VW T2a – 1971 – FULL RESTO

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop VW T2a – 1971 – FULL RESTO

  • Dit onderwerp bevat 43 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door XXX.
  • Maker
    Discussie
  • Ik weet niet of het mag, maar gezien er hier heeeeeeeeel wat VW (meerbepaald transporter) fans zitten, probeer ik het toch even.
    Geef me gerust kletsen als het ongehoord is dit hier neer te poten….

    Anyways: wegens het niet rijden met de bus gaat hij de verkoop in
    heb hem nu ruim 5 maand en heb er 200km mee gereden

    Over de bus
    1971
    full resto, tot in de puntjes. Klaar sinds lente 2015.
    Foto’s restauratie beschikbaar
    1500cc industriemotor
    perfecte lak, geen defaults
    ALLES vernieuwd
    voor de rest spreken de foto’s voor zich

    Prijs: om en bij de 30k, zeker bespreekbaar
    inruil met opleg mogelijk: enkel oldtimers (944, kever, 911, 914, 924, 968,….)

    IMG_0234.jpg

    IMG_0235.jpg

    motorruimte.jpg

    IMG_0227.jpg

    IMG_0229.jpg

    IMG_1478.jpg

    IMG_1479.jpg

    IMG_1480.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • Knap ding Stijn, ik ken ook nikse van die VW busjes (heb wel meerdere malen gedacht aan de dingen die je op de achterbank van zo’n VW kunt doen, die helemaal niet kunnen op de achterbank van een P) maar ik vind die Porsche 912 toch vele malen mooier dan “de bus”!!

      Veel geluk ermee!!!!!!! :drink:

      Wim

        gefeliciteerd Stijn. :up:

        En wil je wat meer pk’s uit die motor (rond de 140 PK) heb ik wel wat tips voor jou. 😉

        PDS

          Proficiat Stijn :up:

            If you are happy!!!
            Ziet er degelijk uit, succes.
            Floere.

              voila, hij is de deur uit…..en ik ben een porsche rijker

              binnen een week of 2 staat de 912E in mijn garage. Was verrast van de staat van de wagen, hoe hij reed.
              Man was ermee vanuit Antwerpen tot hier gebold, dus dat geeft ook al wat vertrouwen.

              Ik weet jullie zijn meer voorstander van een SC met 3.0 motor, maar ik was toch aangenaam verrast van deze motor.
              Ik ben ook geen racer, wat ook een van de redenen was waarom bvb de 951 de deur uit ging, dus deze cruiser is voor mij ideaal…

              Qua carrosserie is hij zeer strak, magneetje bleef overal mooi op de body plakken. Enkel 2 plekjes met wat sinaasappel in de lak….
              Mooie deal kunnen maken met de overname van de bus, dus ook gedaan met zeveraars die foto’s vragen van “het vijsje links onder” maar toch geen intentie hebben te kopen.
              Ik ben tevreden.

              2016-01-0714.59.47.jpg

              2016-01-0714.59.55.jpg

              2016-01-0715.00.03.jpg

              2016-01-0715.00.13.jpg

              Ive

                hahaha de plannen om een gt3-look spoiler op mijn boxster te monteren zal ik nu ook maar laten varen 😉

                Mocht ik kapitaalkrachtig genoeg zijn, ik kocht de bus onmiddellijk 😳
                De enige reden waarom ik uit de luchtgekoelde VW wereld gestapt ben, is omdat je deze auto’s eigenlijk als derde wagen moet kunnen bezitten, en niet als tweede waarmee je regelmatig in de week de baan op moet, de autostrade op.
                Want daar kan ik verhalen over vertellen dat het koud zweet nog in mijn handpalmen staat. (vrachtwagens die in je kont duwen, auto’s die je van de baan rijden, noem maar op)
                Meer dan met mijn boxster nu vlot over de 200 te gaan :happydance:

                  Helemaal mee eens PDS heb ook veel van die opmerkingen gehad.
                  Daar ben ik nu vanaf 🙄

                    dat weet ik, daarom dat ik er “heerlijk” bijschreef
                    ik vind het immers heerlijk hoeveel mensen soms een verkeerde inschatting maken ivm waarde

                    ik heb hier op kantoor een volledig gerestaureerde jukebox staan die om en bij de 6k waard is, soms komen vrienden dan langs: “Das tof he zeg zo’n jukebox, dat kost ook al vlug 500 euro zeker?” :what:

                    PDS

                      Inderdaad !
                      Mijn moeder die nog jong en zéér modern is vond de GT3 ook maar een “tuning” Porsche 😆

                      Die reacties was ik anders ook wel grondig beu, veel mensen begonnen over tuning ivm GT3.

