Voorstelling Nico – nieuw lid – Targa van 1986

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstelling Nico – nieuw lid – Targa van 1986

  • Maker
    Discussie

  • Nicolas Holvoet
    Deelnemer

      Beste forumgenoten,

      Ik kan me zeer binnenkort (eerstdaags dus) eindelijk volwaardig Porsche eigenaar noemen. De droom wordt werkelijkheid. Ik ben het, die de mooie Porsche Targa 3.2 van 86 van Stefx911 gekocht heeft, die jullie waarschijnlijk al kennen. Hieronder de link:

      https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/127589-porsche-911-targa-3-2-86-lez-proof-tot-2025?start=24

      Ik ben altijd gefascineerd geweest door Porsche’s en ben dan ook zeer grote fan. Ik ben Nicolas, 30 jaar, zelfstandige (commercieel agent)… Voor mijn werk doe ik zo’n 50K/jaar met een X5 3.0D maar het kriebelt al lang om een leuke hobbywagen hiernaast te kopen. Ik zocht eerst naar een 912, dan naar een 911T en uiteindelijk naar een G-model 911 – met 3.2 motor, liefst Targa. De zoektocht duurde zowat een 3-tal maanden en een 10/12-tal exemplaren gaan zien. De 912 zoektocht heb ik op een bepaald moment opgegeven omdat het uiteindelijk maar een 4-cylinder was en na het mogen meerijden van met een 911T van 72 wilde ik dit eerder. Dan vooral hierop gefocust maar na enkele weken ook beseft dat een mooi exemplaar toch mijn budget te boven gaat en voor 60K je vooral bagger vindt en eerder richting de 80K moet gaan voor een mooi exemplaar wat me niet realistisch is. Ik vind deze F-types werkelijk prachtig maar voorlopig nog onbereikbaar financieel en voor het gebruik dat ik voor ogen heb (dus ook af en toe een langere rit van 100km via de snelweg) toch misschien ietwat spartaans. Tijdens mijn zoektocht was ik op een bepaald moment in contact gekomen die een privé verzameling had van een 8-tal porsche’s en die een deel van de hand ging doen. Zeer vriendelijke man (ik weet niet of je hier actief bent Tom?) en die mij een kort ritje liet rijden met zijn goudkleurige carrera 911 met 3.2 motor en die mij er meer over vertelde, terwijl ik oorspronkelijk naar 2x van zijn 912’s kwam kijken. Hierdoor geïntrigeerd, meer informatie beginnen opzoeken, met verschillende mensen gesproken, autoscout uitpluizen, youtube video’s bekijken etc etc besloten dat ik voor zo’n exemplaar ging gaan maar dan in Targa. Verschillende exemplaren gaan zien en dan deze tegen gekomen. Een tiental dagen geleden gaan bezoeken, aangenaam gesprek met Stef (de huidige eigenaar), veel positieve forumreactie’s hier over dit voertuig dus dit gaf wel vertrouwen. Dan vertrok ik onmiddellijk erna op vakantie maar afgesproken met Stef dat hij deze ging binnenbrengen bij Porsche Rescue 911 in Kontich voor een volledige diagnose op mijn aanvraag. Met de zaakvoerder van Porsche Rescue, Nicolas Vercammen, had ik al een goed contact en hij begeleidde me dan ook een beetje in mijn zoektocht door telkens bij mijn soms overenthousiasme kritiek te geven op sommige exemplaren dat ik voorstelde (zowel wanneer ik een link doorstuurde per mail als 2x diagnose’s ter plaatse en 1x op verplaatsing). Dit gebeurde vorige week vrijdag. Onmiddellijk na de diagnose even gebeld met hem. Hij gaf de auto een positief rapport en bevestigde het eerlijk verhaal van Stef, niks van roest, geen plamuur nergens, mechanisch goed etc! Enkele puntjes van onvolmaaktheden waren het Targa dakje dat opnieuw bekleed moet worden (maar dat had Stef al duidelijk gezegd op voorhand en mee rekening gehouden in zijn prijszetting), de banden die 6 jaar oud zijn en verhard zijn dus wel eens moeten worden vervangen, de remklauw rechts achter die wat blijft hangen en waarvan dus beide moeten worden gereviseerd worden, de stabilo rubbers vooraan die versleten waren, de stofkapjes van de stuurkogel die links en rechts versleten zijn, een preventief onderhoudje eens doen met oliefilter, benzinefilter, motorolie, remvloeistof, eens vervangen etc… Kortom niks ergs en die niet kan worden verholpen. Dan dus na dit telefonisch gesprek met Nicolas, gebeld met Stef en na wat taai telefonisch onderhandelen 😉 😉 😀 :respekt: met Stef tot een akkoord gekomen en voorschotje overgemaakt.

      Dus nu spannend en vol ongeduld aan het afwachten op keuring die nog gedaan moet worden, dan inschrijving, nummerplaten, verzekering etc etc… Hopelijk komt dit snel in orde allemaal. Klopt het dat een O-plaat enkele dagen kan duren voordat je dit krijgt (niet zoals een gewone nummerplaat die je reeds s’anderdaags na inschrijving in de bus krijgt?). Hoelang duurt dit gemiddeld?

