Verwarming Porsche Cayenne 955 2005 werkt niet meer

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Technical Tips & Tricks Verwarming Porsche Cayenne 955 2005 werkt niet meer

• Maker
    Discussie
  • Goede Morgen,

Ik heb namelijk een probleem met mijn verwarming aan mijn 955.

Je hoort de ventilator draaien als ik hem opzet, maar krijg op geen stand, min of tot max warme lucht binnen?
    Zowel gestationeerd als rijdend!

Wat kan ik hier aan doen, wie kan mij hierop adviseren?

Met dank voor jullie reacties en tips! :up:

Stephane

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Mocht, je het problem opgelost hebben of laten oplossen laat het ons dan weten… :applaus: … voor de volgende die dan wel iets kan vinden op het internet…. :respekt: :driver:

Beste,

Luchtstroom veranderd van debiet en sterkte bij schakeling, zowel links als recht!

als ik hem volledig af zet, en daarna, na 10 min rijden, krijg ik op stand 2 schakeling effe warme lucht binnen, max 5 sec, en dan gedaan?

Misschien eens aan de PC (met Durametric) hangen ? Misschien is er een foutcode.

verandert het debiet van de luchtstroom wel wanneer je schakelt van min naar max? en geldt dit voor zowel bestuurders- als passagierskant ?
            iig kan je met uitlezen vrij gemakkelijk vinden waar je probleem zit. vaak voorkomend is onderstaand probleem:

there is a valve, that separates the air outlet that goes into your glovebox, which is always cold during winter, and uses the cooled air when the air temp outside is warm. That valve can be a faulty valve in your case, which causes the cold air to be released into the cabin.

Dat is het voordeel van een oudere 911.

Zoek mij suf, waar die klep zich bevindt op het internet, om zelf te kunnen bekijken, hoe en wat, maar het is hopeloos, zal waarschijnlijk weeral te maken hebben met al de moderne techniek en computergestuurde componenten, dat je niets meer zelf kunt doen, nog vinden!

Mocht er toch nog iemand met een gepaste oplossing en of advies raad kunnen geven, ben ik jullie hiervoor heel dankbaar!

Met vriendelijke groeten 🙄

Stephane

Wim

Stephane, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van, tot en met de 911. 3.2 luchtgekoeld weet ik iets, en dan is het voor mij over. 😳

Weet dat ze met moderne auto’s veel kunnen uitlezen, dus lijkt mij de verstandigste beslissing om dit even te doen.
                Waar moet je gaan zoeken tussen al die electronica van wie wat aanstuurt. :bounce:

Met dank voor je antwoord.

Kan ik deze zelf resetten, of moet hij eerst aan de PC aangelegd worden om uit te lezen?

MVG

stephane

Wim

Ik heb het andere topic gewist, een keer je vraag met probleem lijkt mij voldoenden. 😉

Kan je helaas niet verder helpen met je vraag, maar denk dat er waarschijnlijk ergens een klep zit die niet meer aangestuurd wordt door electronica.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.