Waarom 993 duurder dan 996 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Waarom 993 duurder dan 996 ?

  • Maker
    Discussie

  • polo13
    Deelnemer

      Als je op de bekende veilingsite’s kijkt is een 996 goedkoper dan een 993. Wat is hier de reden voor ?

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • En om het helemaal mooi te maken: de mooiste moderne targa blijft de 993.
        ALS ik mijn 911S 2.7 (1977) ooit vervang, zal het door een 993 (Targa) zijn.
        Want die oogt modern en blijft een echte Porsche (=luchtgekoeld).
        Zelfs als daily driver, reed ooit met een 993 2S en 4S, vind dat ze vanaf de 996 te “soft” op de markt hebben ingespeeld, minder karakter en nu dus ook minder waarde.

        Blijft een kwestie van smaak, maar ook een economische realiteit, als je zoals ik een Porsche als 3e wagen moet verantwoorden aan uw madam, kan ie beter zoals mijn 2.7S elk jaar in waarde stijgen 😉 )

          het is inderdaad wel zeer ‘erg’ aan het worden (voor de eigenaars vooral!) wat de huidige tweedehandswaarde van de 996’s betreft. Prijzen, zelfs bij handelaars die garantie dienen te geven, van 23.000 euro zijn geen uitzonderingen meer, en een kennis van me heeft twee weken geleden een overnamebod door een BMW-garage van 17000 euro (!!!) gekregen voor een ’98 996 op de aankoop van een nieuwe Z4 3.0 biturbo! 17.000 euro… ouch… 😯

            Nie waar, ik ben bi! :mrgreen:

              overloper :mrgreen:

                Bwa

                Als ik de centen zou hebben zou er snel een 997 (2S) naast mijn SC staan hoor 8)

                Als we t dan toch over haardrogers en eierkokers hebben 😀

                  [quote=”cabrio wim”:ch9ao6hk]Porsche = luchtgekoeld. 😉 😳 [/quote]

                  Behalve vorige week. 😉

                  Wim

                    Porsche = luchtgekoeld. 😉 😳

                      van de luchtkoelers zijn er veel minder gemaakt als van de eierkokers daarom zal de prijs voor een goeie luchtkoeler altijd stabieler zijn…veel vraag relatief minder aanbod….eierkoker vraag versus veel aanbod…. 😛 kijk naar de prijzen van de 993 S en 996 S…….een hele goede 993 S is duurder dan een goede 996 S……

                        Daar kan ik inkomen.

                        En ze zijn goedkoop! Gisteren nog eens een kijkje genomen op mobile.de… 😯

                        Voor 25 000 heb je een met hoop en al 100 000 km! Probeer zo maar eens een 993 te vinden 🙂

                          ik heb zowel een 993 4S als een 996 C2 cabrio gehad, en alhoewel mijn hart nog steeds smelt bij het zien van een 993 4S of turbo, moet ik zonder weinig twijfelen stellen dat qua ergonomie, comfort en dagdagelijkse rijkwaliteiten de 996 een veel moderner en aangenamere auto is! Zeker voor wie ook ‘gewoon geworden is’ aan het ruimtegevoel en rijcomfort van bvb een 5-reeks, A-6 of E-klasse…of een klasse hoger… wat uiteindelijk ook een heel groot deel van het 996-clientèle geworden is!! Dus wie een daily driver zoekt, zal misschien beter (en goedkoper??) af zijn met de 996, de gepassioneerde weekendrijder zal misschien meer genieten van de sound en looks van de 993… We weten per slot van rekening allemaal wel dat ratio en passie twee verschillende dingen zijn, niet? 😉

                            En toch ben ik aan het twijfelen of de opvolger van mijn huidige werkpaard (A4 Quattro V6) geen 996 gaat worden .
                            Ik was idd ook van bovenstaande mening overtuigd doch heb door de jaren heen de 996 leren waarderen en apprecieren .

                              idem dito hier

                                Kort en goed! Goede analyse, ben dezelfde mening toegedaan.
                                Mvg Philip911 🙂 ) )

                                  Veel leesplezier 😀

                                  http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=22544&p=575057#p575057

                                  Kort samengevat: 993 is de laatste en dus meest doorontwikkelde luchtgekoelde (beetje icoon), 996 is de eerste watergekoelde 911 met een slechte reputatie qua betrouwbaarheid.

                                  Bovendien vinden veel mensen (waaronder ik) de 993 mooier dan de 996 (tenzij we t over turbo/4S hebben)

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.