vermogen verlies in 2de versnelling bij 6000RPM

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 vermogen verlies in 2de versnelling bij 6000RPM

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Dit weekend heb ik een mooi tour kunnen maken in west-vlaanderen. Tijdens dit ritje heb ik een raar voorval gehad.

Bij het optrekken wou ik doorgaan in tweede versnelling tot 6000 RPM, maar plots had de prosche geen zin en verloor hij vermogen en was het alvast hij afremde. Wat zou het probleem zijn?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • 123

t gaat volgens mij toch allemaal over hetzelfde hoor, in dat andere draadje

“Beste, Dit zou wel eens goed kunnen. Na versnellen blijft hij even hangen en plots verdwijnt het en soms komt het terug. De koppeling zorgt er dan ook voor dat de auto vertraagd? Hoe kan ik dat zeker weten dat het de koppeling is en waar kan ik een nieuwe kopen?

Maar idd vaag beschreven, ik stel voor in andere door te doen alles in 1 draadje, anders raken we er nooit uit.

Wim

Lijken mij 2 (snel optrekken en ander rustig afdraaien) verschillende zaken te zijn, of is/zijn verkeerd omschreven. 💡

123

En ja, toerental limiter gaat redelijk hard
          en je denkt dat hij vertraagd, maar eigenlijk niet, je stopt gewoon de acceleratie, je blijft hangen op die snelheid

123

maak jij nu 2 topics aan voor hetzelfde probleem?

Vertragen met schrepend geluid

Dit weekend had mijn porsche 911 SC rare manieren. Toen ik in tweede versnelling de oprit opreed of een baan insloeg was er iets dat ervoor zorgde dat ik vertraagde. Er was ook een geluid aanwezig, maar niet schrepend of metaal of metaal, maar wel iets dat ervoor zorgde dat ik afremde. wat zou dit kunnen zijn?

Remmen die vast komen te zitten?
            Homokineten die versleten zijn?

[b]vermogen verlies in 2de versnelling bij 6000RPM
            [/b]
            Dit weekend heb ik een mooi tour kunnen maken in west-vlaanderen. Tijdens dit ritje heb ik een raar voorval gehad.

Bij het optrekken wou ik doorgaan in tweede versnelling tot 6000 RPM, maar plots had de prosche geen zin en verloor hij vermogen en was het alvast hij afremde. Wat zou het probleem zijn?

Verloopt dit dan hard die begrenzing?

Sommige Porsche’s (de meeste) hebben een toerentalbegrenzer.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.