Vocht in wagen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Vocht in wagen

• Maker
    Discussie
  • Heb last van vocht in mijn wagen. Ondertussen blijkt het een rubber te zijn van de achteruit die zijn job
    niet meer doet. Wordt vervangen.

Enig idee hoe ik snel een redelijke hoeveelheid vocht uit de wagen krijg.

Heb er al handdoeken ingelegd en toiletpapier aangezien dit snel het water opneemt.

Dacht er een paar dagen een elektronische ontvochtiger in te zetten. Iemand ervaring mee?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • denk dat je toch voorzichtig te werk zal moeten gaan met de luchtdruk. Misschien fijnste trekdraad van elektrieker lenen? Fish tape bv van greenlee, 3,2mm
      http://greenlee-media.precis5.com/d5ab8dc7ef67ca92e41d730982c5c602

Ik heb ook een schuifdak in mijn 911 van “84”, in de garage hadden ze mij verteld dat het belangrijk was om de drainage leiding eens na te kijken of deze niet verstopt zit. Blijkbaar is het niet gelijk hoe je deze ontstopt?????? Ik had gedacht om deze gewoon eens door te blazen maar of dat het zo simpel is of dat ik denk???????????
        Iemand ervaring met het reinigen van de drainage van een schuifdak???

[quote=”Rsporsche13″ post=162119]Zon zal dit weekend geen probleem zijn.

Het probleem is een beetje dat het vocht niet alleen op de bodem zit zoals ik eerst dacht
          en dacht ook dat het weg was maar komt van onder de achterzitjes.

Heeft inderdaad een schuifdak. Maar daar komt niets door.[/quote]

Door het schuifdak zelf komt idd niks door, maar ik heb het voorgehad (996) dat de drainage-leiding verstopt was, zodat er vocht doorliep aan de binnenkant, tot achter de bestuurderszetel (natte mat)

Heb toen achterbumper verwijderd, wielkast-binnenbekleding, en afvoer-leiding were vrij gemaakt 🙂

Nog niet aan gedacht van het open dak. Maar ik heb toch geen garage dus zal niet lukken.

ik denk niet dat cabrio wim wil zeggen dat er langs daar water binnenkomt. Ik heb ook een schuifdak en zet deze in de winterperiode na lekker warm rijden ook open in de garage. Samen met de vensters. Alles open.

Ik zou ook werken met krantenpapier, telkens vernieuwen als ze nat zijn.

Destijds bij mijn wagen zetels eruit, vloerbekleding los en opgelicht om zo te laten drogen. Onderkant van de tapijt kan nog steeds vochtig zijn ook al voelt de bovenkant droog aan.

Zoals al aangehaald…twee vochtvreters erin….die zitten in een mum van tijd vol water dan.
                    Ik had ze vroeger ook in de motorhome…werkt prima

Zon zal dit weekend geen probleem zijn.

Het probleem is een beetje dat het vocht niet alleen op de bodem zit zoals ik eerst dacht
                      en dacht ook dat het weg was maar komt van onder de achterzitjes.

Heeft inderdaad een schuifdak. Maar daar komt niets door.

In een Spuitcabine zette :first: of lang genoeg in de zon zetten :coolness: met alles open

1 of 2 rubson vochtvreters in de wagen zetten en je verschrikt je wat er op een week inzit.
                          doe ik ook in de winter of hevige regenbuien en je met natte voeten in de wagen heb gezeten.
                          meer raamaanslag aan de binnenkant.

9200000010528980.jpg

[quote=”Rsporsche13″ post=162095]Enig idee hoe ik snel een redelijke hoeveelheid vocht uit de wagen krijg.[/quote]Ik gooi er altijd ouwe kranten in 😉

Wim

Heeft jouw auto toevallig ook een schuifdak of niet.

Dat is een oplossing denk ik ,Ik heb dit ook eens voor gehad door een ondeskundige die de achterruit terug geplaatst had na spuiten van de wagen . :puke:

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.