vrienden, steun mijn FBprotest om de nieuwe VAA

Home Forum Zeverhoekje vrienden, steun mijn FBprotest om de nieuwe VAA

• Maker
    Discussie
  • Beste vrienden,

zoals eerder gesteld omtrent onze discussie (en walging) omtrent de nieuwe berekening van de VAA op tweedehandsvoertuigen (en de minimale 70%waarde die gehanteerd wordt), dat er toch iemand wat moet laten horen van protest, heb ik op bescheiden wijze een initiatief genomen via Facebook!

Ik heb via mijn persoonlijke pagina een vraag gesteld naar senator Guido De Padt, die ik persoonlijk een beetje ken, naar hoe eerlijk hij die vindt, met mijn situatie als voorbeeldje. Hoe meer reacties er op komen, hoe meer ruchtbaarheid dit misschien komt.

Klik dus op Facebook eens mijn persoonlijke pagina aan (Michael Portzky), en laat je ongenoegen over deze krapuleuze situatie horen… We kunnen uiteraard geen garantie bieden dat het wat uitmaakt, maar als we niets doen, zal het zeker niet helpen!!!

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • Inderdaad op 5 minuten weten zij perfect wat de wagen gekost heeft. Zoals voor velen is het een absurde zaak. Mijn wagen is ook al negen jaar en ik heb hem vijf jaar geleden een pak minder betaald dan de nieuwprijs. Nu zou de VVA (brutto) voor één jaar ongeveer hetzelfde zijn als de overnameprijs van de wagen bij aankoop van een nieuwe wagen. Ik vrees dat het echter nog maar het begin gaat zijn. “Strikske” gaat nog veel meer geld moeten bij elkaar zoeken want hun begrotingcijfers kloppen al van dag één niet meer. En de golf falingen en ontslagen zijn nog maar pas goed begonnen dus ze gaan ze nog hard moeten aanpassen.

Een plausibele oplossing die ik van iemand gehoord heb is de wagen gewoon uitschrijven en als je ermee wil rijden er een nummerplaat van een andere wagen ophangen. En ik vrees dat er dit velen ook gaan doen, tot rampzalige gevolgen voor als er iets gebeurd. Ik zie bijna wekelijks jonge gasten met snelle GTI’s en RS modellekes die gewoon onverzekerd rondrijden. Meestal hebben ze nog een wrak ingeschreven staan en die nummerplaat gebruiken ze dan. Ook jaarlijkse technische controle is hun onbekend. En dat gaat nu nog meer en vooral met heel dure en exclusieve wagens gebeuren.

Wim

Die gegevens zijn toch opvraagbaar bij betreffende importeur/dealer, die weten toch ook hoe de Porsche hier destijds geleverd werd aan welke prijs en opties pakket wat erbij zat.

Zo vraag je n.l ook het geboorte certificaat op van de Porsche .

Iedereen die op andere fora zit best ook gegevens doorsturen. Heb hier al leden van Lotusforum opgemerkt… Hoe meer respons, hoe beter ! :applaus:

Vraagje: hoe gaat men de factuurprijs achterhalen van een wagen dewelke 9 jaar oud is ? Hoe weet men welke opties er al dan niet opstaan ? ❓

Als een een paar weken geleden een e-mail over ontvangen. Ik weet niet of ik die hier zo openlijk mag plaatsen (moderators?) :

[i][b]Onder het motto “Eendracht maakt macht”:

Onderstaand bericht van Dr. Herman die een procedure wil opstarten tegen de Belgische overheid samen met Prof. Storme aangaande het VAA op bedrijfswagens. Ik heb gisteren met de man gebeld en voor diegenen die geïntereseerd zijn is het voldoende om hem een mailtje te sturen met je gegevens.

Vooraleer er een proces opgestart wordt zal aan iedereen duidelijk gemaakt worden met hoeveel we zijn om zodoende de kosten te delen over het aantal “deelnemers”. Op dat moment beslis je of je verder wil gaan of niet.

Mocht je nog mensen kennen die eventueel willen meedoen, stuur dan Dr. Herman zijn gegevens door.

Ik denk dat we allen in hetzelfde schuitje zitten…

groet, {rijder}

Subject: Dr. Herman

{rijder}, Dit is het e-mail adres van een klant die een gezamenlijke rechtszaak tegen de Belgische overheid wil aanspannen ivm het voordeel alle aard.
            Pol HERMAN p.c.herman@me.com of 0495 54 04 78. [/b][/i]

Anoniem

[IMG]http://i40.tinypic.com/wm1h61.jpg[/IMG]

zoals gezegd; er zijn geen garanties dat het wat uithaalt, maar als we de druk niet op de ketel houden, is het sowieso prijs…

Ik begrijp ook niet dat er niet meer reacties komen vanuit de sector van de 2ehandsverkopers van luxewagens! De verkoop van die wagens gaat toch helemaal op zijn gat zitten??!! En wat zal de restwaarde van onze zwaardere auto’s nog zijn!! Ik durf amper nog raden wat mijn 996TT nog waard zal zijn op de markt, als enkele particuliere inschrijvingen nog menselijk zijn? Zal nog een ferm stukje lager gaan vrees ik… 👿

PB

[quote=”Mushroom” post=90055]Idem! :engeltje:[/quote]
                  +1

Idem! :engeltje:

vriendschapsverzoek verstuurd, zal dan reageren.
                      Doe zo verder Michaël :first:

ikke ook nie.

Elk initiatief is onze steun meer dan waard ! :respect2: Wat mij betreft 1 probleempje, ik zit nl niet op Facebook ! 😳

Anoniem

Vrees dat het een beetje te laat is 🙁 .
                            (sommigen vonden het belachelijk toen ik er hier een goeie maand mee voor de dag kwam!)
                            Het is gestemd (kamer en senaat) protest kan alleen maar via de Raad van Staten iets veranderen.
                            Advocaat onder de arm nemen, tijd + geld zal het zeker gaan kosten!!!

Er zijn al meerdere protestbrieven, zelfs van medeforummers hier, naar de Heren te Brussel vertrokken, telkens met een standaardantwoord teruggekeerd. Sommigen zelfs helemaal naast de kwestie!!!
                            Zal er straks eens enkel opzoeken (moet nu nog op klantenbezoek….)

‘t Is nooit te laat maar vrees het ergste!

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.