vernis lak

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen vernis lak

• Maker
    Discussie
  • Een kennis vroeg mij een interessante vraag.

Vanaf welk jaar was de lak van Porsche beschermd met extra vernis laag?
    Kan iemand mij daar antwoord op geven?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Nu weet ik al iets meer. Waarvoor dank !! :respect2:

0

Koen, klopt maar ik vind het nogal ‘aanvallerig’ om te antwoorden op mijn post ipv Orange’s post..
        Er is inderdaad een Uni lak zonder blanke laag, de zogenaamde single stage lak.
        Na 7 jaar ervaring weet ik heus wel dat je een single stage niet met een gewone compound polijst 😉
        Wel bv met een Menzerna 106FF..

Ik ben zaterdag trouwens een Panamera gaan polijsten bij de P-garage en die confirmeerden dat de 356 zoals
        gezegd door Moderator Wim de eerste was met een Unilak, met of zonder clearcoat konden ze niet vertellen..

greetz!

0

er is zeker ook gewoon Unilak zonder vernis hoor…

als detailer moet je dat toch weten, kleurt je pat in de kleur van de wagen heb je geen vernis

0

De unilak is bij VW – Porsche geïntroduceerd sinds de jaren ’92-’94 als ik me goed herinner, ik zou even de stoffige
            schoolcursussen moeten zoeken op zolder..Ik dacht dat VW ook een van de eersten was om deze te introduceren..
            Dus Unilak = clearcoat & colorcoat

gr

Superior car and boat detailing

0

Foei Wim 😆

0
              Wim

Als ik het goed heb was er bij de 356 al een lak met vernis.

En meestal is dat voor de metallic lakken omdat deze dof zijn van oorsprong na het spuiten.
                Dan heb je de voorlakken, en die zijn ook dof zonder vernis.

Later zijn deze ook in gebruik genomen om kleuren te beschermen tegen verbleken, en het mooiste voorbeeld daarvan is een rode auto.
                Maar om nu te zeggen in welk jaar dat dit ingevoerd is………. 😳 😳 😳 😳

0

Ik denk dat de vernis in gebruik is genomen met de metalic lakken.
                  Of die dan ook gelijk is ingevoerd voor de niet metalic weet ik niet.

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.