Voorstelling + vraagje staalvelgen kleurcode

Home Forum Stel jezelf even voor ! Voorstelling + vraagje staalvelgen kleurcode

• Maker
    Discussie

• koen
    Deelnemer

Beste Porschisten,

Ik ben Koen, en ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Saturnyellow Porsche 914 1.8 van 1974, in een zeer originele, eerlijke staat. Hij komt van Florida, dus hij is zo goed als 100% roestvrij. Ik kan er dus eerst een beetje van genieten, alvorens hem eens stevig onder handen te nemen. Het enige niet originele op de wagen, zijn de wielen, doch heb deze ondertussen gevonden
      914-2.jpg

originalwheelsVW.jpg

ik heb voor mijn 914, de originele stalen velgen (die met de stervorm)gevonden , maar ik zal deze onder handen moeten nemen om deze in hun oude glorie te herstellen: nu heb al al het een en ander opgezocht, maar hetgeen ik niet kan terugvinden, is de exacte klaur waarin deze werden gelakt. Het moet zowieso zilver zijn, maar ja , zo heb je er 1001…

Kan er iemand mij deze info geven?

Alvast bedankt!!!

Koen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • Ik ken dat, heb ook nog een aantal droomwagens… 😀

Edit by mod: het is niet nodig te quoten als er op het voorgaande bericht gereageerd wordt 💡

Btw Koen, proficiat met de aankoop van deze mooie *porsche 914.
          Is ook nog een droom van mij al besef ik dat ze steeds schaarser en bijgevolg duurder worden :think:
          Maar plaats hé, plaats verdorie :bounce:

@allemaal

Bedankt en hopelijk zien we elkaar op een of andere meeting/rondrit!!!

PDS

Welkom en veel plezier ! :up:

XXX

Mooie 914, welkom en veel plezier ermee :up:

Welkom uit Florida. 😆

thks Dirk, nu heb ik toch al iets om verder op zoek te gaan!!!!

welkom met een mooie *porsche

ik vind ze ook heel mooi, alleen werden deze niet origineel aangeboden… maar het is een leuk extra setje…;-)

Welkom, ik wil niet vloeken maar….. de Amerikaanse wieltjes vind ik wel zeer mooi !

bedankt allemaal! Blijkbaar had ik mezelf niet goed voorgesteld… 😉 @mushroom

Ik ben dus Koen, afkomstig van de mooie Vlaamse Ardennen, Oudenaarde meer bepaald. Ik ben 42j, en altijd een passie gehad voor alles wat een motor had, zowel op 2 als 4 wielen.

In mijn jeugd hadden de ouders van mijn beste kameraad een 914, en af en toe kon ik eens meerijden… Enkele jaren later mocht mijn kameraad , na behalen van zijn rijbewijs, er mee op stap, en kon ik ook af en toe eens achter het stuur plaats nemen. En dat heeft altijd een onvergetelijke indruk op mij gelaten. Vandaar de keuze voor de 914…

Zoals gezegd, is dit een mooie eerlijke wagen, maar hier en daar wat verfraaingswerken nodig, en ik zou hem graag volledig origineel behouden…

Ik hoop van tijd tot tijd op jullie kennis te kunnen rekenen… 😀

Tot binnenkort!

Hoi Koen,
                                hartelijk welkom op het forum! Schoon kleurke!!! :first:

:up: knappe wagen, wees er zuinig op, ze zijn schaarser en schaarser aan het worden, toch de roestvrije
                                  welkom

Welkom op het *porsche forum :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.