Vrijspraak? ahja…logisch toch? of niet?

Home Forum Porsche Talk Vrijspraak? ahja…logisch toch? of niet?

• Maker
    Discussie
  • http://www.hbvl.be/limburg/herk-de-stad/vrijspraak-voor-jogger-die-tegen-porsche-trapt.aspx

De Hasseltse correctionele rechtbank heeft in beroep de vrijspraak bevestigd van een jogger die in april vorig jaar tegen het koetswerk van een Porsche trapte na een woordenwisseling met de bestuurder van de wagen.
    De man uit Herk-de-Stad (48) was ei zo na door de snelle auto aangereden toen hij in de vroege ochtenduren de Sint-Truidersteenweg in de buurt van zijn woning overstak.
    De bestuurder, een man uit Linkhout, was boos omdat de voetganger hem aanmaande het wat kalmer aan te doen. “Heb ik je soms omver gereden ?”, snauwde hij de jogger toe. Hij maande hem ook aan voortaan het zebrapad te gebruiken. De jogger zou geantwoord hebben dat hij dat pad niet had opgemerkt, waarop de bestuurder weer vertrok. Op dat moment zou de voetganger tegen het koetwerk van de auto hebben gestampt. “Ik had echt angst. In een paniekreactie heb ik mijn voet uitgestoken”, aldus de Herkenaar. De bestuurder van de wagen stopte en stapte uit om de schade op te nemen. Hij reed daarna onmiddellijk naar het politiebureau om aangifte te doen van het incident.
    Kort na zijn vertrek stapte de Herkenaar het commissariaat binnen. Hij kwam er een brieventas die hij in het bos had gevonden, bezorgen. De politie-inspecteur met dienst herkende in de bezoeker het profiel van de jogger. Die gaf toe dat hij een woordenwisseling had gehad met de bestuurder van de Porsche en deed zijn verhaal van de feiten.
    Zowel de politierechter als de correctionele rechtbank spraken de man vrij, omdat hij niet moedwillig tegen het koetswerk van de Porsche zou hebben getrapt. Hij bleek trouwens erg aangedaan door het voorval. De eis tot schadevergoeding van de Porsche-bezitter is afgewezen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • Nou ja, soms vervloek ik NL wel eens met al die rare regels maar dit soort zaken zijn hier dan wel wat beter geregeld.

PB

Belgie vs Nederland: een wereld van verschil. :mrgreen:

De uitspraak van de rechter gaf de schadeveroorzaker een:

Zoals TS al aan gaf, er zijn géén stappen meer te zetten in deze zaak.

Wil geen discussie ruzie op gang krijgen maar ik zie ‘m niet.

WTF heeft de uitspraak van de rechter te doen met de verzekering.
          Je hebt schade veroorzaakt door een ander. Verhalen die handel. Betaal je toch premie voor. 👿 Doe je werk verzekeraar.

En anders kom je naar de Nieuwjaars borrel, struikelt er iemand met zijn zatte kop en hop, aansprakelijkheidsverzekering. Ow, sorry, glijdt er iemand uit omdat het glad is. :mrgreen:

[quote=”jol178″ post=117137]claxoneer dan eens :twisted:[/quote]

:mrgreen: :happy:

Erg, erg, maar helaas maakt het gerecht meermaals van die dwalingen 😥 😥 😥
              Vrijdag te horen gekregen dat ik ook een pandoering van 22.000 euro rond mijn oren krijg via een fout vonnis !!!
              iedereen weet dat het vonnis fout is en geeft dat ook toe, maar een vonnis is definitief…
              Maar de tegenpartij heeft een opening om mij dat geld afhandig te maken…

Dus Ibizake, kop omhoog en als ge hem nog eens tegen komt, claxoneer dan eens 😈

Staaltje ‘niet te geloven”. En rechters ❓ Praat me d’r niet meer van. :puke: Die maken dagelijks blunders in hun uitspraken.

[quote=”Ibiz@ke” post=117066]
                  Hoger beroep niet meer mogelijk

De beklaagde deed z’n verhaal tegen een bevriende politieagent die tevens z’n buur is
                  Raadpleegde hierna een raadsheer en ging toen z’n verklaring afleggen[/quote]

Spijtig .. 😐

[quote=”Ibiz@ke” post=117066]Kan niks doen[/quote]

.. doorgaan met adem halen 😉

@terrum: verzekeringen doen er alles aan om toch maar niet te moeten betalen. Gangsters zijn het! 👿 Maar ik heb nu wel geleerd dat als ik nog eens ooit schade aan mijn wagen heb, zoals een deukje of kapotte spiegel, dan word het gewoon aan de familiale aangegeven. 😉

