Voor alle liefhebbers van de 996…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Voor alle liefhebbers van de 996…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag op facebook een groep opgericht : Porsche 996 Benelux Only.

    Speciaal bedoeld voor alle liefhebbers van de watergekoelde 911.
    We rijden graag op water en leren er graag over bij.

    Kijk hier : https://www.facebook.com/groups/350155841853941/

    We zijn al met 5.

    See you,
    Rufie.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • motorproblemen komen (trouwens niet meer dan bij andere merken) zowel voor bij de 3.4, 3.6 en 3.8 blokken.
      alleen de watergekoelden op basis van het mezger blok blijven meestal gespaard: turbo-GT2-GT3

      Ive

        Maar over welke motors spreken we dan nu? 3.6? 3.8? :wtf:

          Michel van Resto Nijmegen raadt in één trek aan om ook de carterventilatie te modifiëren. Ik heb dat voor de zomer laten doen, het kost niet veel, maar echt overtuigd dat dit nuttig is, ben ik niet. Je voorkomt een hydraulische slag in het cilinderblok (waarbij de motor quasi ontploft), wanneer je membraan in de AOS gescheurd is en je tegen hoge snelheid plots de gas lost. Hoe vaak ga je dit echter tegen komen en meestal heb je allang gemerkt dat de AOS stuk is aan de rookontwikkeling.

            Klopt, mijne is een 3,8 l en mijn probleem was geen ‘plofmotor’ maar een afgebroken inwendig nok(je) van een olie(retour)pomp (de kosten waren mogelijks wel vergelijkbaar :bounce: ).
            Carbonman heeft 150 % gelijk denk ik als hij modificatie van koelsysteem adviseert. Het is niet toevallig dat het quasi altijd cilinders 4, 5 en 6 zijn die meer sleet en schade vertonen.

              Klopt. Moet iets zijn met jouw instellingen. Kan naar jou niets sturen. Niet als niet vriend en niet als vriend. Naar anderen kan ik wel iets versturen. Duik eens in je instellingen….

                5-01-201620-58-19.jpg
                5-01-201620-56-46.jpg

                Ive

                  Vriendschapsverzoek aanvaard :respect2:
                  😀

                  Maar geen bericht ontvangen 🙂

                    Moet inderdaad toets “verstuur bericht” zijn. 😳
                    Zal het eens testen naar jou toe.

                      Moet inderdaad toets “verstuur bericht” zijn. 😳
                      Zal het eens testen naar jou toe.

                      Ive

                        toch niet Harley, als ik op het profiel van herman ga en dat envelopje aanklik, krijg ik alleen mijn berichten te lezen.
                        mijn berichtengeschiedenis
                        rechtsonder op Herman’s profiel staat “vriend toevoegen” en daarnaast “verstuur bericht”
                        Als ik hier op klik en een bericht wil typen, verdwijnt de knop “verzenden” die er eerst wel staat :think:

                          Ive, je dient naar Herman zijn profiel te gaan en daar het envelopje aanklikken. Dan lukt dit wel. Wat jij wil doen, lukt enkel met forummers die tot je “vrienden” behoren….

                          Ive

                            Bedankt Deepee, maar ik kan geen PB’s versturen. als ik iets in het tekstvak typ, verdwijnt de “verzenden” knop.
                            en ik heb al gehoord dat het niet alleen bij mij zo is :wtf:

                              Maar dat is wel een 997 S MK1 die van Herman….

                                stuur ns een PB naar Herman911. hij kan je heel veel info verschaffen.

                                Ive

                                  Om even op die “plofmotor” terug te komen: hoe herken je deze? Zijn er bepaalde jaartallen of versies van gekend?
                                  Is maar info omdat ik in de toekomst van plan ben om van Porsche te veranderen :coolness:

                                  sorry voor de off topic

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.