Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

• Maker
    Discussie

• Ruben
    Deelnemer

Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

17Okt. 2007 – 17Jun 2010

Attachments:
      • Voor_na1.jpg
      • voor_na2___kopie.jpg
      • Voor_na3___kopie.jpg
      • Voor_na4___kopie.jpg
      • P1020162___kopie.JPG
      • 1kopie.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 472)
      • Zeer knap ,restoratie van onderdelen met oog voor detail :applaus:
        Dat kacheltje is een streling voor het oog ,ik zou het haast zonde vinden om het terug in de wagen te steken :lekker: :up:

Webasto-kacheltje is weer klaar voor de volgende 50 jaar. Echter, wegens mogelijk brandgevaar, is het kacheltje wel gereviseerd, maar zal ik het niet (volledig) aansluiten!

Vervolgens de (motor)geluidsisolatie geplaatst en afgewerkt met een strook aluminium (gepolijst). Is toch net iets netter dan ‘Af fabriek’.

Verder nog wat stukken geel verzinkt en klaar om (al dan niet) te worden herbekleed…

1_2013-09-26.JPG

2_2013-09-26.JPG

3_2013-09-26.JPG

4_2013-09-26.JPG

Inderdaad ziet er heel goed uit ,zeer mooie combinatie ook :up:

Wim

Ziet er weer goed uit Ruben. :coolness:

[quote=”de zwarte pijl” post=142879]man met gouden handen[/quote]

Om eerlijk te zijn zijn het eerder vuile (lees zwarte) handen! 🙂

Cedric,

Al in ’64 was een rood interieur een optie.
                Daarbij ging men echter niet zover dat ook de ‘dashboard-strips’ rood waren.
                Het is echter wel een originele stof van Porsche!

Wat de koplampen betreft: deze zijn per modeljaar wel enkele malen gewijzigd. Een 67′-er heeft weer andere glazen dan een ’68-er…

:hail: :hail: :hail: :hail: Wat een knap werk Ruben !! Daar kan ik alleen maar van dromen.
                  Als ie af is, zal je hem verkopen? *luv

Wist niet dat die SWB koplamp glazen zo helder waren, zonder patroon fzo? Of is dit enkel tem 66 ?
                  Zijn er zo ooit origineel afgeleverd met dat rode dashboard? I know, ik ben een purist 😉

De tering…..ik zou willen dat ik zo’n paplepel had gekregen. Wil niet weten wat voor projecten dat je doet wanneer je pak em beet 40 jaar bent :first:

prachtig dit allemaal, je bent een man met gouden handen :respekt:

Ferm werk man :applaus:

We zijn wederom een stapje verder in het project:

– De originele WEBASTO kachel werd gedemonteerd, gestraald, voorzien van nieuw plaatwerk waar nodig en tot slot een nieuwe laklaag. Morgen wederom monteren en plaatsen!

– Ventilatie aangesloten,….

– Het (her)bekleden van het interieur nagenoeg voltooid (dashboard, armsteunen, sierlatten,…). Het handschoenkastje (binnenzijde) werd geheel gerestaureerd (gerecht, voorzien van Epoxy, spuitplamuur,… eveneens ondergingen de ‘voetplaten’ dezelfde behandeling.

– Vandaag werd het wagentje dan voorzien van een nieuw hemeltje, nieuwe bekleding van de stijltjes,…

Traag maar gestaag komen we er wel!

3_2013-09-20.JPG

Wederom puntlassen uitgeboord om alle plaatsen bereikbaar te maken. Vervolgens nieuw plaatwerk gemaakt waar nodig…

4_2013-09-20.JPG

Oud VS nieuw

5_2013-09-20.JPG

6_2013-09-20.JPG

H4 koplampen, met oude originele ’67-er glazen

7_2013-09-20.JPG

Zo, ook in NL weer helemaal bijgelezen :up:

[quote=”Christophe P” post=141099]Waar heg je die rode geperforeerde bekleding gevonden ??[/quote]

Stof heb ik hier thuis nog liggen… Indien interesse, verneem ik het wel!

:respekt:
                                volgend jaar mee naar drive in, ipv met da stekskesdozeke :mrgreen:

Schitterend! Knap werk.

Is heel knap die 4cv . :lekker:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 472)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.