Waar kan je nog es op de gas staan ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Waar kan je nog es op de gas staan ?

• Maker
    Discussie
  • Elke dag en overal wel flitscontroles de laatste tijd in Vlaanderen… Je zit met de schrik als je hier en daar nog es op het gas durft te gaan staan… Ik zou graag es zonder rekening te moeten houden met de ‘cops’ willen rijden… Als mensen hier naar Duitsland gaan, waar gaan jullie dan heen ? (vertrekken uit Oost Vlaanderen) en hoe weet je dat er geen snelheidslimiet is op de autosnelweg in Duitsland ? Wat is het kortste bij om es gaan te kunnen en mogen gas geven ? Of zijn er in Vlaanderen / Wallonië nog mooie routes waar men kan rijden boven de 70km/uur :driver: zonder een week later een uitnodiging tot betaling te ontvangen :bounce: Ik & mijn P moeten onze energie es kwijt :engeltje: Denk dat jullie dit gevoel wel kennen….

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • In Duitsland valt het soms dik tegen wat snelheid betreft. Er rijden nog andere voertuigen op de snelweg… Die ook nog eens elkaar inhalen en op die manier een versperring kunnen vormen die 150 km/u trager rijdt dan jij komt aangestormd!

Uit ervaring weet ik soms wel al vroeger dan de betrokken chauffeur zelf dat hij/zij zal inhalen 😈 Want ja, als je al van ver merkt dat hij/zij nadert op zijn voorligger, dan kan je er niet op rekenen dat hij/zij in zijn spiegels kijkt vooraleer van rijvak te veranderen. Er rijden veel slaapkoppen rond, of ze zijn aan het bellen, of sms aan het lezen…

UIteindelijk komt het allemaal neer op beheersing. Daar toont zich de ware meester! Dus geniet van de schaarse momenten dat je het beest kan vrijlaten.

Dat is trouwens een onmiskenbaar voordeel van “maar” met een basismodel te rijden: zo kan je langer het gas op de plank houden. :ass:

Wim

Duitsland kun je gewoon gas geven als er niks staat aangegeven.
        Zit daar een paar keer in de maand op die wegen vanwege de familie die daar woont, dus regelmatig is over de 250 met de beamer.
        Vrouwke zit dan wel onder het dashboard. :happy: .

Heb daar ook de Karmann Ghia eens even getest in het pinksterweekend en ging vlotjes naar de 200. :coolness:
        Hij voelt zich zelf het beste rond de 160 km/h.

Wel opletten als je borden tegenkomt met een snelheid advies, want 9 van de 10 rijden of controleren ze daar.

Hieronder de kaart met onbeperkte snelheid en de link van uitleg

http://www.autobahnatlas-online.de/Limitkarte.pdf
        http://www.autobahnatlas-online.de/LegendeLimit.pdf

Trackdays, skylimit, rsr, curbstone, …

Koop de motorkaart van Garmin, schijf die in je Garmin GPS en gaan met de banaan

Voor dagelijks verkeer : een wagen met veel luxe aan boord en genieten van de rust. Is er een file dan gewoon leuk muziekje op en rustig mee aanschuiven. Op dat vlak is een automaat en hybride perfect. Maar zelfs een goede benzine of diesel is goed.

Voor de speeltijd : ofwel naar een circuit maar dan heb je veel van die die-hards die constant uitdagen. Ofwel ‘s nachts eerst een rustig stuk autosnelweg gaan verkennen en dan hopen dat ze er juist niet met een anonieme wagen rond rijden. Of … (even een andere nummerplaat opvijzen en de gas naar beneden duwen. Tip : Buitenlandse nummerplaat laten maken en die dan even gebruiken)

Zo is dat Godspeed, op tijd eruit, eerst rondje checken, dan rondje gas erop.

Of gewoon de leuke kleine weggetjes pakken waar het meer om stuurmanskunst aankomt dan snelheid maximalisatie. En de kans dat je stuk rijdt al dan niet ten gevolge van een stuurfoutje, evenals de kans om tegen een boete aan te lopen, hoe vervelend ook, horen toch ook weer bij de charmes van het Elf rijden. Als je thuiskomt en alles is weer goed afgelopen, geeft dat mij dat toch nog altijd weer een heerlijk gevoel … om weer lekker even de ‘outlaw ‘vrijbuiter uitgehangen te hebben. Ofwel, het hoort m.i. allemaal bij the thrill. :driver:

[hide]Als louter een hoge snelheid je doel is vind ik een trip naar Duitsland wat overdreven ten opzichte voor wat je er terugkrijgt (maar even genieten en mogelijk irritatie omwille van druk verkeer, wegenwerken,…). Kan je beter in België blijven en je wagen ‘s nachts eens van stal halen. Eerst eens een verkenningsstukje doen op een lokale (liefst goed onderhouden) snelweg om te zien of er toevallig geen controles zijn en dan een tweede maal op snelheid…

Om echt leuk te rijden over bochtige wegen ga ik naar de Ardennen of Eifel…[/hide]

Ken dat gevoel, en had afgelopen week nog eentje (familiefoto) in de bus steken…. :bounce: :bounce:

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.