Zo heeft der bij mij een keertje een vrachtwagen in een zone 50 mijn half openstaande deur er uit gereden, ik stond geparkeerd terwijl mijne gast iets uit mijn busje aan het nemen was en in het deurgat stond, vrachtwagen komt daar met hoge snelheid aangereden, rakelinks naast mijn deur maar door de lucht verplaatsing blaast deze open, ik moet geen tekening maken van het resultaat zeker, mijne gast gelukkig niet geraakt maar mijn deur is spijs van elkaar, uitspraak volgens de verzekering, ikke in fout, ik moet maar weten dat als der ne vrachtwagen voorbij komt tegen veel te hoge snelheid dat mijn deur open gaat waaien, Ik stond aan de overkant van de straat en kon op voorhand al zien dat het fout ging gaan nog voor de vrachtwagen bij mijn busje was, dat is de logica zekerst

grtz Geert

Slikken en doorgaan Ibizake…
                        Ik had een ongeluk, zij rijdt in mijn flank, er staat op het aanrijdingsformulier nul getuigen, zij vindt een getuige uit en hup: zij in haar recht.
                        Ze kwam uit een parkeerplaats gereden NB!!!
                        Slikken en doorgaan, jij weet wat er gebeurd is… de rest is niet belangrijk.

Kan niks doen

Hoger beroep niet meer mogelijk

De beklaagde deed z’n verhaal tegen een bevriende politieagent die tevens z’n buur is
                          Raadpleegde hierna een raadsheer en ging toen z’n verklaring afleggen

Wetend dat:
                          Gebeurde feiten=19 april
                          Verklaring dader=8mei

Halo????

En zo kan ik nog wel 5 paginas vullen hoor

[quote=”Ibiz@ke” post=117060]Verzekering kan NIETS doen[/quote]

Kan of wil ❓

[quote=”Ibiz@ke” post=117060]Ja ik heb het adres van die mens…so?
                            Ik ga me geen mizerie op de nek halen en betalen voor zo iemand hoor….[/quote]

Ik doelde op het invullen van het schade-formulier.

Kan je evt. in hoger beroep?

De opmerking van die agente is overigens belachelijk als toevoeging op het PV. Heeft er niets mee te maken.

Is die Jogger niet toevallig familie :wtf:

Verzekering kan NIETS doen

Dit is een mooi voorbeeld lijkt me

Het gaat zelfs zo ver dat de agente die de pv opstelde (wiens familienaam dezelfde is als de procureur maar dit zal wel toeval zijn) een extratje toevoegde aan het dossier

Ik citeer:
                              De dag na de feiten kwam ik onderweg naar mijn werk een gelijkaardige wagen tegen in tegenovergestelde richting
                              Het voertuig zijn snelheid was onaangepast!!!!
                              ECHTER KON IK NOG DE BESTUURDER NOG DE NUMMERPLAAR IDENTIFICEREN

Denk dat de meesten hier m’n wagen wel kennen en weten dat deze vrij laag bij de grond hangt
                              Als ik over dat stuk weg 50 rij,wat er de toegelaten snelheid is..dan lanceer ik m’n eigen de bomen in of wel rij ik m’n wagen stuk

Heel t dossier staat gewoon vol crap….en dat stoort me ENORM

Ja ik heb het adres van die mens…so?
                              Ik ga me geen mizerie op de nek halen en betalen voor zo iemand hoor….

Als je een wagen bezit ben je in België een crimineel, bezit je een “luxe”wagen ben je ongetwijfeld een “grootcrimineel”. Als je dan hoort dat in een enquete “de Belg” voorstander is van een strenger verkeersbeleid terwijl voor vele andere delicten (denk maar aan de lage prioriteit van bvb. zedenfeiten) een “ocharme,ga maar naar huis want je laat je reeds psychisch begeleiden” beleid de norm is dan vraag ik mij af wie die Belgen zijn :puke:
                                De overheid voert een anti-auto beleid en staat zich in de haren te krabben wanneer Ford, en uiteraard is daar de genegeerde loonhandicap ook niet vreemd aan,vertrekt.
                                Sad but true but u can only take it up the :censored:
                                Dat die soepjurken tegenwoordig blijkbaar nog wat PR krijgen via de een programma op een commerciële omroep is ook om met k.k te smijten. 👿

Zowel de joger als de rechter hebben een klein pietje precies.

Ze zijn helaas niet alleen… Zelfs met een Cayman krijg je van die blikken, dat je er hard voor gewerkt hebt daar staan ze niet bij stil… Triestig dit vonnis… Met een volvo was de jogger de jos geweest, gegarandeerd…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.