Waar bij een 911SC best de pootjes zetten om hem op te tillen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Waar bij een 911SC best de pootjes zetten om hem op te tillen

• Maker
    Discussie
  • Misschien een heel domme vraag, maar ik zou mijn 911SC uit 1983 graag op 4 pootjes zetten. Waar kan ik deze het best plaatsen?

Mercikes P vrienden

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Thanks, verder Pelican-parts “jack-pad” out-of-stock…. :bounce:

Je kan dit elf namaken als je een beetje handig bent.
        Kan je opkrikken aan krikpunten met rolkrik.

Bron pelicanparts.

Wim

Op de uiterste punten draagarmen, dan blijft alles onder spanning.
          Dus vlak bij de wielen.

[quote=”cabrio wim” post=219409]Maar die krik punten zitten er nog niet bij alle modellen. 😉

Alleen pas bij laatste serie 3.2 en vanaf de 964.
              Dus als je even een wiel wilt nemen, gewoon onder de draagarm plaatsen.[/quote]

Bedankt Wim, is er nog een specifiek punt onder draagarm (en waar… 😕 ) en zowel voor als achter hetzelfde… ❓

Die Wim toch :bounce: Weeral iets bijgeleerd !!! :up:

Wim

Maar die krik punten zitten er nog niet bij alle modellen. 😉

Alleen pas bij laatste serie 3.2 en vanaf de 964.
                  Dus als je even een wiel wilt nemen, gewoon onder de draagarm plaatsen.

Op één van de 4 krikpunten,

krik.jpg

Toch even een extra vraag, waar kun je dan het beste een krik plaatsen (niet de originele aan de zijkant) voor een wiel (even) te verwijderen zowel voor als achter (niet tegelijkertijd.. 😀 ) bij een 3.2…. ❓

Mercikes P vrienden

[quote=”cabrio wim” post=219270]
                          Maar als jij je auto voor langere tijd weg wilt zetten op steuntjes is het belangrijk dat ophanging onder spanning blijft.
                          Dus wielen niet vrij los hangen met schokbrekers volledig uit.[/quote]

Dat klopt. Heb ik enkele jaren geleden mogen ondervinden met mijn GT3.
                          4 nieuwe schokdempers waren nodig omdat er 3 van de 4 waren beginnen lekken.

:up: weer iets bijgeleerd!

Wist niet dat de ophanging onder spanning moest blijven voor het wegzetten van de wagen.

Wim

Bij het krikpunt wel, maar van voor zou ik ze niet zetten.

Maar als jij je auto voor langere tijd weg wilt zetten op steuntjes is het belangrijk dat ophanging onder spanning blijft.
                              Dus wielen niet vrij los hangen met schokbrekers volledig uit.

@Wes @Wim de rode kruisjes op de tekening van Wes zijn toch de punten waar je de steunen kan zetten dan?

Wim

Dat is geen puzzel, dat zijn de meetpunten van Porsche.
                                  Dus als hij op de mallen gaat zijn dat de punten waar hij moet matchen en kunt nameten.

Dus heeft niks met krik punten te maken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.