Voltage Batterij te laag… Alternator??

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Voltage Batterij te laag… Alternator??

• Maker
    Discussie
  • Met het warme weer starte mijn kar heel moeilijk. Heb al uitgevonden dat dit door de eerste benzinepomp zou komen die faalt door de warmte, maar goed. Ik heb dus serieus moeten starten die 2 dagen en de voltage van mijn batterij viel dus gelijk een baksteen van 12V naar 10V. Nu rijd ik echter al 2 dagen normaal rond en ik krijg de meter niet terug op 12V. Als ik serieus in toeren ga dan krijg ik hem nog wel tgen 12V maar voor niet lang. Hij valt steeds weer terug naar 11V ongeveer. 😕
    Mijn vraag: is de alternator de geest aan het geven (zoals ikzelf vermoed) of is gewoon de batterij naar de zak?
    Heeft iemand een alternator liggen en wat moet ie dan kosten. Een nieuwe kost niet zoveel (100€) maar ik moet er 2 weken op wachten en dat ga ik niet halen denk ik tenzij ik een paar boetes bij elkaar rijd om de spanning op 11 te houden 😀

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Mja neen niet echt vind ik. Ik zou namelijk ook meebieden als vanaf 1€ gaat maar daarom gaat ie zen geld niet hé. Heb nu gewoon de prijs gezet die hij zou moeten gaan en nu kan ik zien hoeveel mensen contact opnemen en hoeveel volgers er zijn. Komt er geen reactie is ie te duur… 😀

Dan kan je eigenlijk beter een lage startprijs zetten en een minimumprijs instellen.
        Zo krijg je een beter zicht op wat men ervoor wil geven…

Omdat het eigelijk gewoon is om te polsen. Ebay geeft een goeie indruk van interesse en marktwaarde vind ik. Ik wou kijken in hoeverre ik hem kan afwerken en het geld er ook terug uithalen. 🙂 D

Het leven kan soms simpel zijn hé

Hey, je wagen staat op ebay !
            Waarom post je hem ook niet hier op het forum ?

Bon. Bij het afhalen van de alternator gemerkt dat het riempje wel vastzat en meedraaide maar dat het eigelijk vaster kon. Dus riempje vaster gezet en probleem met de spanning opgelost 🙂 D

Was niet zo bedoeld hoor 😳 Effe niet overleze.
                Bij deze de verbetering: 2ehands onderdelen 8) Heb Btw beslist om op zeker te spelen zoals je zelf zei en heb niet voor een 2ehandsalternator gekozen. Mijn alternator aat naar het testcentrum en als ie idd niet goed is reviseren ze hem. Zo ben ik 1 zeker dat het de alternator was en 2 dat ik geen 2ehandsalternator krijg die vastslaat of het beste leven gehad heeft… 😀 Thx en je hebt PM

[quote=”White Shark 924″:9npfnozr]Mja, spring vanavond binnen bij men kameraad garagist om uit te meten en met een nieuwe batterij te testen wat ie dan doet.
                  Het is gewoon dat als het de alternator is ik hem vanavond nog wou maken. Maar dat zit er dus niet in blijkbaar want FG is gesloten vandaag en dat is de enige in mijn buurt die zo direct alternators liggen heeft. LECars in Baasrode heeft onlangs al zijn 2e hands troep weggegooid 😯 Mja, we zien wel. Bedankt…[/quote]

Troep zou ik dat nu niet durven noemen, maar stel u gewoon voor dat wij echt alles bij houden dan moet ik een stuk bijplaatsen vrees ik.

Luc

Bedankt! Want de alternator geeft door en de batterij werkt dus vermoedelijk heb ik ook ergens stroomverlies 😕 We gaan vanavaond opnieuw op zoek…. 8)

ik heb net hetzelfde voorgehad bij mijn ex-924. alternator later reviseren en nog dat probleem, nu bleek na 1 week zoeken, dat de aansluiting aan mijn starter niet goed genoeg was, zat wat los, en daar had hij stroomverlies. dus alles is goed nameten is de boodschap.

Dieter

Mja, spring vanavond binnen bij men kameraad garagist om uit te meten en met een nieuwe batterij te testen wat ie dan doet.
                        Het is gewoon dat als het de alternator is ik hem vanavond nog wou maken. Maar dat zit er dus niet in blijkbaar want FG is gesloten vandaag en dat is de enige in mijn buurt die zo direct alternators liggen heeft. LECars in Baasrode heeft onlangs al zijn 2e hands troep weggegooid 😯 Mja, we zien wel. Bedankt…

Kan ook zijn dat je batterij defect is.
                          Of de alternator de batterij nog oplaadt zie je normaal gezien met een ampere meter.
                          Heb je geen verklikkerlampje dat aangeeft wanneer de alternator niet meer werkt ?

Je Misschien eens langs een garagist gaan, die kan dat uitmeten.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.