Versnellingsbak nummer AT ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Versnellingsbak nummer AT ?

• Maker
    Discussie
  • Als ik men versnellingsbak nummer bekijk (betreft een 915/61) staat er achteraan de letters AT ingeslagen .
    Het serie nummer blijkt overeen te stemmen met mijn wagen ,alleen staat er AT achter
    Voor zover ik doorhad is het geen automaat 😆 en zouden de letters AT voor Austausch getriebe staan wat zich vrij vertaald in een omruil bak.
    Hoe moet ik dit dan bekijken ?
    Is dit dan een inruil versnellingsbak door Porsche (dealer) zelf ,destijds onder garantie of zo geplaatst ?

Groeten
    John

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Rare jongens die Duitsers 😕 😉

Thanks Guy :applaus:
      De nummers blijken allen wel te kloppen zoals de vriendelijk meneer Marc Noack van de Technische Marktbetreuung Porsche Classic me heeft laten weten ,dus matching numbers .

Wel raar dat Porsche er een reeds gebruikte versnellingsbak onder propt ofwel is die achteraf vervangen geweest en word dit bij Porsche ook geregistreerd.

Bedankt ,voor deze opsomming . :applaus:

Heb eens op het net onderstaand schema gevonden, en je AT, komt ook terprake
          Dus het zal om een revisie of nieuwe gaan , maar welke is niet duidelijk.

Voor diegene die weleens de duitse advertenties doorbladeren, en geen idee hebben wat al die afkortingen betekenen…….

AHK – Anhängerkupplung – trekhaak
          abn. AHK – Abnehmbare Anhängerkupplung – Afneembare trekhaak
          Alu – Aluminium Felgen – Lichtmetaal velgen
          H.U. – Haupt Untersuchung – T.C (2 jaarlijkse TÜV keuring)
          A.U. – Abgas Untersuchung – Viergas test (uitlaatgas test / roetmeting staat los van de T.C / TÜV, ook 2 jaarlijks, maar hoeft niet tegelijk met de TÜV keuring)
          ASD – Automatisches Sperr-Differential – Atomatisch sper differentieel
          ASU – Abgas Sonder untersuchung – zie A.U.
          ATG – Austauschgetriebe – Versnellingsbak vervangen voor een nieuwe of gereviseerde
          ATM – Austauschmotor – Motor vervangen voor een nieuwe of gereviseerde
          Aut. of Autom. – Automatik – Automatische versnellingsbak
          Bj – Baujahr – Bouwjaar
          CD/W – CD wechsler – CD wisselaar
          Color – Colorverglasung – getinte ramen
          ESP – Elektronisches Stabilitätsprogram – spreekt voor zich..
          EZ – Erstzulassung – Datum afgifte kenteken (let op, in duitsland is het gebruikelijk om te adverteren met een model jaar en de eerste toelating op het kenteken, hier kan wat verschil inzitten..)
          el. FH – elektrische fensterheber – elektrisch bedienbare ramen.
          FP – festpreis – vaste prijs.
          5-Gg – 5 ganggetriebe – 5 versnellingsbak
          SD – Schiebedach – schuifdak
          SSD – Stahlschiebedach – stalenschuifdak
          GSHD – Glas-schiebe-hebedach – Glazen schuif-kanteldak
          el. GSHD – Glas-schiebe-hebedach – Glazen schuif-kanteldak maar dan elektrisch bediend.
          1.Hd – aus erster hand – eerstehands
          i.KA – im Kundenauftrag (biem händlern) – in opdracht van klant te verkopen (bij handelaar)
          JW – Jahreswagen – 1 jaar oude auto
          Kat – Katalysator -kat
          kW – kilowatt – kilowatt ( 1 kW is 1,36 PK)
          LM – Leichtmetallfelgen – Lichtmetalen velgen
          met. – metallic – metallic lak
          Mod. – Modell – model
          Navi – Navigationssystem – lijkt mij duidelijk
          neuw. – neuwertig – als nieuw
          NP – Neupreis – nieuwprijs
          NSW – Nebelscheinwerfer – mistlampen
          PDC – Park distance control – lijkt mij ook duidelijk
          R/CD – Radio mit CD – radio/cd speler
          R/C – Radio mit cassette – radiocassette speler
          rep.bed. – reparaturbedürftig – moet gerepareerd worden (nette term voor een wrak)
          SH of sitzhzg – Sitzheizung – stoelverwarming
          el. Sp – elektrische außenspiegel – elektrisch bedienbare buitenspiegels.
          el.+beh. Sp – elektrische und beheizbare Außenspiegel – elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels.
          SR – Sommerreifen – Zomerbanden
          Tempom. – tempomat – cruisecontrol
          Tkm – Tausend kilometer – Duizend kilometer
          TÜ – TÜV – APK
          VB – Verhandlungsbasis – Vraagprijs (met prijs indicatie)
          VS – Verhandlungssache – Prijs nader overeen te komen (zonder prijs opgave)
          WA – von Werksangehörigen – van fabrieks medewerker (zeg maar ex personeelswinkel auto)
          WS of Wegf.Sp – wegfahrsperre – anti diefstal systeem met wegrij blokkering
          WR – winterreifen – winterbanden
          WSG – Wärmeschutzverglasung – warmte weerend glas
          Zust. – Zustand – toestand (1a is de beste toestand, alles minder wordt als 1b of nog erger met 2 aangeduid)
          ZV – Zentralverriegelung – centrale vergrendeling
          ZV/FB – Zentralverriegelung mit Fernbienung – centrale vergrendeling met afstands bediening

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.