Waarom een 911 ombouwen naar een 964

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Waarom een 911 ombouwen naar een 964

  • Maker
    Discussie
  • Ik begrijp het niet zo goed, waarom worden er zoveel 911’s naar een 964 omgebouwd ?

    Dit is niet goedkoop, is niet hetzelfde als een 964, de waarde van je 911 gaat erop achteruit, meestal wordt enkel de buitenzijde gedaan,… en zo zijn er nog veel redenen…

    Als je een 964 wil kan je toch beter een echte 964 kopen ? 😕

    Wat is er trouwens mis met de echte 911 ? 😯

    Kan aan mij liggen, maar ik snap de motivatie van zoiets niet zo goed…

    Vandaar dat ik het even in de groep smijt hé 😉

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • Je moet het zelfs zo ver niet gaan zoeken , hier in belgie is er ook een bedrijf die die ombouwen doet, de man in kwestie heeft al enkele P-kes bij me gekocht.
      Carrosserie CSM in Gembloux

      http://users.belgacom.net/csm/

      0

        Inderdaad, dat is pas een ombouw die het waard is !

        Voor mij zo een RS’ke aub 😆

        0
        Anoniem

          http://www.autofarm.co.uk/new.php3/Classrecr.html

          Dit vind IK dus een geweldige ombouw. 60’s look met modernere techniek. Tsja dan zal die mondeo wel verschieten…

          gr
          Dakke

          0

            Een Porsche ombouwen voor de jongere look heb nooit begrepen. Je wil dan toch met iets pronken wat je niet kan betalen? En Porsche kopen om er mee te pronken dat is de laatste reden waarom ik een porsche wil kopen, ‘k vind het eerder vervelend om altijd beken te worden als “dikkenek”. Een Porsche koop je volgens mij voor zijn weggedrag en prestaties (een race-auto voor op straat!). Of het dan een oude of een nieuwe is maakt geen verschil, je koopt wat je wil betalen.

            Het eenige wat ik wel kan begrijpen is de ombouw naar retro-look. Je begint met een verzinkt onderstel en koetswerk en de betere techniek van een recentere 911 en bouwt hem visueel om naar bvb 911 R. Omdat die dingen dan veel beter dagelijks te gebruiken zijn zonder dat er elk jaar een hoop kosten aan zijn.

            0

              Las laatst ergens een 2.4 ombouw naar een 965 😯 😯

              Aan t rode licht naast een Mondeo STI (om maar wat te noemen) … sta je pas mooi voor lul ❗

              Maar ach … zijn zoveel reden om om te bouwen …

              De ene doet het voor de centen (wegentax etc) …
              De andere kan het beoogde model niet betalen … of WIL het niet betalen … maakt al nie uit …

              Heb al heeeeel mooie ombouwers gezien … die pakken poen kosten … komt automatisch de vraag … “had je nie beter de echte gekocht” natuurlijk … heb al ombouwers gezien waar je spontane braakneigingen van krijgt inclusief abonnement op het kleinste kamertje om het meubelstuk aldaar te besproeten …

              Ik blijf het in de meeste gevallen onverantwoord vinden … doch in sommige gevallen weer niet …
              Ik persoonlijk vind een 964 turbo-look het einde zonder de spoiler …
              Ben je al beetje verplicht om te gaan ombouwen om dit te realiseren …
              Maar als je het dan doet … doe het dan volgens de regels van de kust met originele onderdeeltjes en met de nodige vakkennis … anders kan je er beter afblijven imho.
              Kan ook een jubi uitvoering kopen natuurlijk … maar mijn geldbuidel ziet dat allemaal nie echt zitte 😉

              My 2 cents
              Dirk
              😉

              0

                [quote=”cab ’88”:24zutvx0]idd. de taks voor een 3.2 is ongeveer 800€ en die voor een 3.6 ongeveer 1200E ! Ik heb me ook een 3.2 gezocht omdat ik dit nog doenbaar vind, ik rij slechts een 3000KM per jaar met de P. om voor zo weinig Km’s 1200€ te betalen is eigenlijk wel weggegooid geld.[/quote]

                En veel minder BIV daar de leeftijd meespeelt . Dat scheelt hemal vlug 1500€. Daarvoor heb je de ombouw met namaakstukken , monteren en spuiten. 😉

                0

                  Elke euro die je aan de staat geeft is weggesmeten geld hé !

                  Geef toe dat een ombouw veel minder waard is dan een originele, kwestie van geld verliezen… Tenminste als je zelf de ombouw doet.

                  Reken de ombouw, werk + stukken, opnieuw spuiten en het waardeverlies..

                  daar kan je al wel enkele jaartjes de meerprijs van de wegentaks mee betalen.

                  Ik betaal maar 28€ wegentaks, met de glimlach, maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mijn elver om te bouwen naar een 964 hoor.
                  Daar vind ik hem zo veel te mooi voor 😆

                  Ben van plan binnen 2 jaar een 3.2 of 964 te kopen maar dan wel een echte…
                  Door de zure appel van de wegentaks zal ik dan ook moeten bijten. 🙁

                  0
                  Anoniem

                    idd. de taks voor een 3.2 is ongeveer 800€ en die voor een 3.6 ongeveer 1200E ! Ik heb me ook een 3.2 gezocht omdat ik dit nog doenbaar vind, ik rij slechts een 3000KM per jaar met de P. om voor zo weinig Km’s 1200€ te betalen is eigenlijk wel weggegooid geld.

                    0

                      Ik vind ook dat het niet kan doch ik denk dat (na lang nadenken)ik een paar redenen gevonden heb.
                      * Ze willen een Porsche die jong uitziet doch waar het budget er niet voor is , dus wordt er een goedkope 2.7 gekocht (wegentaks en verzekering ook laag) en wordt deze met namaakstukken omgebouwd naar een modeldat minbstens 10 jaar jonger is. De leek merkt het verschil niet.
                      *Velen vinden de looks van een 964 wel leuk (vooral dan de bumpers en de motorkapmet geintegreerde spoiler) doch willen de BIV en wegentaks niet betalen op een 3.6. (waarom denk je dat johan liefst 3.2’sof minder zoekt , zelfs omgebouwd naar 964 ❓ ❓ ❓ ) Ik denk dat dit echt de hoofdreden is. De kost per jaar scheelt enorm veel ten opzichte van een 3.6
                      Doch voor mij is het of the real thing of niks.
                      Dat is als een Escort RS2000 ombouwen naar Cosworth. De ombouw maakt nog altijd geen Cosworth van hem.

                      0

                        Das natuurlijk het voordeel als je hem zelf zo al koopt, de prijs !

                        Je kan er maar goed mee zijn hé

                        0

                          kwestie van smaak zeker

                          de mijne is ook een omgebouwde , heeft volgens mij eens in een ongeval
                          betrokken geweest en ipv de originele, heeft men dan maar die van een 964 gemonteerd.

                          ik zocht ook een originele, doch toen ik deze tegenkwam, kon ik hem niet laten staan voor die prijs.

                          ‘t blijft natuurlijk vervelend steeds te moeten zeggen , ” ‘t is genen echten “! , maar als “start Porsche” is hij goed genoeg.

                          0

                            Trek het u niet aan man ik snap er ook niets van 😕 ?: . Trouwens zoals ik reeds al eens verteld heb zakt de waarde van een voertuig als je een ombouw uitvoert naar een ander model. Met andere woorden het is een echte verkrachting 😈 en ze zouden dit moeten strafbaar maken. 😉

                            Luc

                            0
                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.