Waarop letten bij aankoop TT of S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Waarop letten bij aankoop TT of S

  • Maker
    Discussie

  • raf

      Dag iedereen, ben net nieuwe eigenaar van een 04 Turbo met 130000 km

      De prijzen zijn er goed op dit moment, maar ik zou enkele ervaringen willen delen voor degene die wel cayenne willen rijden maar geen duizenden willen uitgeven aan onderhoud/herstellingen.

      Ik heb me alle technische informatie en het computer programma + obd kabel aangeschaft voor alle electronica uit te lezen.

      Met die software kan alle electronica uitgelezen worden, dus als er iemand met iets zit mogen jullie altijd even pm’en

      1. de coolant pipes : In de V van de motor lopen er een aantal (3) darmen voor de cooling, vanaf fabriek zijn die in plastic en die barsten gegarandeerd waardoor je het koelwater verliest en uiteraard de motor warm loopt. Dit is een herstelling van rond de 2500 € bij de dealer dus als je een V8 tweedehands koopt vraag zeker naar de fakturen en vraag als deze pipes zijn vervangen.
      (de mijne had deze net vervangen gehad)

      2. de bobijnen. Deze barsten allemaal na verloop van tijd, het zijn Beru bobijnen (8stuks direct boven de bougie gemonteerd)de laatste versies zouden bulletproof zijn.
      Ik kwam donderdag terug van luxemburg toen ineens ik veel daver in de auto had en een duidelijke terugval van vermogen (check engine light eerst flashen daarna bleef het aan) . Thuisgekomen de computer eraan en op cilinder 8 had ik inderdaad een foutmelding voor de bobijn. Bij demontage bleek inderdaad dat er een barst inzat. Gisteren besteld bij een beru dealer en vanmorgen opgehaald. (60euro btwin) gemonteerd en alles weer in orde.

      3. Het cardanlager. Blijkt wat minder voor te komen maar toch. Het lager alleen kan niet besteld worden bij porsche, alleen de complete cardan waardoor het ook weer een dure grap kan worden (heb ondertussen op buitenlandse forums hier wel al een oplossing voor gevonden)

      4. Remmen voor en achter, zeker de staat controleren

      5. banden (spreekt voor zichzelf)

      Ik heb er ondertussen al 10.000km opgezet en vind het super auto.

      Heb BMC luchtfilters gezet en de 2 cat bypass tubes gezet (betere turbo spool, mooiere sound en goed voor 20 pk zeggen ze)

      Groeten en hopelijk heeft iemand er iets aan

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • raf

        Vandaag de bobijn van de 2 de cilinder vervangen 🙁
        Bij porsche dealer gekocht, prijs is 37€ + BTW dus echt wel goedkoper dan in de handel

        raf

          cab 88 schrijft:

          Zal wel verschil zijn , de mijne is een 3,2.
          Alhoewel ik hetzelfde probleem voor had, barsten en dan slecht draaien. 1e vervangen bij porsche, ongeveer 60 € Dan de rest vervangen bij VW, zelfs direkt bij bosch was duurder dan bij VW .

          oh ja, de VR6 is uiteraard dezelfde.

          De V8 bobijn is enkel voor Porsche lijkt het

          Anoniem

            Zal wel verschil zijn , de mijne is een 3,2.
            Alhoewel ik hetzelfde probleem voor had, barsten en dan slecht draaien. 1e vervangen bij porsche, ongeveer 60 € Dan de rest vervangen bij VW, zelfs direkt bij bosch was duurder dan bij VW .

            raf

              ik vergis me dus :

              http://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/porscheservice/originalparts/originalpartspricelists/default.ashx

              94860210408 Zündspule 43,98 € 💡

              Goedkoper bij porsche dus

              raf

                Welk nummer bij VW?
                Hoeveel kosten ze daar?
                Op welke auto worden ze gebruikt?

                Porsche gebruikt BERU onderdelen:
                Bestelnummer bij Porsche was : 948.602.104.00 wat vervangen is door 948.602.104.08 was 61 euro excl als ik me niet vergis
                BERU part nummer is 0040.102.012 kost 51.40 euro excl btw

                Anoniem

                  de bobines kosten het minst bij VW.
                  Zelfs die die je bij porsche koopt hebben het vw-nummer dus …

                    Welkom ! en zeer nuttige post 😀

                      Ook van hieruit van harte welkom geheten op ons Forum .

                        Hé welkom hier, en nog veel plezier met je nieuwe aanwinst. En natuurlijk altijd super om aankooptips hier neer te zetten.

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.