versnellingsbak probleempje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 versnellingsbak probleempje

• Maker
    Discussie
  • hallo,
    ik heb het volgende probleem, nadat mijn Porsche (1982 911SC) reeds enkele maanden (8 in totaal) heeft stilgestaan vond ik het gisteren toch tijd om hem nog eens buiten te rijden. De auto heeft dus de laaste maanden niet meer gedraaid en altijd in een droge loods gestaan. Toen ik hem wegbracht had ik geen enkel probleem en heb ik niets vreemd ondervonden. Toen ik gisteren na het plaatsen van de batterij starte was de motor terug direct weg. Echter toen ik na enkele minuten wou buitenrijden begon het. De versnellingsbak werkt niet meer naar behoren. Hij staat in de achteruit versnelling en daar is hij ook niet uit te krijgen. Telkens ik de koppeling los staat hij in achteruit, gelijk welke de stand van de schakelpook hij heeft en ik heb ook niet echt gevoel in de schakelpook. Auto is gestart en heeft stationair eerst wat warm gedraaid in neutraal, van zodra hij in achteruit zat kreeg ik hem er niet meer uit. Kan het zijn dat van het lange stilstaan ergens iets in het schakelmechanisme is vastgeroest, of dat de koppeling blijft plakken ofzo. Met de koppeling in lijkt alles normaal, vanaf het moment dat ik ze los gaat de auto achteruit.
    Heeft er hier al iemand iets gelijkaardig gehad na lang stil te staan? Of, wie weet wat dit kan zijn en hoe dit te maken is.
    Groeten, Bert

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • de schakelpook zou idd los kunnen gekomen zijn aan de koppeling tussen de zetels achteraan, schroef het plaatje op de middentunnel eens los en kijk hier eens naar, aangezien je zegt dat je geen gevoel in je ppok hebt zou het best kunnen dat hier iets los zit ?

Al zou dit dan de eerste keer zijn dat ik dit meemaak…

ben je zeker dat de koppeling voor 100% lost ? zo ja zit er vocht of vuil in je bak en moet deze eens goed worden gespoeld. Ik zou dus proberen hem los te krijgen en ook eens te kijken onder het plaatje tussen je zetels of hier niets mis is en of je daar geen beweging kan inkrijgen.

Luc

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.