Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Voor-na 911T 1968 + Restauratie 911S 1966

  • Maker
    Discussie
  • Ik maak van deze topic meteen gebruik om me eens voor te stellen 🙂

    Ik ben Ruben, een 21 jarige student die z’n vrije momenten weet te vullen met het restaureren van klassieke Porsches. Inmiddels ben ik bezig aan m’n 2e totaalproject namelijk een 911s van 1966. Eveneens nog enkele ‘kleinere’ projecten afgerond. M’n voorkeur gaat uit naar oldtimers (al dan niet van het merk Porsche). De oldies hebben je gewoon véél meer te bieden dan een recentere wagen! De puurste vorm is m’n ding! 😮

    Hierbij enkele foto’s van één van m’n projecten:

    17Okt. 2007 – 17Jun 2010

    Attachments:
    • Voor_na1.jpg
    • voor_na2___kopie.jpg
    • Voor_na3___kopie.jpg
    • Voor_na4___kopie.jpg
    • P1020162___kopie.JPG
    • 1kopie.jpg
15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 472)
    • Vorderingen 911S Project:

      Foto’s zeggen meer dan woorden. Indien niet, hoor ik het wel! 🙂

      Attachments:
      • P1030992.JPG
      • P1040187.JPG
      • P1050686.JPG
      • P1060097.JPG
      • P1050931.JPG
      • P1060315.JPG
      • P1060146.JPG
      • P1060187.JPG

        Goeie reis! 🙂

          Mijnen halven trouwboek maakt er me attent op dat we binnen 2 dagen voor 16 dagen op vakantie vertrekken 8) en dat ik tot daarna moe wachten om verder te kwijlen. 😉
          Bekijk het volledige plaatje nog eens bij terugkomst.

            Inmiddels heb ik een dikke 3500km na de restauratie gereden.
            Dit om de mogelijke ‘kinderziektes’ na te restauratie weg te rijden.
            Doe regelmatige lange afstanden (200km op één dag, 400 op één dag, 800km). Voorlopig verloopt het allemaal prima op enkele kleine dingen na… Helemaal zeker ben je natuurlijk nooit.

            Eén ding moet je wel in het hoofd houden: Een oldtimer mag je nooit kopen in een opwelling of omdat het ‘IN’ is. Hier kom je alleen maar bedrogen uit!

              Voor m’n daily kan ik me dat onbetrouwbare niet toestaan maar voor een classic kijk ik daar wel anders tegenover.

              De mechaniek van de sixties denk ik nog wel met vallen en opstaan onder de knie te krijgen. Aan de computerauto’s van vandaag probeer ik zelfs nie meer.

              De auto is bijna van dezelfde fabricageperiode als mezelf , dus moeten we mekaar wel ergens tegenkomen 😛

                De ‘T’ heb ik gerestaureerd naar eigen smaak en met de ex 912 nog in gedachte (vond hem als kind PRACHTIG). Eveneens was het de bedoeling het ‘T’tje bij te houden maar nu ik de smaak te pakken heb…

                De 911S zal volldige in orginele staat terug gebracht worden. We zitten hier toch in een andere prijsklasse…Deze wagen is niet bedoelt voor verkoop (hoewel ik dat ook van de 911T dacht 🙂 )

                  ga je uw 911S ook in een ander kleur steken dan origineel van de fabriek uit?
                  Op dergelijke wagens is dit toch een meerwaarde. Of is de S om te houden?

                    Je voelt me al komen…! 🙂

                    Ikzelf ben gepassioneerd oldtimerliefhebber… Ondanks het feit dat een mogelijke panne niet uitgesloten is! Eveneens kan je van comfort niet echt spreken. Na een lange rit van bv. 300 a 400km ben je echt doodop wanneer je uit deze wagen stapt! Echt werken! Desondanks ben ik helemaal weg van de classic’s! 😀 Het is maar wat je verkiest!
                    Echter zijn er mensen die geen genoegen kunnen nemen met het feit dat (in het algemeen) een oldtimer niet betrouwbaar is,… De momenten dat hij net betrouwbaar moet zijn, is hij het niet. Als je dan zelf niet beschikt over de nodige kennis om een mogelijke panne te verhelpen is het bezitten van een oldtimer een hel!

                    We hebben het hier over echte ‘liefde’! 🙂

                      Mijn ervaring blijft beperkt tot nieuwe wagens.
                      Onze eerste P is een 997.2 Targa 4 Pdk die dagelijks wordt ingezet en die 200% voldoet.
                      Ik denk wel te weten dat zo’n P van 68 qua comfort en power niets te maken heeft met de huidige generatie maar wel andere gevoelens teweeg brengt.
                      Bedoeling zou zijn om deze wagen te koesteren en in te zetten voor toeristische rally’s.
                      Moet ook nog zien hoe die hier in Luxemburg kan gekeurd worden.
                      Ze zijn hier hatelijk streng op dat vlak.

                        Kleurencode ken ik niet vanbuiten. Diep blauw…
                        Heb je zelf al enige ervaring met oldtimers? Klassieke Porsche’s?

                          En wat is dan de huidige kleur?

                          Heb van degelijke mechaniek en restauratie geen kaas gegeten en zou graag beroep doen op iemand als cabrio Wim voor expertise. Niet uit wantrouwen maar om met goed gevoel een toch wel duur pareltje binnen te halen.

                          Zou hem dus wel eens willen bezichtigen indien dat voor jou in die omstandigheden uitkomt. Cabrio Wim moet uiteraard ook akkoord gaan.

                            Orgineel Duitse wagen
                            Alle eigenaars vermeld en dus gekend
                            Sinds 1986 uit het verkeer gehaald en niet meer ingeschreven geweest.
                            Vervolgens heb ik hem via Nederland (is hij nooit ingeschreven)naar België gehaald

                            Wagen is orgineel Yvoor wit (6804) echter niet in orginele kleur gespoten wegens persoonlijke keuze.

                              Ruben,

                              Is dat geen baliblauw? Misschien ook wat uitleg omtrent de historiek.

                                alle stoffen zijn nog te krijgen via

                                http://www.sierramadrecollection.com

                                Zelf al veel onderdelen gekocht hij hen, zeer tevreden van.
                                Het is idd niet echt storend 😉

                                  2 redenen: De orginele stof is in het zwart niet meer leverbaar, echter wel in een andere kleur. De ‘caramelkleur’ maakt het interieur lichter dan het oorspronkelijk is en heeft eveneens een oud uiterlijk…Het is maar wat je verkiest. Ik vind het alvast niet storend. Integendeel! 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 472)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.