vraagje

  • Maker
    Discussie
  • hallo,

    ik ben een kever aan het tunen, maar ik ben er nog niet volledig uit voor welke motor, een 3.2 porsche motor wat weegt dat ongeveer?? Omdat als het teveel is niet goed is voor de baanligging van de auto, alvast bedankt

    Dieter

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

    • Deze kon zonder probleem een 964RS in de bochten volgen!
      +/- 850 kg
      200 pk T1 2,3 liter
      944 Turbo ophanging + remmen
      SPAX coil-overs

      Was in ’95 de tweede Cup Kever, na die van Yannick Bodson, gebouwd in België.

      Mvg,

      Geert

        Zelfs ik ga van tijd tot tijd van de grond 😈 😆 😆 😆

          Porsches gaan ook van de grond 8)

            DIT is een vlot kevertje 😯

              Idd, voor snelle kevers ben je bij Cab ’88 aan het goede adres, die kent daar wel iets van!

              Anoniem

                @ boone; er zijn heel wat goedkopere manieren om uw kever op te fokken die U een beter rendement gaan geven dan een porschemotor. Ik zit zelf met een T1 blok (1600cc) die opgekitteld is tot 2165 cc in een ovaaltje. Ik denk dat deze reeds sneller accelereert dan m’n 911 met 3.2.
                De kever weegt natuurlijk niet zoveel als de P hé. Het “enige” probleem wat ik nu heb is dat ik de boites kapotrijd bij het optrekken. Als je dus toch een P-blok in de kever wil leggen verander dan ook de boite. Een 3.2 blok past aan geen kanten in een kever, dat wordt slijpen langs alle kanten. Max. zal een 2.4 zijn denk ik. Kijk eens op de site van Franky’s vw shop in Nederland. Deze heeft reeds alle mogelijke conversies in een kever geprobeerd en verkoopt ook de aanpassingsstukken om een P-boite en motor in de kever te krijgen.
                Ik ken iemand die een 3.2 met G-50 in een buggy gelegd heeft, chassis is volledig op maat gemaakt rond de porschemechaniek en onder de buggykast maar omdat hij niet de originele uitlaat kan steken en de linker en rechteruitlaat niet met elkaar verbonden zijn haalt hij bijlange niet wat je ervan zou verwachten.
                Als je echt superprestaties en betrouwbaarheid wil combineren in een kever ga dan voor een deftig geprepareerde Type 4 blok (porsche 914 en oa.T2 busjes). Kost U wel al snel 6a 7000€ voor iets deftigs. Informeer U eens bij Steve’s vw shop in Zaffelare. Succes met het projekt, laat eens wat foto’s zien aub.

                http://home.tiscali.nl/bugpower/dragrac … CF0480.JPG

                  ongeveer en 120 kg

                    idd ik heb destijds mn achterwand een stuk moeten wegslijpen…

                    en ook ik heb de wagen 360 gedraaid, zelfs tot tegen een vangrail… 😥

                    daarna verkocht voor de motor…

                      Zescilinder in een kever leggen vergt ook serieuze aanpassingen tov een 4 cyl.

                        Zou kijken naar 2.0l van VW of 4Cilinder Porschemotoren en deze tunen.
                        Het verschil in gewicht tussen beide weet ik niet, maar met een 4-cilinder loop ik alleen rond, een 6-cilinder is zelfs zwaar met 2 man 😉

                          Was mijn eerste auto, en dat was toen ook al een oud wagentjee hoor Seta!

                          heb daar veel plezier aan beleefd, zeer leuk maar baanligging heeft dat dus niet hé.
                          Zakken zand in de koffer en smallere bandjes vooraan verbeteren dat wel maar heb er toch nog wat pirouetjes mee gemaakt!

                          Een vriend had zijn kever toen getuned met een 2.0 Injectie (4cyl) uit een ziekenwagen busje.
                          Trok sneller op als de toenmalige 325i van BMW maar eens je aan een bocht kwam…

                            Nooit met kever gereden (ik ben niet zo oud hé 😈 )
                            Wel al gehoord van chassis die doorscheuren nadat een Porschemotor erin werd gelegd en dan beton vooraan…

                              “Kever” EN “baanligging” in één zin zetten is wel heel gewaagd hé!
                              😆

                                Hoi Dieter,

                                ik heb ooit een 2.4 in mijn kever gelegd en dat ding hield al geen baan meer, ik heb dat toen opgelost door de plaats waar het reservewiel zit vol te gieten met beton. 😈 Nu zou dat niet meer mogen voor de keuring, maar een paar betondals in je kofferruimte kan ook altijd helpen 😛

                                Ik vermoed trouwens dat er geen héél groot verschil is in gewicht tussen de 6 cilinder motoren…

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.