Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Circuit Talk › VW Up Nurburgring
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 8 maanden geleden door zuff-65.
-
MakerDiscussie
-
7 mei 2019 om 13:20
Voor 200€ all in (ticket, brandstof en huur) kan je 2 rondjes doen met een speciaal daarvoor geprepareerde VW Up. Lijkt me veel slimmer dan met je eigen wagen te gaan proberen en een crash te riskeren.
Klein addertje onder het gras is de 7.999€ franchise :wtf:
-
MakerDiscussie
-
Vandamme heeft ergens punt met zijn quote van” een moedig man die daarop durft rekenen”
Maar een excellente advocaat veegt sommige feiten van tafel : als je een ongeval hebt op een tolweg gelden dezelfde regels als ongeval op de Duitse autobahn bvb met een vangrail of tegenpartij. De verzekeringsmaatschappij zullen in sommige cases het onderspit moeten delven en de schadelijder uit betalen en nadien ook onmiddellijk de polis opzeggen uiteraard .
Zoals Stijn aanhaalde , een moedig man met tijd tot wachten op vergoeding ….heeft kansHou steeds in het achterhoofd dat bij “elke” claim die een verzekeringsmaatschappij binnenkomt als eerst regel geldt; hoe kunnen we hieronder uit en hoe kunnen we geen claim uitkeren ?
Uit liefdadigheid en uit medelijden, gaan ze je niet betalen als ze niet moeten; tenslotte is het een handelsonderneming met als doel winst maken.
Ik heb een klein beetje ervaring als schade expert in dit soort zakenWil zeker geen hetze starten tegen makelaars en maatschappijen en sommige personen tegen de borst lopen , ik vermeld het gewoon als een feit
Ga je op de Nordschleife “scheuren” doet het met ( voor)kennis en verstand eventueel met of zonder aangepaste verzekering ( maar lees eerst elke klein lettertje in de polis)
Enjoy your driving with Porsche
Voila, ik heb weer vanalles bijgeleerd, waarvoor mijn dank. Ik ga die verzekering met spoed aan een nader onderzoek onderwerpen !
meeste niet-Duitse verzekerings- maatschappijen vermelden de Ring bij de uitsluitingen en wedstrijden gedeelte. in redelijk vage verwoording zodat het alle kanten uit kan gaan als er iets zou gebeuren. Wie daarop durft rekenen is een moedig man.
Aangaande de Nordschleife of de groene Hel:
Als ik het officiële intro filmpje bekijk van de Ring , wordt een betaalde ronde eigenlijk aanzien als rijden op de openbare weg; althans er gelden regels die ook op de openbare weg van toepassing zijn. Je betaalt alleszins zo wie zo de schade aan de vangrails en het afslepen . Betaal je ook de schade,toegebracht aan andere weggebruikers tijdens die ronde ?
Interessant om dit verder eens uit te spitten, hoe de verzekeringsmaatschappijen( Duitse en buitenlandse) dit afhandelen i.v.m. omnium en BA . Wordt de ring uitgesloten door verzek maatschappijen tijdens de Touristenfahrten ? Uiteindelijk rij je op dat moment op een “tolweg”Onderstaande tekst vind ik op verschillende sites.
“Tijdens ‘Touristenfahrten’ gelden de Duitse verkeersregels. De Nordschleife is namelijk een openbare tolweg. Rechts inhalen en bumperkleven zijn verboden en ook op de Nürburgring zijn er snelheidslimieten. Je doet er verstandig aan de huisregels vooraf goed door te lezen”Anders is het als er trackdays worden georganiseerd door bepaalde clubs
Om een en andere nog wat extra in perspectief te zetten.
Als er een F1 crash gebeurt met doden of zwaar gekwetsten.Bv Ayrton Senna… Die reed zelfs niemand aan, maar ging zelf eruit, in competitie dan nog.
Denk je dat die geen waiver getekend heeft? Denk je dat F1 piloten puur door hun status geen waiver moeten tekenen bij FIA?Desalnietemin is het Italiaanse parket in aktie geschoten, is er een rechtzaak geweest
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Ayrton_Senna#Italian_prosecutionWaivers zijn als het slecht gaat geen fluit waard.
Maar essentieel, waiver tekenen levert in het beste geval gewoon iemand anders een voordeel op.. nooit voordeel voor jezelf (afgezien van toegelaten worden op het evenement waar de risico’s aan verbonden zijn)Waiver tekenen = Tegen iemand zeggen dat je het accepteert dat je mogelijks minder rechten hebt tov die iemand
https://www.autosport.be/news/afstand-van-verhaal-een-vrijgeleide.html
Vandamme heeft (zoals meestal) overschot van gelijk.
Lees vermeld artikel maar eens evenJe neemt afstand van verhaal tov de organisatie en het circuit.
Denk je nu werkelijk dat je nergens Burgerlijk aansprakelijk voor kan gesteld worden als jij met je auto op circuit iets buiten alle proporties van dommigheid doet???
vodje papier tekenen en iedereen wordt gewoon een wettelijke crash test dummy???Das nogal naief hoor.
Wat gebeurt er met dat velletje papier dacht je? Jij hebt geen kopietje hoor.
De enige die er mee ingedekt is heeft wel een kopietje : de organisator.Die heeft een blaadje waarmee jij aangeeft dat de organisatie en het circuit, niet aansprakelijk kunnen gesteld worden voor eender wat er gebeurd en eender welke gevolgen van een crash op hun circuit.
Dat je nadien niet kan lopen bleiten dat jij een crash had en levens lang verlamd zijt van de nek af omdat hun infrastructuur ergens een mankement had en uw crash onvoldoende opgevangen heeft.
