Vraagje aankoop porsche oldtimer bij zelfstandige

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Vraagje aankoop porsche oldtimer bij zelfstandige

• Maker
    Discussie
  • Vriend van mij heeft een 911 gekocht in opglabbeek in een blinde verliefdheid .Na de ontwaking komt de realiteit boven.
    Een 911 in perfecte staat met een blaasje roest aan de voorruit met uiteraard weinig km..Model van 1979 cabrio US chassis nr. met bumpers en spiegels van een 964.Prachtig op foto .Deze wagen is verkocht met een groot voorschot en uiteraard oldtimer gekeurd .Deze week ga ik de auto eens bekijken en hoop er niet te veel gebreken te vinden.
    Nu ik weet wel dat het beter had geweest van eerst te vragen om mee te gaan kijken maar daar ga ik niet over uitwijken de koop is al rond enkel nog naar de keuring rijden en betalen indien de wagen het waard zou zijn.
    Maar welk ik niet juist weet of een handelaar geen garantie van 1 jaar MOET geven op een oldtimer.
    Mvg Jacques

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • hij is wel slimmer geworden ondertussen: nu staat er cabrio look :loser:

wie gelooft er nu dat die maar zo weinig km heeft, dat interieur is volledig afgeleefd :puke:
      maar hij blinkt en daar laten de meeste low budget *porsche dromers zich helaas aan vangen en nadien begint de miserie 🙄

Terug te koop, jongens jongens… :censored: :censored:
        KLIK

Om te antwoorden op je vraag Koen ,dit kon ik niet eerder zolang het voorschot niet was afgehandeld.
          Is inmiddels rechtgezet daar het verkoop overeenkomst was tussen handelaar en particulier over een cabrio die in dat jaar niet zijn gemaakt geweest .Dus onbestaande wagen zodoende is het voorschot ook terug betaald geweest welk ook niet zo evident was.
          Nu de wagen was niet enkel een beetje roest zoals gezegd werd aan raam porsche embleem op koffer.
          De neus stond er niet volledig recht op gemonteerd -achterzijde tussen de motorkap kon je je duim steken idem tussen het rechter achterlicht en carroserie nog zelf je pink het plamuur en polyester was zelf zo slecht afgewerkt .
          Nu de achterlichten en reflector zijn bij een 964 gemakkelijk verschenen maar die waren niet enkel verschenen zelf met barsten in kunstof.Met 1 maal toertje om de wagen te gaan was mijn goesting reeds over om de wagen verder te bekijken.Zelf ben ik ook maar een liefhebber geen pro.

wat is er allemaal mis mee

Eerst kijken hoe het afloopt ,heeft wel een zwaar voorschot betaald.
              En die blauwe cabrio die wil jij niet zien, is niet normaal

Wim

Goed dat je meegegaan bent Jacques, is je vriend van een hoop ellende bespaard gebleven. :up:

Zware miskoop
                  Nu die koop is niet doorgegaan betreffend de cabrio .
                  Ik heb er nog een coupe nagekeken optisch ziet de wagen er niet uit maar welk zeker is geen roest of rot en motor bleek mooi te lopen.
                  Het verdere verloop zal ik wel neerpennen eens dat mijn vriend een beslissing genomen heeft;

EN??

Miskoop of valt het allemaal nog mee… :wtf:

De Targabeugel verstevigd de auto helemaal niet, deze is enkel veiliger als een cabrio bij een koprolongeval. De versteviging zit, zoals Wim zei, in de verstevigingsdruppel. :salut:

Dank je Wim,is het welk ik ook wou te weten komen

Wim

Die L versteviging net als bij de cabrio is later gekomen bij de targa.
                          Dit heeft men bij de targa toegepast vanaf 84 als ik het goed heb, daarvoor hebben all targa’s de gewone druppel net als bij een coupe.
                          Dus vandaar dat de oudere targa’s wel eens durven te breken aan de B stijl.

Ik heb gewoon de vraag gesteld omdat er gewoonlijk wel iemand soms een gepaste oplossing heeft.
                            Er zijn nu reeds een paar zaken bovengekomen waar ik zelf niet aan had gedacht.
                            De vraag over de garantie gaat enkel over de verkoop van een oldtimer ,is de handelaar een verplichte garantie te geven of niet op een oldtimer.
                            Bij een gewone dagdagelijkse keuring is de handelaar steeds verplicht een garantie te geven van 1 jaar hier in Belgie welk ook de garantie mag inhouden.
                            Maar de wagen moet steeds origineel geleverd worden.
                            Nu gaat het over een wagen die onbestaand is een cabrio van 1979 bestaat niet zoals hier iedereen ondertussen wel weet.
                            Een oude targa ombouwen naar een cabrio is niet totaal niet moeilijk al veronderstel ik dat deze dan geen versteviging heeft in het chassis welk niet nodig omwille van de targa beugel.

Mijn eerste gedacht was ook van “hoeveel garantie kun je verwachten op een oude krel dat voor de minimumprijs aangekocht werd”, maar ja, ik ben ook nogal recht door zee vrees ik 😳
                              Maw, je kan niet in de laagste regionen gaan shoppen en dan een wagen verwachten waar elk piepje en kraakje van opgelost wordt 💡

Wel leuk dat Jacques in de bres springt om te helpen, alleen opletten dat het uiteindelijk niet in zijn gezicht ontploft (hier spreekt een ervaringsdeskundige op dat vlak ;))

:up: voor Jacques. Ik zou mijn vriend ook helpen, mocht hij dat vragen.

En ja Sensa…..ik heb ook al (veel) stommiteiten uitgespookt en op de blaren moeten zitten.
                                Maar ik heb er mij nog nooit proberen van tussen te muizen door te kijken of er bijvoorbeeld een garantie verplichting zou zijn.
                                Het ligt misschien aan mij, maar dat was voor mij de ondertoon in deze topic: “gast maakt een verkeerde keuze, roept er een maat bij met kennis van zaken en probeert er van onder te komen”…..maar het kan ook zijn dat ik dit verkeerd interpreteer hoor (ook dat zou niet de eerste keer zijn :happy: )
                                Het gaat hier blijkbaar niet over verborgen gebreken (dan is het een ander verhaal). Het gaat hier wel over het overhaast en zonder kennis van zaken een aankoop te doen en hier nadien van onder te willen komen.

Niet kunnen wachten, zonder voorkennis kopen, bla bla bla……en achteraf gebakken peren……deal with it

Komt misschien cru over, waarvoor mijn welgemeende excuses :relaxman:

Zelf rij ik al 30 jaar met oldtimers omdat ik er van hou .
                                  Mijn eerste porsche was voor mijn veertigste een geschenk aan mezelf .
                                  Toen mijn vrouw hem zag ,zei ze onmiddellijk welk wrak ik gekocht had .
                                  En het was de grootste miskoop van mijn leven ,maar ik was verblind

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.