Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 991 › Wachten op nieuwe GT3 of toch voor een RS 4.0 gaan
- Dit onderwerp bevat 102 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door nick c.
-
MakerDiscussie
-
18 april 2012 om 21:05
De GTS is zalig maar ik wil meer, MEER….
Heb nu gezien dat ik de kids toch niet zo heel veel meeneem achterin en dus kan er maar beter een rolkooi in staan 😀Het magische van een RS laat me niet los en dan zeker die 4.0.
Maar jah , hoe goed gaat de nieuwe GT3 zijn ??Warch,… wachten, wachten, beslissingen…., wat doen ze ne mens toch aan 😐
-
MakerDiscussie
-
Ok hangeschakeld is leuk, maar geef toe de pdk boite zoals ze nu is is prachtig. Schakelt subliem snel . En bij terugschakelen wat een sound. Wees maar zeker dat deze boite veel scherper zal afgesteld staan in de gt3 en perfect gaat zijn. En zoals al vermeld zo snel kan je zelf niet schakelen nog dat geluid creëren bij het terug schakelen. 😛 en de cijfers liegen er ook niet om 475 pk uit een atmosferische motor… Prachtig.
I know… maar dan had ik mijn punt niet duidelijk gemaakt 😈
[quote=”SidewindR” post=134050]Beter dan dit kan ik het niet omschrijven:[/quote]
Dit is/was natuurlijk een heel selectieve quote 🙂
Je kan er ook een paar uithalen waar ook wordt verwezen naar hoe briljant en amusant de PDK wel is in de GT3 !Beter dan dit kan ik het niet omschrijven:
[quote=Chris Harris]
When I was a nipper, there was a woman who worked at the shop in the next village whose skills behind a cash till were mesmerising. I used to tag along for the weekly trip just to see how fast she could bash the keys on the machine without, it seemed, ever making a mistake.She continued working there for years, her body hunching with age and her hair greying, but the speed never left her. She was awesome personified and displayed a dexterity I have never seen before or since. And then one day, I don’t precisely remember when, I went in to buy something and The Fastest Checkout Girl in the West simply passed the object under a machine which went ‘beep’ and she read out a price. She struggled to smile; she knew she would never have the chance to demonstrate her awesome skills again, and she knew I knew it. I felt very sad.
This obtuse recollection came to mind as I was driving the new 991 GT3. I was pootling along at 30mph and then had to slow to 10mph and negotiate an obstruction in a village. I simply pulled the left lever, the car seamlessly dropped from second to first gear without a shudder and accelerated away again. It was utterly nonchalant – neither car nor driver gave it a second thought.
And then it struck me I had just missed a perfect opportunity to demonstrate to myself one of the most difficult gearchange situations – the smooth heel’n’toe from second to first gear. The one I used to do as often as possible years ago to learn how best to match brake and throttle. This was confusing. On the one hand I was awed at the way this new PDK transmission handled the situation, on the other, just like the demon till operator I felt that a skill I had nurtured and cherished for so many years had been rendered redundant.
This is a theme that pervades any appraisal of the new 991 GT3. It is not one I wish to avoid, but it I think it needs to be separated from the reality of driving the vehicle itself.[/quote]
Wel, dan hadden ze er een sequentiele bak moeten insteken, geen PDK!
De race wagens hebben nog steeds een koppelingspedaal, maar je hoeft hem (zeker bij opschakelen) niet steeds te gebruiken.
Dan ligt een manuele hier volgens mij dichter bij dan een PDK.Maar idd, de gustibus… 😉
To PDK or not to PDK vind ik altijd een grappige discussie…
In de echte recente racewagens van Porsche (en andere merken) vind je volgens mij nergens nog een manuele bak terug. De GT3 wel de ervaring van de echte racewagens (voor zover die er al geen is 😉 ) zo dicht mogelijk benaderen.
Als je zo’n wagen natuurlijk niet gebruikt als (semi)racewagen, maar enkel wegverkeer… dan is het inderdaad fantastisch om lekker manueel te schakelen… één te worden met de machine en fysiek inspanning te leveren als je je machine de sporen geeft…
de gustibus et coloribus non disputandum est 😉
Met “zo’n auto” bedoelt hij toch gewoon ne Porsche??? :sarcastisch :respekt:
[quote=”Mushroom” post=133984]Ik niet
Zoals de reporter zegt: niet in zo’n auto :idea:[/quote]+1 :driver:
had ik wel gezien ja.
waarom schrijf ik dan 4 ? weet ik niet 😕[quote=”krisp” post=125609]pfff weer wachten op de nieuwe RS dan ? 🙂
GT3 mag geen metaalkleur hebben vind ik. en ja, ze mag viper green zijnwel raar dat er daar onmiddellijk 4 op die parking staan…
ik hoor ook links en rechts redelijk wat problemen met opgeblazen motor bij de 4.0. Iemand meer info?
Heb een paar weken geleden een goede door mijn vingers laten glippen. Had maar 1500km en was aan aanvaardbare prijs.
die man had zich een plaatsje kunnen bemachtigen voor de 918.[/quote]rode is een 997
als het die foto is die je bedoeldben niet echt bekend met die schaal maar iets in de zin van ” aiaia alles vol….” zal wel ergens in de buurt zitten denk ik :happy: :ass:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.