Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Vesnellingsbak 3.0SC vs 3.2 Carrera
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door
John.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de kleinere (bescheidenere) vakman als het iets betreft wat ik zelf niet kan .
Naar mijn in ziens staan die dichter bij hun vak tegen over de grotere bedrijven waar je verder geholpen word aan een mooie toonbank door een persoon waar de assorti van zijn shirt belangrijker is dan jou probleem .Ik begrijp ook niet goed waarom een zaak met een mooie toonzaal per definitie zou evenredig staan met specialist
Bekruipt me zo’n gevoel van “moet ik dat bij betalen”Kortom wie wat waar is best zal wss. voor ieder wat anders liggen en een eeuwige discussie teweeg brengen . :popcorn:
Zolang je bij je keuze maar een goed gevoel aan overhoud is alles oke !De prijzendiscussie is fun om volgen…en zeker ivm revisies :think:
– Cilinderset via rose passion voor een SC : 2900 btw inbegrepen
– cilinderkopbouten via Van kessel 11€*24=264€ (zelf heb ik gekozen voor sterkere bouten en ja duurder). Eens de revisie begonnen en de verrassingen minder fun zijn, betekent dit dat de factuur spicy zal zijn.
In mijn geval : cilinders serieus beschadigd, enkele bouten afgebroken : een “degelijke” herstelling vraagt om vervanging => revisie voor enkele duizenden euros,…. ??
Als je alle vitale onderdelen opnieuw zou kunnen gebruiken dan is het hoofdzakelijk een kwestie van werkuren (50€/uur is gangbaar uurloon). Of tenzij je als de Guy van hier op t forum – nog niet zo lang geleden – alles zelf doet …maar niet aan iedereen gegeven.Klopt allemaal Wim.
Echter heb ik hier prijzen voor plaatsen 4 schokdempers plus uitlijnen en uitwegen die serieus duurder zijn dan die van een officieel Porsche center. Waarom doen “specialisten” dat?Back on topic.
Goed informeren vooraf Python en als de motor en bak nog mathing number zijn zeker niet zomaar een andere eronder steken. Als je het toch zou doen zeker de originele bak goed bijhouden 💡[quote=”Gette” post=135744]Het is maar hoe ge het bekijkt he, als je als ” specialist ” 1500 euro zonder BTW vraagt voor een oliepomp en bijna 1850 zonder BTW voor de oliekoeler op het SC blok……
Iedereen kan die prijzen zien op de verschillende sites.[/quote]
Dat is iets wat ik ook niet begrijp, want wij rekenen de prijzen voor stukken die je dus overal op de sites ziet, als garage of specialist heb je daar niet veel winst op, want dat schommel meestal tussen de 15 en max 20% op plaatwerk.
Op motor en techniek onderdelen heb je meestal iets meer dat is om en nabij de 25%, en dat zal voor sommige garages dan niet voldoenden zijn. 💡Maar vergeet ook niet dat de websites meestal alles goedkoper kunnen leveren als garages,of andere winkeliers in witgoed of andere artikelen die ment tegenwoordig via internet kan bestellen, de reden daarvan is weer dat die veel minder kosten hebben dan bedrijven in bedrijfspanden en personeelskosten hebben, want daar liggen de lasten ook iets anders en totaal niet vergelijkbaar.
En iedereen wilt een goed bestaan hebben, zo ook degenen die bij/voor een baas werken, die zal op het eind van de maand ook niet tegen zijn baas zeggen, deze maand mag je mij 25% minder betalen.
kga hier ook geen namen noemen,maar bij sommigen specialisten vraag ik mij de vraag af hoe het kan dat voor dezelfde lijst stukken ORIGINEEL PORSCHE in beide lijsten een verschil is van 40% duurder.
