Voordeel 993 C4S tov C4

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Voordeel 993 C4S tov C4

• Maker
    Discussie

• olliblue
    Deelnemer

Hallo

Eerste post, maar al een tijdje aan het rondlezen.

Vraag: Wat is het voordeel van een Carrera 4S tov een gewone Carrera 4 ?
      Bieden de turbo elementen extra veiligheid, rijplezier, performance ?
      Of is het zo dat een Carrera 4 sneller en wendbaarder is dan een 4s door de smallere body en lager gewicht ?
      Zal de 4s beter z’n waarde houden in de toekomst ?
      Puur qua looks verkies ik de 4s, hoewel ik ook een C4 Cab overweeg.
      Ik zou na de winter een 993 ( of 996 4s ) kopen, maar ben nog een leek in Porsche wereldje.

Ben benieuwd naar jullie meningen / suggesties

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Ik ben ook gek van de lijnen van een 4s, alleen jammer dat je toch rond de 50d euro moet rekenen voor een deftig exemplaar, pak meer dan een gewone C4.

Het zal tussen een 4s of een cabrio spannen, maar ik kan echt niet kiezen. Kunnen de mensen met een 993 cabrio me vertellen hoe bruikbaar ze zijn in de winter ? Mijn daily is een bmw x5, dus de 993 wordt een echte funkar, maar ik wil er ook in de wintermaanden mee rijden …
        In Knokke staat een speed-gele cabrio te koop, 110d km van 95 34500 euro, wel uniek kleur, nog niet IRL gezien.

Hoe zit het met de onderhoudskosten voor een 993 ?

Als je echt het neusje van de zalm wil in de 993 coupés (buiten de turbo), probeer dan een 993 Carerra S te vinden, deze zijn zeldzamer. Zo combineer je de mooie lijnen van de turbo body met achterwiel aandrijving, een uitdaging voor de echte Porscherijder dus 🙂

Dit zou mijn keuze zijn (moest ik niet voor de 993 cabrio gevallen zijn 😉 )

PT

Qua prestaties is er haast geen verschil te merken. We hebben dit reeds meermaals uitgeprobeert op lange rechte stukken, (C2 vs C4 vs C4S). Persoonlijk vind ik de C4S de mooiste uit de 993 reeks. Voor mij heeft hij dat ‘net ietsje meer’ uitstraling, mede dankzij de standaart 18 inch turbo velgen en z’n brede kontje maar smaken verschillen nu eenmaal. Ze zijn inderdaad duurder in aankoop. In ieder geval veel succes met je zoektocht.

Anoniem

Hoi,
              daar is al heel veel over gezegd en geschreven. Sommigen verkiezen de pure lijn van de C4, andere de sexy look van de C4S. Qua performance heb je gelijk, de C4 zal iets sneller zijn dan cd C4S. Maar of je dat echt voelt of last van hebt ?
              Qua waardebehoud is het moeilijk te zeggen. Beide zijn 993’s dus zullen ze voorlopig hun waarde wel behouden aangezien het de laatste luchtgekoelde Porsches zijn. Op langer termijn is het moeilijker. Persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt (qua waardebehoud) of je een C4 of C4S koopt. In aanschaf zal de 2e in elk geval duurder zijn.
              Good luck met de zoektocht, hou ons op de hoogte

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.