versnelling 993 c4 : hard

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 versnelling 993 c4 : hard

• Maker
    Discussie
  • na 3 weken stilstaan in garage is het bij vertrek het erg moeilijk/hard om 993 c4 in 1ste of R te krijgen. bij volledige ontkoppeling krijg ik nauwelijks de versnelling in 1ste of R te zetten bij draaiende motor. dit lukt wel als motor niet draait. oorzaak? hoe oplossen? manoeuver?
    dank bij voorbaat voor advies

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Zo ben ik met iemand van het forum in Marseille gaan kijken voor een wagen (en niet gekocht)
      Ook 2 chauffeurs en net na 24u onderweg te zijn was ik terug thuis .
      Ook een ritje van flink boven de 2000km 😉

[quote=”pcar”:b0rvh96p]bedankt rob voor je info. ik woon wel in WVL, anders zou ik zeker langskomen. mvg pcar[/quote]

Tja, wat is ver……. valt wel mee hoor 🙂 cry: maar success met je bak, gaat je wel lukken. als ik ergens mee kan helpen laat maar weten…

bedankt rob voor je info. ik woon wel in WVL, anders zou ik zeker langskomen. mvg pcar

[quote=”pcar”:bnxw6t5x]inderdaad na tijdje rijden gaat het veel vlotter en soepelder.
            moet ik dit laten ‘schoonmaken’ ?
            grts
            pcar[/quote]

Kan idd zijn dat de olie op de versnellingsbak er al heel lang op zit, wordt ook dikwijls vergeten bij grote smeringen of alleen maar bijgevuld. Ik kan natuurlijk niet voor jouw situatie spreken. Maar we zouden idd kunnen beginnen met het spoelen van de bak, ik heb daar speciale producten voor die we bij de olie doen, daar ga je dan een stuk mee rijden en veel schakelen, zit een debris oplosser in…. daarna olie eraf en nieuwe olie op. wij gebruiken voor het circuit normaal andere olie dan voor de straat 80w140 ipv 80w90, komt uit de offshore industrie. Is een tandwiel olie die veel hogere temperaturen aankan zonder te carboniseren of zijn smering te verliezen en wordt ook gebruikt bij extreme buiten temperaturen tot ver onder het vriespunt. Daar zitten additieven in om het schakelen te versoepelen. is niet echt heel veel duurder dan de gewone bakolie, die zou ik adviseren om erop te doen.

ik zou zeggen, kom eens langs, kan ik je daar mee helpen.

grts,

rob

inderdaad na tijdje rijden gaat het veel vlotter en soepelder.
              moet ik dit laten ‘schoonmaken’ ?
              grts
              pcar

kunnen meerdere zaken zijn. bv. Je koppeling die ff niet lekker ontkoppeld/plakt/wat lucht heeft of olie sludge/restanden/debris die verhard zodra de olie afkoelt en tussen de tandwielen, gaffels op de assen gaat zitten.

Als je een tijd je gereden hebt wordt het dan beter? bedoel de boel weer soepeler?

grts,

rob

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.