Vragen ivm 18" velgen voor een 964/911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vragen ivm 18" velgen voor een 964/911

• Maker
    Discussie

• ken

Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik het interieur en de velgen veranderen.

Ik ben al naar een paar garages geweest ivm de verschillende beschikbare modellen, prijzen enz…

Nu heeft er mij iemand gezegd dat Porsche 18″ velgen afwijst voor een 964 😯 weet iemand daar eventueel meer over, gezien er toch 964 rondrijden met 18″ velgen…
      Hij zei mij ook dat dat ik de wagen dan ook moest verlagen indien ik 18″ velgen zou steken, omdat hij zeker 10 à 15mm hoger zal komen te liggen, dan moet ik minstens 20mm tot 25mm gaan verlagen om een mooi effect te krijgen zei de man…
      nog niet echt veel verschil gezien als ik op mijn andere wagen mijn winterbanden wissel met mijn 18″ velgen…

Vooraan zou er een 225/40/18 op 8,5×18 opkomen
      en achtereen een 255/35/18 op 9,5×18 opkomen
      Iemand heeft mijzelf gezegd dat er een 285 achteraan opgeraakt 😕 een 265 zou nog gaan maar een 285….

Rijdt er iemand met een 964 met 18″ velgen op…
      en heeft iemand meer info hierover…
      alvast bedankt

greetz
      Ken

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
      • Zoals ik reeds gemeld had, niet aan te raden dus.

ken

hallo iedereen,

Onze Pascal doet dat met alle liefde denk ik

Inderdaad, Pascal heeft dat gedaan, waarvoor mijn dank aan Pascal !!!
          Pascal heeft mij ook via mail aan adres doorgegeven van een autobandencentral waar ik mee gebeld heb.
          De persoon waar ik mee gesproken heb, raadde echter af om op een 964 18″ velgen onder te leggen.Voor de diversen redenen die jullie al meegedeeld hebben.

Dus misschien dan andere 17″ velgen kopen ipv 18″

Bedankt Robert voor je reactie.
          Kan je je foto er nog een opzetten aub (je foto moet wel eerst op een server staan en dan moet je die linken met de url tussen de [img] tags te plaatsen, een foto uploaden vanop je pc gaat volgens mij hier (nog) niet thanks).

Uiteraard, hou ik jullie verder op de hoogte van de veranderingen.
          groeten
          Ken

18 past prima, werd inderdaad afgeraden door porsche maar nu zijn er ook weer andere typen banden dan toen.
            Alles zou wel wat meer belast worden zo als de ander al schreven.
            ik rij zelf ook met 18″ en 265/35 achter.
            staat erg mooi.In de winer rij ik met 17″ wat ik wel merk is dat de auto wat rustiger reageert op oneffenheden in het wegdek met de 17″.
            Maar dan heb ik er ook winter banden onder dus is ook een totaal andere band, het verschil is dan niet alleen te wijten an de velg maat.

maar nog even over het velagen.
            als je de goede maat banden dus 265/35 ipv 265/40 neemt blijft de omtrek het zelfde van de band ( een minimaal verschil), de velg word groter de band wordt platter, dus hoef je ook niet te verlagen.

robert

Ik blijf op 17ers rijden.
              Zaterdag komen er wel andere bandjes op.
              Vooraan 225 en achteraan 265.
              Misschien dat hij dan niet meer zoveellast heeft van wielspin telkens als ik opschakel.

en op mijne 968 zouden ook 18-ers moeten komen…

Klopt inderdaad…
                  Is ook zo met spoorverbreders, alles wordt zwaarder belast…

[quote=”Pascal”:1w838z1i]Zal ik u ook een fotoke van die 964 sturen Luc 😆 ?
                    Wat is uw ervaring trouwens met 18duimertjes op een 964? Moet kunnen toch… Hoe zit het dan met die EC (?) waarden en dergelijke? Groeten! P.[/quote]

Ja 18 duims moeten kunnen maar je assen en lagers zien echter meer af.

Onderstaande 964 C2 van 1992 heb ik enkele weken geleden verkocht, zaten ook 18″ velgen onder (RH velgen), achteraan 285/30ZR18

Zal ik u ook een fotoke van die 964 sturen Luc 😆 ?
                        Wat is uw ervaring trouwens met 18duimertjes op een 964? Moet kunnen toch… Hoe zit het dan met die EC (?) waarden en dergelijke? Groeten! P.

Onze Pascal doet dat met alle liefde denk ik 😉

ken

Hey Pascal,

hier is mijn mailadres
                            ken.vdv@pandora.be

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite hé

Geef me even je mailadres, dan stuur ik hem door…

Hij was wel prachtig met die velgen (zonder spacers). Ik heb foto’s maar niet digitaal… Ik scan er wel eentje in en stuur hem door !

ken

Hey Pascal,

Bedankt voor je reactie.
                                  Toch weeral iets wijzer.
                                  Heb je misschien een foto van de 964 carbrio met de 18″ velgen erop?
                                  In de boek van BBS staat dat er achteraan een band 255/35 op moet.
                                  Bij u lag er dus een 275 op das wel mooi breed natuurlijk… zonder of met spacers?

Ai das is wel minder natuurlijk, mss lag dat aan zijn rijstijl nee?
                                  Het einde van je verhaal is wel minder natuurlijk 1 minuut stilte aub voor de gesneuvelde Porsche in actie… 🙁

Alle andere ervaringen/reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom

Ikzelf heb een 964 Cabrio gehad met 18duim velgen (275 breed achteraan). Op de cabrio zou het wél af te raden zijn ivm met stijfheid en schokdemping van het chassis. Op de coupé moet het mijn inziens perfect kunnen, in combinatie met verlaagd koetswerk! Mijn cabrio was niet verlaagd, en diegene die hem achteraf kocht is ermee uit de bocht gegaan en stond plots tussen de zetel en het tv-toestel in een woonkamer … Niet dat het perse daardoor kwam, maar toch …

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.