Verschil PSE en stock uitlaat

Home Forum Porsche Talk Verschil PSE en stock uitlaat

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Weet iemand wat het verschil is (technisch) tussen een stock uitlaatsysteem en een PSE (op een panamera 4-e hybrid) ?
      Is het enkel de einddemper en de PCM sturing (voor die klepjes), of zit er nog meer verschil ?

Iemand toevallig ervaring met andere uitlaten (vb. Akrapovic, armytrix,…) ? Ik heb gelezen dat het verschil tussen een PSE en stock niet zo heel groot is.
      Een aftermarket zou dan toch luider/anders zijn.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • De beslissing is gevallen…ik ga voor de Akrapovic gaan. Morgen eens binnenspringen bij Heinz 😉

een demper van Techart of Tubi exhaust laten steken, dan brabbelt ie wel wat als je van het gas afkomt …

Ik moet je gelijk geven dat die auto’s met van die overdreven pops and bangs inderdaad posers zijn. Ik heb dat een tijdje geleden nog gehoord op de Ford site waar ze die koeltorens hebben laten ontploffen. Daar stond er ook ene show te verkopen. Precies een AK47 die afging.
            Dat zoek ik niet natuurlijk 😉
            Maar ik bedoel eigenlijk dat mooie gebrabbel of burbles (hoe je dat ook mag noemen) dat Porsche heeft als je van het gas komt. Dat zou ik meer willen hebben op mijne e-hybrid. Hij doet dat wel een klein beetje, maar met die stock exhaust komt dat niet zo goed door.

Geprobeerd ja,
              Uiteindelijk toch bij Heinz laten tunen.

[hide]Fab, begrijp ik dat nu correct, hebben ze u ook bij de tweede tuner int zak gezet ?[/hide]

[quote=”TheFab post=287104″]
                ZIP tuning > Boxster 981 2.7 op de vermogensbank laten testen ivm vermoedelijke fraude bij andere tuner > na test kreeg ik een resultaat print van een Cayman 2.9 !!!![/quote]

Hmm. Ik ben sowieso niet echt voorstander om dit door ne tuner te laten doen. Heb daar geen goede ervaringen mee.
                  Als ik het zou doen dan ga ik voor de standaard Porsche sport uitlaat denk ik

Pop and bang:

Mijn mening : Pop and bang >> POSERS!!!!
                    ZIP tuning > Boxster 981 2.7 op de vermogensbank laten testen ivm vermoedelijke fraude bij andere tuner > na test kreeg ik een resultaat print van een Cayman 2.9 !!!!

J

Porsche zal dat wel kunnen, maar of ze het willen doen?
                      Aftermarket tuners doen het in ieder geval wel.

Pop and bang:
                      http://www.ziptuning.be/Chiptuning/Porsche-Panamera-E-Hybrid-V6-422-pk-971-car-24714.html#header
                      (Is gewoon een voorbeeld, ik heb niks met ZIP tuning)

ah ok. Weet jij of Porsche dit extra kan bijprogrameren ? Ook op een stock uitlaat ?
                        Want ik kan natuurlijk ook gewoon mijn stock uitlaat laten vervangen door Porsche en dan een PSE laten zetten. Ik vrees alleen dat het verschil niet te merken gaat zijn.
                        Heeft iemand daar ervaring mee ?

een auto uitgerust met PSE heeft ook nog bijkomende software om de pops&bangs kunstmatig op te wekken zodra je van het gas afgaat.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.