vraag over gebruik verwarming in combinatie met airco

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 vraag over gebruik verwarming in combinatie met airco

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

911 Carrera 1988 met airco. Nieuwe eigenaar, ben al druk service manual en andere documentatie die ik her en der vind, aan het lezen, maar soms lijkt beroep te doen op jullie expertise me toch de slimmere oplossing…

De vraag:
    in elke handleiding vind je een gelijkaardige schermafdruk met de uitleg (in het Engels) erbij van welke schuifknop wat moet doen…
    Ook over de airco vind je uitleg…

maar kan iemand me daar eens wat meer uitleg over geven in de praktische zin dan ?
    Hoe rijden jullie rond in normale omstandigheden ?

met mijn dagelijkse wagen staat de airco altijd aan en de verwarming op 22°. Da’s redelijk warm om in de winter rond te rijden, en koud genoeg bij de recente zomerse temperaturen.

Kan ik zo een stand nabootsen met de Porsche verwarming ook ? Nu zit ik maar van links naar rechts te schuiven zonder echt te merken wat ik doe. En dan gebruik ik de 2 rode hendels nog niet tussen de zetels vooraan ?

bijvoorbeeld: elke bijrijder klaagt over ‘veel te warm aan hun voeten’…wat stel ik dan verkeerd in ?

Ik begrijp de theoretische boekenuitleg wel denk ik, maar krijg het in praktijk niet goed geregeld, ook al lijkt alles te werken (bovenste schuifknop naar rechts en ik hoor inderdaad ventilator draaien…)

Attachments:
    • heating_Ventilation.png
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Beste,
      Neen, constant een aangename temperatuur van rond de 22° is niet mogelijk in een 3.2. Het is altijd een beetje zoeken en voortdurend aanpassen: ramen open-dicht, schuifdak open-dicht, airco aan/af, ventilatie zacht-hard…

index.jpeg

Wim

Als er warmte op de voeten blijft komen kan het zijn dat de vlinderkleppen eraan zijn, of dat systeem (kleppen) in kofferruimte verkeerd afgesteld staan.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.