En dan spreek ik allen nogmaar van stukken,dan zwijg ik nog van werkuren die even duur zijn als officieel porsche garage *porsche 😯persoonlijk heb ik in begin van project serieus tevlug geweest,nu zal ik het niemeer voor hebben :ass:
rij liever nog 150 km om iemand te vinden die mijn kan helpen en die uit passie doet en waar JE NE GOEIE SERVICE HEBT en ni pluimen,en rap rijk wilt worden :loser:
Het is maar hoe ge het bekijkt he, als je als ” specialist ” 1500 euro zonder BTW vraagt voor een oliepomp en bijna 1850 zonder BTW voor de oliekoeler op het SC blok……
Iedereen kan die prijzen zien op de verschillende sites, de mensen die daar dan bijna het dubbele voor willen betalen bij hun ” specialist ” op factuur mogen dat van mij zonder problemen doen 🙄
Namen zal je van mij niet horen, maar ik en vele anderen weten gelukkig al beter ❗
[quote=”Gette” post=135706]Bwa, ik heb hier ook al prijzen zien passeren van 17000 euro voor een SC blokske te reviseren[/quote]
Ik heb het hier al eens neer gepend dat mijn 914 motorke (dus een type4) ook de 10000,00 euro gepasseerd was voor ik het had zoals het nu is, en kreeg daar ook reacties op van……..whatte
[quote=”porsche” post=135734]
Op de vraag of we dat allemaal konden opvolgen met foto’s en geregeld langs komen was men al minder enthousiast. Foto’s daar had men niet zoveel tijd voor en langskomen is maar in de weg lopen.[color=#ff0000]Dat is dus bij ons altijd mogelijk, geen probleem.
En hoe meer de klant komt hoe leuker dat wij het vinden dat hij de vooruitgang ziet en dat er niet geknoeid is/word aan zijn auto.
Tevens zijn daarna altijd zeer veel foto’s van de werken van hoe de mannen het gedaan hebben, zodat de eigenaar niks hoeft te missen van de gedane werken.[/color]Als Wim van het forum hier bv. morgen leest dat iemand zijn wagen voor 5000 euro volledig heeft laten restaureren dan zal die ook wel glimlachen vermoed ik. 😀
[color=#ff0000]Ik denk dat ik niet meer bij zou komen. 💡
Maar voor sommige mensen is het her spuiten van een auto al een restauratie. [/color][/quote]Maar dat neemt niet weg dat ik geen respect heb voor de mensen die het zelf doen en op die manier hun auto op de weg houden.
Het probleem is altijd de klant te weten overtuigen dat het beter in een keer goed kan wat iets duurder is, dan goedkoop en over een paar jaar het zelfde probleem terug krijgen. :think:[quote=”Gette” post=135706]Bwa, ik heb hier ook al prijzen zien passeren van 17000 euro voor een SC blokske te reviseren[/quote]
Ik heb ook al prijzen gezien op dit forum voor een full revisie met nieuwe onderdelen voor minder dan 5000 euro, demontage, montage en werkuren inbegrepen. 😉Zelfs bevestigd via PM en e-mail toen ik een lijstje met onderdelen had doorgestuurd die op zich de 5000 euro overstegen en met de vraag of dat allemaal inbegrepen was.
Op de vraag of we dat allemaal konden opvolgen met foto’s en geregeld langs komen was men al minder enthousiast. Foto’s daar had men niet zoveel tijd voor en langskomen is maar in de weg lopen.Hier in Antwerpen is een revisie bedrijf uitsluitend gespecialiseerd in Ferrari motors en versnellingsbakken. Ze zijn momenteel bezig met de revisie van een Ferrari 250 GT SWB motor, kosten plaatje 115.000 euro. (Een 250 GT SWB kost wel wat)
Zij noemden ook een collega die een zg. full revisie met nieuwe onderdelen doet voor de helft.
Onmogelijk natuurlijk, want ik ken namelijk de motor onderdeel prijzen van een 250 GT SWB en de klant krijgt daar namelijk ook detail van, die mannen die dat dan voor de helft doen wil ik wel eens bezig zien.Je moet alles in zijn context zien, zeggen dat je de goedkoopste bent is niet moeilijk, elk geval is anders, je hebt deelrevisies, volledige revisies en er zijn eigenaars die denken dat hun wagen gereviseerd is als er een nieuwe pakking is gestoken bij manier van spreken.
