waarde 914

• Maker
    Discussie

• selen1303
    Deelnemer

Hallo,

ik ben geen kenner op vlak van porsches en zeker niet op 914 maar kan iemand mij zeggen hoeveel deze wagen nog ongeveer waard is? Oke, je ziet niet alles op deze fotos, slechte plekken, motor.. maar een richtprijs?

moest iemand mij kunnen helpen..?

alvast vriendelijk bedankt!

mvg

christophe

http://users.telenet.be/vwkever/fotopagina%20914.html

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
      • Klopt Bart !
        In die gevallen geld meestal wat de liefhebber (lees zot in de volksmond) er voor geeft… 😈

[quote=”nine-eleven”:bp6idx5l]als je wilt dat hij beter zijn waarde houdt dan zou je hem in originele kleur moeten herspuiten.
          gulf kleuren kunnen voor u mooi zijn maar het beperkt de herverkoop (aan de ‘juiste’ prijs).
          dit is mijn persoonlijke mening.[/quote]

I beg to differ ! 😀
          Wie was het hier ook alweer die van een bordeaux-kleurige Boxster dat wit mega-machien gemaakt heeft ? Die is indertijd voor veel meer geld verkocht dan andere Boxsters van dezelfde leeftijd / km’s.
          Die bruine Boxster die ik hier een paar maand geleden neerzette was ook op een dag verkocht, en hij was ook niet bepaald goedkoop.

Vandaag een 914/8 live gezien!
            Waarde: onschatbaar 😉 )

als je wilt dat hij beter zijn waarde houdt dan zou je hem in originele kleur moeten herspuiten.
              gulf kleuren kunnen voor u mooi zijn maar het beperkt de herverkoop (aan de ‘juiste’ prijs).
              dit is mijn persoonlijke mening.

misschien e stoem vraagske: wa zou de mijne waard zijn als em gereed is ❓ ❓

(motor gereviseerd, nieuw carb’s, herspoten in gulf…. ❓ ❓ )

Correct 😉

een juiste bedenking!! Zulke restauratiekosten moet men voor zichzelf doen, want die krijgt men zelden of nooit terug bij herverkoop, of het moet om een echt superzeldzaam model gaan, maar dan speelt de prijs sowieso meestal al minder een rol! We hebben het onlangs nog over gekende restaurateurs zoals Freisinger en dergelijke gehad, toen aan hem gevraagd werd hoeveel de restauratie ‘comme il faut’ van een 2.7RS kost, antwoordde hij dat het moeilijk exact te voorspellen was, maar dat het meestal in de ‘grootorde van de prijs van een nieuwe GT3 ligt’!! 😯 😯

Bezint dus eer gij begint!! Doe het voor een wagen waar je echt zo van houdt dat je hem zal willen houden, en die kosten er voor lief bij neemt. Wie denkt dat die kosten er bij herverkoop wel zullen in doorverrekend kunnen worden, zal raar opkijken…

waarde van een 914 ❓ ❓
                      ik dacht ook dat de mijne goed was 🙄 🙄
                      zelfs op de controle geraakte hij er elk jaar gemakkelijk door…..
                      maar nu ik de 914 aan het (laten) opmaken ben zie ik pas welke (verborgen) gebreken er aan zijn…

eens de mijne opgemaakt is, dan is die ook (heel) goed, maar optisch kan je nauwelijks het verschil zien met een wagen die (bij wijze van spreken) rot is, en die gewoon een nieuwe laklaag heeft gekregen

het opmaken kost ongeveer zoveel als hetgeen ze vragen voor een (optisch) perfecte 914 ….

dus ik durf me niet uitspreken over de waarde….

en eens de mijne in orde, dan denk ik niet dat ze daar 15.000 euro voor gaan geven (hoewel hij dat wel gaat gekost hebben 🙄 ) maar bij mij is het gewoon dat ik weet : ik heb een (heel) goede 914

[quote=”kleinekastenteufel”:23c47jnv]Hadden het karrejte reeds gezien in “levende” lijve.
                          In ‘t westvlaams: PLUKKEVORT.
                          Voor 1.5 K zouden we beginnen nadenken!
                          [/quote]

Dat is het woord dat ik zocht 😆

Hadden het karrejte reeds gezien in “levende” lijve.
                            In ‘t westvlaams: PLUKKEVORT.
                            Voor 1.5 K zouden we beginnen nadenken!
                            Liever een 2.0 lit. van 1973 😆 😈 😆

[quote=”kleinekastenteufel”:wqx2zsr6]Beste Cedric,

Toch opassen met ondoordachte reacties.

Met de beste bedoelingen…

Amicaal 😈 😈 😈 [/quote]

is die auto niets voor jullie, mits een schone prijs

@Selen

Jij bent niet de enigste die een ruilvoorstel heeft gehad .
                                Ik ook en neen ik heb geen kever .
                                Ik was in eerste instantie geinteresseerd daar ik nog steeds gek ben op een 914 . Ik had de plaatsen op de foto’s gezien en wilde dit er nog bij nemen . Dat zou ik dan laten herstellen door een carossier . Dat de wagen onderin niet goed is wist ik niet . Temeer daar ook ik vanuit gegaan ben van dat groene formulier en de technische verbeteringen die doorgevored zijn .
                                Nu begin ik toch ook serieus na te denken over dat ruikvoorstel .
                                Stef , bedankt 😉

Ik wou gewoon wat informatie inwinnen en kijken welke waarde die wagen had.. als eigenaar van de kever die tegen de porsche zou geruild worden had ik toch dat goed recht dacht ik? we spreken hier tenslotte niet over eurcentjes e…

Beste Cedric,

Toch opassen met ondoordachte reacties.

Met de beste bedoelingen…

Amicaal 😈 😈 😈

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.