Das al.
Het geen in vet is het soort verhaal waar je afstand van neemt.Je neemt afstand van verhaal, je krijgt er zelf geen.
[quote=”vandamme” post=276431]
Afstand van verhaal heb je niks aan als jij door dommigheid iemand letsel toebrengt kunnen ze je gewoon burgerlijk aansprakelijk stellen.
[/quote]Heh ? Echt ? Wist ik niet.
Klinkt ook een beetje contradictorisch. Waarom tekent ieder dan een “afstand van verhaal” als je nadien toch een verhaal hebt ?[quote=”bccars” post=276427][quote=”vandamme” post=276414]
“Nous vous confirmons que nos garanties sont bien acquises dans le cadre de journées de roulage sur la Nordschleife.”[/quote]
Interessant, maar mijn frans is niet super. Deel 1 @ 39eur verzekert schade aan anderen (in principe nutteloos voor trackdays want iedereen tekent een afstand van verhaal) en aan infrastructuur (zeer nuttig). Deel 2 @ 12 eur verzekert schade aan jezelf, fysiek (ook nuttig). Je eigen wagen is dus niet verzekerd als ik het goed begrijp ? En daarom wellicht dat het zo goedkoop is tov de echte circuit verzekeringen ?[/quote]
schade aan anderen (voertuig) is niet gedekt
enkel letselschade aan infrastructuur is wel gedekt.
Afstand van verhaal heb je niks aan als jij door dommigheid iemand letsel toebrengt kunnen ze je gewoon burgerlijk aansprakelijk stellen.
is verplicht in frankrijk.Op de Ring is er geen afstand van verhaal, en dus is die verzekering dubbel interessant voor Touristen fahren .
Alsook voor de armco schade (die duur kan uitvallen als je echt pech hebt)Ook leuk met rijden op de Nordschleife is dat er steeds fotografen op de loer liggen die dan via http://www.racetracker.de de foto’s aanbieden (op zijn duits – overzichtelijk & goed georganiseerd !) Dus als je een goede set foto’s van je auto op circuit wil is dit een aanrader !
Ik rij er niet, je kan daar beter de Grand-Prix Strecke nemen : meer plaats naast de baan en minder gekken.[quote=”vandamme” post=276414]
“Nous vous confirmons que nos garanties sont bien acquises dans le cadre de journées de roulage sur la Nordschleife.”[/quote]
Interessant, maar mijn frans is niet super. Deel 1 @ 39eur verzekert schade aan anderen (in principe nutteloos voor trackdays want iedereen tekent een afstand van verhaal) en aan infrastructuur (zeer nuttig). Deel 2 @ 12 eur verzekert schade aan jezelf, fysiek (ook nuttig). Je eigen wagen is dus niet verzekerd als ik het goed begrijp ? En daarom wellicht dat het zo goedkoop is tov de echte circuit verzekeringen ?
Wij zijn ook een paar jaar geleden er eens gaan rijden. In een weekdag is het best te doen. Nooit zie je mij daar in ‘t weekend. Dan komen de plaatselijke beesten scheuren 🙂
Ben daar enkele jaren terug geweest met enkele forumers van hier.
1 – mijn zoon zat naast mij die het circuit van binnen en buiten kent – playstation – en dat is echt correct en gedetailleerd.
Hij was daar meermaals met vrienden al gaan rijden, dus ook echte ervaring.
2 – ik heb daar gereden met mijn ‘oude doos’ als het nat was, alle pipo’s zijn dan verdwenen en de echt mannen met wat rijervaring zitten dan op het circuit.
maw – de ring was zo goed als leeg 😀
Als er dan iemand uw Porsche stuk maakt, dan ben je dat zelf :engeltje:[quote=”Rollie” post=276408]”Track Day insurance kost 39 euro en dan heb je verzekering voor de infrastructuur en 3rd party letsel + een dag kiezen buiten het weekend als de Engelsen en Duitsers geen feestdag hebben ”
Dat mag je me wel eens doorsturen via pm[/quote]waarom PM als hiet hier ook kan?
“Nous vous confirmons que nos garanties sont bien acquises dans le cadre de journées de roulage sur la Nordschleife.”
Ik kreeg nog volgend antwoord na mijn vraag voor meer uitleg:
[i]Hi Erwin!
Thank you for your message.
All of our cars are insured to be on the Nordschleife. This means if there is an incident, the maximum to be paid is a standard excess amount, just like with every other motor insurance policy. The amount is different per car, so please revert to our price list for more information (see attachment). As a security measure, you are expected to bring a valid and charged credit card on the day itself, of which we take a copy.
We have an additional, optional insurance policy which reduces this excess by 50% at a one-off cost of €499,00 per driver. You can also opt to take our barrier and recovery insurance, which covers you for damages to the crash barriers and the towing truck, also at a cost of €499,00. However, in our honest opinion, the best thing you can do to keep yourself and the car safe is to book an instructor.
Tell me, when would you like to drive with us?
As a final point, I would like to mention that we offer an array of automotive services (road tours and VLN VIP tours for example). We are also offering co-pilot experiences on the Nürburgring in our unique Schirmer M3 GT 4-seater – which has 4 bucket seats – and our McLaren 600LT (2-seater), at €269 and €299 respectively. Get in touch if you are interested in any of our other services!
Looking forward to your reply.
Have a good day!Mit freundlichen Grüßen,
Sincerely,Bruno Dias
Apex NürburgApex Nürburg
Hauptstraße 25
53520 Nürburginfo@apex-nuerburg.com
http://www.apex-nuerburg.com[/i%5D
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.