Je kan je auto ook laten spuiten voor 1000 euro, ga je dan zeggen van een bedrijf dat bv. 10.000 euro vraagt dat dit oplichters zijn. Dat zou wel heel kort door de bocht zijn. Dit verhaal kan je ook doortrekken bij volledige restauraties. Als Wim van het forum hier bv. morgen leest dat iemand zijn wagen voor 5000 euro volledig heeft laten restaureren dan zal die ook wel glimlachen vermoed ik. 😀
Informeren, gaan kijken, praten met de specialist, referenties vragen en vnl. vertrouwen, dat zijn al belangrijke basispunten vind ik.
[quote=”bladerunner” post=135691]Als de boite, matchingnr. is met chassis en motor, in elk geval niet wegdoen. :coolness:[/quote]
Zeker… voor zover ik kan zien is die nog matching numbers dus dat proberen we zo te houden .
Ik dacht eerst even aan een ander boite te steken maar heb ondertussen al een paar betere adressen gekregen waar ik terecht kan voor revisie van de orginele . :up:Ik hoor hier goei verhalen over Swepco maar heb de vorige eigenaar eens terug gecontacteerd en volgens hem zit er al Swepco olie op .
Hij zegt wel van niet maar ik heb de indruk dat die er ook al wel eens last van had.
Op zich niet zo erg ,de prijs was erna dus ik heb nog wel wat ruimte.Bwa, ik heb hier ook al prijzen zien passeren van 17000 euro voor een SC blokske te reviseren 😯
Als de mensen dat betalen en er van overtuigd zijn dat dit de prijzen zijn….
Ik heb mijn rekening gemaakt voor mijn blokrevisie die ik plan dit najaar, de stukken en de uren kosten geld maar om aan 17K te komen moet er toch reeds het 1 en het ander verguld worden !Je hebt PM 😉
Als de boite, matchingnr. is met chassis en motor, in elk geval niet wegdoen. :coolness:
Als ik weet dat ik er voor 1100 euro vanaf ben is me dat best te doen maar ik heb hier al prijzen zien passeren van 2 tot 3000 , daar word ik niet zo vrolijk van 🙁
Ik was zo wie zo van plan om hem er zelf onderuit te halen dus das het probleem niet.
@Gette , zou je me dat adres kunnen laten weten ?[quote=”python” post=135553]Nu een revisie of onderdelen van zo’n 915 bak zijn vrij duur, als tweede optie kan ik misschien aan een (goede)2é hands 915 3.2 Carrera bak komen vandaar de vraag of die past onder een SC .[/quote]
Zoals Gette al aangeeft …
voor het geld dat je kwijt zou zijn aan een (deel)revisie van je huidige bak koop je geen goede 2é hands 💡
Ik heb mijn 915 bak laten reviseren.
“Hondentanden” gaan stuk, deze zijn vervangen van 1ste en 2de + de schakelmof en alle dichtingen. Met Swepco olie bij was ik 1100 euro kwijt op faktuur, wel alles zelf gedaan. Demonteren, wegdoen, halen en terug monteren.Voor dat geld hebt ge nooit een andere boite ! En ze worden zeldzamer die 915 bakken & ze hebben allemaal dezelfde slijtage ❗
Sorry,was een beetje kort door de bocht maar inderdaad ik bedoelde de 915 bak 😳
Ik heb namelijk al een tijdje dat die niet zo vlot meer van 1 naar 2 wil .
Als je rustig de tijd neemt om te schakelen gaat het goed maar als je wat hoger in toeren gaat durft die wel eens kraken . 🙁
Nu een revisie of onderdelen van zo’n 915 bak zijn vrij duur, als tweede optie kan ik misschien aan een (goede)2é hands 915 3.2 Carrera bak komen vandaar de vraag of die past onder een SC .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.