Vitrinekast

Home Forum Zeverhoekje Vitrinekast

• Maker
    Discussie
  • Sedert ons gezamelijk bezoek aan Stuttgart onlangs en de aankopen in het Porsche museum en in de Porsche Design shop ben ik op zoek naar een vitrine kast om de Porsche miniatuurauto’s in te kunnen tentoonstellen 😆
    Iemand goede ervaring met vitrinekasten en winkel waar te kopen?
    Ik zoek iets in de afmeting 2m (h) x 1m20 (lengte) op 30-40cm diep…

Alle info is welkom.

Greetz,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • ken

amaai leuk topic 😉 )

prachtig gewoon die kasten van Porsche en van 917 en ook wat erin staat natuurlijk!

sind de verhuis ben ik ook op zoek naar nieuwe vitrinekasten, je komt ze tegen in alle prijsklasse natuurlijk.

Zelf is mijn oog ook al gevallen op kasten van retif, je moet ook eens gaan kijken in de meubelwinkel Colifac in Sint-Niklaas, daar staan er ook mooie.

ik heb virtinekasten van retif, goed ordenen en je krijgt er een 48tal 1/18 in ,
        ernaast heb ik nog enkele kasten van ikea. Kosten 50€ zonder spotjes, kunnen 12 1/18 in. Handig als zus in ikea werkt.

Ultieme droom is zoals in het oude, kleine museumpje in de fabriek te stuttgart. Herinnerd iemand dit nog, ze hadden daar een ganse wand met 1/43 8)

Een van de leveranciers van deze tabletten met led is helbig aluminium uit Oostkamp
          http://www.helbig.be
          op hun site kan je al wat info vinden.

Je hebt wel een interieurbouwer nodig om te verwerken…

Als je vragen hebt, ik kan eventueel wel helpen 😀
          stuur me een bericht en ik help je wel verder

Groet

Jorgen

schitterend, zal de mijne ook ns moeten posten…..
            die glazen platen, nooit gezien…waar vind je zoiets??

k’Ben ook gezond jaloers 😯 😀

k’ga effe wachten om foto’s te publisen van mijn vitrinekast (als ik ze heb)… k’zou uit de toon vallen als ik ze laat zien met mijn enkele schaalmodellen 😯 😆 :mrgreen:

Greetz,

Plumber

Ben blij om te zien dat er nog grotere Porsche-gekken rondlopen dan mij.

wow prachtig materiaal mannen!!! echt om van te smullen! 8)

Is idd ook een mooie kast .
                    Ik zal de mijne eerst eens (als ik tijd vind) opruimen (bij de verhuis alles erin gezet and thats it) , eentje bijkopen (zijn veel te vol) en dan pas foto’s maken en hier plaatsen 😉

Mooie vitrine kast, ook omdat de spotjes elk schab afzonderlijk aanlichten, dat zie je niet veel.

Schaal 1/18 neemt natuurlijk veel plaats in daarom beperk ik me tot schaal 1/43.

917

Dit is de mijne, kostprijs met spotjes ongeveer €800. Ken de juiste afmetingen niet meer maar als je interesse hebt kan ik die wel even opmeten.
                        Voldoende plaats voor wagens in 1/18 en 1/12. Besteld via kaiserkraft.be

Groeten, Frank.

Ik kocht een paar weken een vitrinekast bij Topdeq voor in mijn bureel. Bij gelegenheid zal ik eens een foto nemen.

amaai….. wow, dat is knap! Ik heb de volledige collectie(1/18 en 1/12)wagens van Ayrton Senna en zoek nog altijd de geschikte kast!
                            Heb weer een mooi voorbeeld, bedankt.

WOOOOOOOOOOOW

Beste Plumber,

Eerst op je vraag antwoorden waar mijn vitrine kasten gemaakt zijn. Wel door de firma die ook mijn bureel heeft gemaakt.
                                Ik had de vraag gesteld en dat bleek geen probleem te zijn.

Even getracht wat foto’s te maken zodat het wat duidelijker wordt.
                                Ik heb namelijk 2 vitrines op maat laten bouwen, eentje in mijn woonkamer en eentje geintegreerd in mijn bureelkast.
                                Zelf ben ik vnl. een verzamelaar van zeldzame Corgi & Dinky modellen in perfecte staat uit de jaren ’50 en ’60, daarnaast krijgt Porsche en Ferrari natuurlijk ook een plaatsje.

De vitrinekast van mijn bureel heeft led verlichting, die in de woonkamer spotverlichting.

Hieronder een stuk van de vitrinekast ingewerkt in de bureelkast

Hieronder de vitrine niet verlicht

[i]Hieronder de vitrine verlicht met blauwe Led verlichting die kan gedimt worden of feller gezet.
                                Je kan alle kleuren kiezen, ik heb voor blauw gekozen omdat dit ‘savonds zeer mooi is.[/i]

De glazen tabletten zijn speciaal ontworpen met ingewerkte fluo zeskantjes die je vanop afstand niet ziet.
                                Hieronder een close-up van de glazen tabletten waar je duidelijk de inwerking van deze fluo zeskantjes ziet.
                                Zij verspeiden namelijk het licht langs achter.

Hieronder een stuk van de vitrine kastkast in de woonkamer met de verlichting uit

[i]Hieronder een stuk van de vitrine kastkast in de woonkamer met de verlichting aan
                                Deze kan ook weer gedimpt worden.[/i]

[i]Hieronder zie je dat de modellen onderaan niet optimaal verlicht worden.
                                Dit kan verholpen worden door een optimale schikking van de modellen en grote stukken onderaan te plaatsen.[/i]

Thnx Porsche, en waar heb je de kast laten maken?

Greetz,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.