Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Voorstelling cayman GT4
- Dit onderwerp bevat 112 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door
deepee.
-
MakerDiscussie
-
11 mei 2015 om 22:43
VIP-voorstelling Cayman gt4 in Porsche Centrum Mechelen op dinsdag 26 mei.
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Yellow Submarine” post=240195]Dus ik neem aan dat: de 991.1 werd 991.2 en de 981 werd 982. Heb ik dat correct? Dan ga ik maar 982 gebruiken denk ik, want 718 blijft een beetje bij de haren getrokken. Want ondanks dat ik hier al een halve eeuw rondstrompel heb ik voorheen nimmer van de oude 718 gehoord. Het was dan ook niet echt een seriemodel destijds.
[/quote]
Klopt. 982 is de interne code. Ik heb her en der gelezen dat de benamingen Boxster en Cayman zouden vervangen worden door 718 Cabrio en coupé in de toekomst. Eens benieuwd of ze het dan ook gewoon gaan hebben over de GT4 en de Spyder zonder meer. Op zich kan dit perfect.
Anyway, het zal mij worst wezen hoe de benaming zal luiden, zolang dat ze maar rijden als een Porsche en klinken als een Porsche…Mmm, het is al zo lang geleden dat we nog in Amsterdam waren… Hebben ze daar niet recent de musea flink vernieuwd? Een voormiddagje naar de vipergroene glanzende lakperfectie staren en een namiddagje naar manueel schilderwerk… Is een optie!
Gert, op de huidige GT4 staat uiterlijk ook niet “Cayman”, ik zeg enkel 718 om duidelijk te maken welk model ik bedoel. Op de gebrauchtwagensuche van Porsche spreken ze trouwens van “718 Boxster/Cayman (982)” als ze de 718 bedoelen. Dit in tegenstelling tot de 991, die daar gewoon 991 gebleven is.
Dus ik neem aan dat: de 991.1 werd 991.2 en de 981 werd 982. Heb ik dat correct? Dan ga ik maar 982 gebruiken denk ik, want 718 blijft een beetje bij de haren getrokken. Want ondanks dat ik hier al een halve eeuw rondstrompel heb ik voorheen nimmer van de oude 718 gehoord. Het was dan ook niet echt een seriemodel destijds.
Overigens is het verhaaltje dat de nieuwe 718 naar de oude is genoemd vanwege het feit dat ze allebei een flat 4 gebruiken ook maar wankel want die oude hebben ze ook met flat 8 gemaakt: 718 Wikipedia
718 GTR Coupé
Zij die hem live willen zien, zullen naar Porsche center Amsterdam moeten :coolness:
Ook bij Porsche Luik geen gebouw erlangs en grote parking rechts…
En toch is PC Mechelen niet want daar staat geen gebouw naast. (Toch niet zo dicht en aan die kant)
Is wel een leuke kleur…
Zou er wel een 718 GT4 komen? Krijgt wellicht een andere naam vermits de 718 verwijst naar de 4 cilinder uit ver verleden tijd en de nieuwe GT4 toch ook weer een NA flat six zou krijgen volgens wat ik ergens gelezen heb….
Wordt misschien gewoon GT4 🙂
Ik vind trouwens dat je na de Yellow Submarine mag opteren voor de “Purple Rain”, “lady in red” of “blue suede shoes”. :happy:Verstandig moet je natuurlijk altijd te werk gaan. Ervaring heeft me echter geleerd dat het niet verstandig is alleen naar je verstand te luisteren als het over je passie gaat ! Soms moet je ook je hart eens volgen binnen de krijtlijnen van het verstandige !
Op suchen.mobile.de is een verkoper van een 2015 GT4 zo vriendelijk geweest om de bestelbon te tonen. De opties komen overeen met die op de meeste GT4 (ttz incl de schalenzitse en uitgebreide leder/alcantara bekleding). Prijs in D dus rond 102.500€. Doe er voor B 3K bij.
Mijn gedacht ook. Helemaal verstandig zou het echter zijn om gewoon nog een paar jaar te wachten op de volgende. 718 GT4 of nog beter, 718 R. Een mens mag dromen.
Aanbod stijgt, prijzen zakken, geduld YS, misschien zijn er in de winter koopjes te doen 🙂
Er staan dik 80 GT4 te koop op Suche GT4
Ongeveer de duurste is deze in Mexico blauw:
Maar ik denk dat de prijzen al wat zakken…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.