Vertragen met schrepend geluid

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vertragen met schrepend geluid

• Maker
    Discussie
  • beste,

Dit weekend had mijn porsche 911 SC rare manieren. Toen ik in tweede versnelling de oprit opreed of een baan insloeg was er iets dat ervoor zorgde dat ik vertraagde. Er was ook een geluid aanwezig, maar niet schrepend of metaal of metaal, maar wel iets dat ervoor zorgde dat ik afremde. wat zou dit kunnen zijn?

Remmen die vast komen te zitten?
    Homokineten die versleten zijn?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • @vandamme, daar wou ik inderdaad naartoe… vandaar de vraag naar kilometers, om vervolgens te vragen of er al een revisie gedaan werd of niet….
      Tot nu toe geen antwoord, voorlopig kunnen we hier dus niet verder advies in geven…. :popcorn:

Wim

Heeft jouw bak een sper. 💡

123

lijkt me relevanter om te vragen hoe lang het geleden is dat er een serieuze revisie is gebeurt van de bak & motor.
          Want een auto van die leeftijd kan er al meerdere gehad hebben, en dan is kilometer stand niet echt bruikbare informatie.

Maar goed, zelfs met info over km’s sinds laatste revisie van ofwel motor of bak kun je een probleem hebben dat daar eigenlijk helemaal los van staat. Tenzij natuurlijk de revisie echt pas is gebeurd en de problemen net daarna zijn opgetreden.

Hoeveel kilometer heeft de wagen op de teller?

123

als je koppeling niet werkt, zou je dat moeten merken als je in 2e versnelling probeert van stil stand weg te rijden.

Heb ook een filmpje gevonden van het geluid.

123

Versnellingsbak geluid zal niet weggaan omdat de koppeling niet is ingetrapt
                  het is gewoon dat jet met koppeling ingetrapt, als je dan 10 seconden iets hoort, het niet de motor meer is, want die valt terug op stationair.

Het geluid met koppeling ingetrapt is dus het punt dat hier relevant is.
                  Dat geeft aan dat het probleem in je bak of van bak naar de wielen zit.

op krikken
                  Wielen af nemen
                  schijfremmen inspecteren
                  Kijken of je geen krassen hebt

kijken of je wiel naaf vlot zonder geluid rond draait (bak in vrij)
                  luisteren of je geen bijgeluiden hoort van je differentieel

kijken of je homokineten goed zijn (zou die fenomenen niet verklaren , maar als je toch aan het kijken bent, best mee checken.

Heeft je versnellings bak nog olie
                  geen zichtbare schade te zien

En nog eens wat verder testen
                  kun je het probleem steevast reproduceren of niet?
                  laat het eens horen en zien aan iemand anders
                  laat die persoon eens rijden met je auto

De eerste heb ik het voorgehad als de koppeling is ingetrapt. Een andere keer had ik de koppeling laten komen en bleef het lawaai zelf nadat ik de koppeling niet meer intrap.

123

wat bedoel je met koppeling laten komen:

koppeling IN getrapt, en dus ontkoppeld
                      of
                      koppeling niet ingetrapt, en dus gekoppeld.

als je een slepend geluid hoort met koppeling in getrapt, dan moet het in je versnellings bak of achterwielen zitten. Want je motor en bak zijn op dat moment niet gekoppeld en het is dus niet afhankelijk van motorsnelheid.

In 3de heb ik het ook voor gehad, maar na de koppeling te laten komen had ik toch 10-15 seconden het geluid en slepend gevoel.

123

Koppeling zou je in lagere toeren moet merken, toch zeker niet in het versnellen nadat je de koppeling hebt laten opkomen in lagere toeren en dan optrok. Hij zou slippen net na het los laten van de pedaal als je daar dan gast geeft.

Beetje moeilijk om je diagnose te stellen zonder dat geluid echt te kunnen inschatten of plaatsen.

Homokineten zouden geen vertraging of gebrek aan power geven, maar gebonk of klang geluid, afhankelijk wat er juist los of versleten is.

En je hoort niks in 3e in toeren? Enkel in 2e?

Beste, Dit zou wel eens goed kunnen. Na versnellen blijft hij even hangen en plots verdwijnt het en soms komt het terug. De koppeling zorgt er dan ook voor dat de auto vertraagd? Hoe kan ik dat zeker weten dat het de koppeling is en waar kan ik een nieuwe kopen?

Doorslippende koppeling ?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.