      Offerte voor een omnium verzekering is ook binnen via mijn makelaar, 750 EUR (indien tussen 5 en 10.000km) en + 75 EUR voor de BA met 500 EUR vrijstelling.

      Wat raden jullie aan om als banden hierop te laten monteren?

      Tot binnenkort!

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • Zo vandaag weer wat kosten gedaan de wagen bij Willems in Zulte (goede service, vriendelijke mannen, correcte prijzen), preventief onderhoudje waarbij olie en oliefilter vervangen werd, V-riem vervangen want dit was nodig en remklauw achter wat los gemaakt want die piept wat en zat een beetje vast. Op termijn moet ik de alternator eens laten vervangen (want 1x keer op 10x startbeurten maakt hij een afgrijselijk geluid) maar hier zullen we nog even meewachten. Volgens de garage ben ik nu wel goed voor 10.000km of tot volgende zomer. Gisteren ook een gps tracker laten installeren (LoJack systeem), goede service van deze firma ook. Morgen komt er nieuw schoeisel op, heb de continental contisport contact N2 besteld. Ook komt de expert morgen langs voor een taxatierapportje voor de verzekering.

          Dag Mikey,

          Kun je me meer uitleg geven over deze aanpassing en heb je een foto hoe dit er uitziet nu?

          Dank!

            Ik heb met een klein aanpassingske een Bullock Excellence X systeem van een Mini zitten, en dit werkt perfect.

              Duwen op het “trekknopje”

                Dank voor de welkomberichten en speciale dank aan Stef voor de meer dan correcte transactie! Alles is heel vlot verlopen, sneller kon niet denk ik, ook een uitgebreide uitleg gehad over hoe alles werkte. Ondertussen is het puur genieten, gisteren een 200-tal km’s opgezet (eerst van Antwerpen naar Kortrijk, 20min file aan de tunnel in volle zon – geleerd dat ik dringend een petje moet bemachtigen en s’avons wat doelloos cruisen / genieten) en vandaag ook zo’n goede 100km’s… Ik heb vastgesteld dat het Bullock Excellence X systeem – pedaalslot – niet werkt voor dit type wagen en hun Defender systeem als stuurslot ook niet (dashboard niet diep genoeg). Raden jullie iets anders aan? Ik zou toch graag iets zichtbaars hebben, die al is het maar, vertragend werkt. Vandaag heb ik ook een gps tracker (LoJack Benelux) ‘besteld’ en wacht ik op hun telefoontje voor dit te laten inbouwen. Ook een hoop kuisproducten, Meguiars etc, gaan kopen om deze goed te onderhouden.

                PS: klein vraagje aan allen, hoe stel ik het klokje juist in? Het ‘trekknopje’ op de klok doet precies enkel de witte wijzer draaien maar niet de andere…

                  Proficiat Nico! 😉

                  Geniet ervan!

                  Deed toch wel wat hartzeer als ik je ermee zag vertrekken, maar ik weet dat hij goed gesoigneerd zal worden en dat je ervan zal genieten.

                    welkom en Proficiat

                      Bedankt allen! Vanmorgen mijn nummerplaten gekregen en vanmiddag mag ik erom gaan!

                        Mooie intro. Welkom en toen ik 17 jaar geleden besmet werd met mijn eerste Porsche waarschuwde men mij ook voor deze ongeneeslijke ziekte. En het klopt. Ben nog steeds aan het revalideren. Verwachting is dat dit nog zo’n 50 jaar zal duren alvorens ik 100% genezen ben.

                          Deelneming, Nico, wij hebben hier allemaal hetzelfde opgelopen, porschicum sevirus. Ongeneeslijk naar het schijnt…

                            ai ai, dat zijn dan enkele slapeloze nachten…,:roll: :sleep: ik ken er ook alles van …:happydance: :happydance:

                              Proficiat met de Targa je kon geen mooiere 911 kiezen.
                              Ik zit bij Marsh 110 euro BA met alle opties voor heel europa en een Full Omnium maar deze is een percentage van de geschatte waarde.

                                Ook van mij een hartelijk welkom een dikke proficiat. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe je je nu voelt….:first:

                                  Vanmorgen met Stef afgesproken bij de bank en de betaling overgemaakt en in ruil de papieren gekregen. Even een verzekeringsvignette gaan halen bij mijn makelaar en dan bij het DIV in Kontich gaan aanschuiven, toch een dikke 2 uur gewacht met 43 wachtenden voor mij… Hopelijk morgen of overmorgen krijg ik de nummerplaten. Auto staat nog bij Stef, eens ik de nummerplaten heb ga ik de auto gaan halen. Ongeduldig aan het aftellen…

                                    full omnium verzekering: dan zit ik met mijn 800 EUR (zonder BA) aan de wel zeer hoge kant, als ik een paar van de posts lees ? ik heb wel (behalve de vrijstelling) een volledige omnium, dus ook loslopend wild (en andere TV shows)

                                    betaal ik te veel ?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.