                      Was over het busje dus ook echt niet verkeerd bedoeld hé 😀

                        heerlijk PDS :popcorn: :up:

                        zo zie je maar dat eenieder zijn eigen “specialiteit” heeft op vlak van wagens.
                        Je kan het zo wat vergelijken met een buitenstaander die een 997 ziet en erna een 997 GT3. Voor hen is die laatste een johny met een grote spoiler :happy:
                        Voor ons is het dan weer een lucky bastard :coolness:

                        Zit al jaren in de VW wereld en het begint ook hard te gaan….

                        PDS

                          Inderdaad ! Je moet echt een liefhebber hebben die het weet te appreciëren …. (en er iets van weet)
                          Eerlijk gezegd, ik ken er absoluut niks van en wist zelfs niet dat het geliefde dingen waren.

                          Wat ik dan zou verwachten van waarde ??? Ik zou gedacht hebben minder dan die spuitkosten 😳

                          Maar het is in alle geval wel een heel mooie en verzorgde auto :up:

                            Ja hoor Black Pearl: ik ben hier blijven plakken sinds mijn 2 vorige porsches 🙂

                            Ive: iemand met verstand van zaken. Je volgt dezelfde logica als ikzelf: jonge gasten hebben die centen niet liggen dus kopen ze een busje met werk, de werkjes verdelen ze dan over een jaar of 5 en op het einde van de rit hebben ze een lelijke bus (met alle respect) die evenveel gekost heeft.
                            Maar bon, ik krijg hier van bepaalde “kenners” zelfs priveberichten dat de prijs “dit en dat en ginder” en dezelfde personen reageren dan in mijn topic over de overname 912E dat mijn bus meer waard is dan de 912E…tja, soms kan ik hier kop nog staart krijgen aan de reacties 😀
                            Maar voor de rest is het hier wel leuk vertoeven uiteraard :respekt:
                            Laat eens een bus spuiten in deze kwaliteit: binnenkant, exterieur 2 tone, onderkant chassis….met 8k komt je niet toe hoor.

                            Ive

                              De prijs is zéker niet overdreven, gezien de staat van de bus.
                              Ik heb jaren in de luchtgekoelde wereld gezeten met o.a. Ovaal kever van 1956 en T2A bus van 1969
                              Aan een échte liefhebber met kennis van zaken én centen, raak je die vroeg of laat kwijt.
                              Ik zou de bus zelfs durven aanbieden aan verschillende bedrijven voor reclamedoeleinden of zo.
                              Het grote probleem in de luchtgekoelde vw wereld is dat de meesten niet de budgetten hebben zoals hier in de P-wereld.
                              Dus geven ze liever 16000 uit aan een “originele” bus met jaren werk aan, dan 30000 aan een komplete zoals deze.

                              toch veel succes met de verkoop en respect voor al het werk :respect2:

                                Ik wist niet dat je ook op dit forum actief was. 🙂 Succes met de verkoop!

                                  thnx voor complimenten airmike :drink:

                                  maar met de stelling dat de prijs aan de hoge kant is ga ik niet akkoord.
                                  Als je ziet dat ongerestaureerde T2a’s 16k gaan, dan vind ik dit niet duur. Laat dit eens spuiten….dan zit je bijna aan mijn prijs.
                                  Dan spreek ik nog niet over de volledige electra vernieuwen, mechanische delen, motor eruit, rubbers (duur!!!) chroom stukken, custom interieur, dakrek, … etc etc etc

                                  Maar dat is een tendens die ik bij de oldies overal zie: O lak noemen ze het. Originele lak is vandaag de dag een reden om even veel te vragen als een perfect gerestaureerde bus onder het mom van een mooie patina…..een redenering die ik niet volg.

                                  Als vergelijking: dezelfde bus als de mijne (savannah beige met wit dak) bij oldtimerfarm: 32 000 euro. Motorruimte ziet er niet uit, lak zit vol defaults, interieur volledig te herdoen…..iets zegt mij dan dat ik niet overdrijf.

                                  maar iemand die dit wel ziet zitten en een 968, 944 S2 heeft staan….mag mij altijd even contacteren ook hoor. We staan voor alles open, op betaling in natura na….

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.