Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neen

  • Maker
    Discussie
  • Zoals de tittel reeds vermeld hebben we nu nog een COC nodig voor een wagen in te schrijven in belgie?
    De wagen komt uit nederland…

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • Let op, een COC is niet hetzelfde als het Belgische gelijkvormigheidsattest

      In 68 is het belgisch gelijkvormigheidsattest ingevoerd, dus voor wagen van voor 68 niet nodig. ook kan je die aanpasssen naar hartelust vermist er nergens beschreven staat hoe ze origineel zijn.
      Vandaar dat een keverchassis van voor 68 zo gewild is om er een buggy of kitcar op te zetten…

      COC is europees en veel recenter dan dit dacht ik.

        Beter de zoekfunctie gebruiken. Zo’n gevallen zijn al meermaals dood gedebateerd.
        Bvb: in 1968 bestond er nog geen COC, is pas van midden jaren ’90, maar dat neemt niet weg dat je voor oudere auto’s een gelijkvormigheidscertificaat moet hebben 💡

          Iedereen schrijft iets anders dus ik begrijp wel dat je door het bos de bomen niet meer ziet.

            Kort antwoord:
            Auto’s van voor 1968: Geen COC nodig.
            Auto’s van na 1968: COC nodig BEHALVE indien inschrijving als oldtimer.

              Hallo,

              Ik heb eind 2013 een 993 uit 1994 ingevoerd en had wel degelijk een COC van d’Ieteren nodig. Dit heeft mij veel geld gekost want d’Ieteren eiste dat ik de originele ophanging liet terug monteren (de wagen was iets verlaagd). Ook de technische keuring was een dure grap (ondanks een heel recente Nederlandse goedkeuring). Ik zou niemand aanraden een wagen vanuit NL te importeren. Ik heb op dit forum een relaas geplaatst van de invoer.

              Succes!

                Easy so keep it simple: inschrijven als oldtimer en eenmaal oldtimer kan je rondrijden naar dieteren en dan terug naar de keuring voor een gewone keuring.
                Als je direct gewone platen wil haal je u een hoop onnodige miserie op uw dak tenzij je Zplaten hebt of overal wil rondrijden met een trailer.

                Ik heb een Audi S4 van 92 uit Nederland naar hier gehaald
                Hoe:
                -Auto kopen in NL
                – Verkoper (was een garage) gevraagd voor een nieuwe APK (keuring)
                – Verkoper exportplaten laten regelen voor datum X
                – Afspraak gemaakt met dieteren voor een homologatiekeuring op datum X
                – Garage gebeld dat ik de auto op dag X kom halen

                Dag X
                -Auto opgehaald en België binnengereden via Hasselt om daar naar de douane te gaan voor een vignet 705
                -Doorgereden naar Dieteren in BXL (moest er om 14u zijn) was zeer nipt
                -Doorgereden naar de keuring op afspraak savonds en goed bevonden :hail: (en het was maar een gedeeltelijke keuring gezien ze de NL keuring moeten overnemen, euh zouden moeten overnemen…)

                Was een lastige dag maar toch in mijn opzet geslaagd.

                Ps: wat ze u ook wijsmaken de Nl exportplaten zijn in feite enkel geldig voor de rit van Nl naar uw woonplaats. Ze zijn wel 14dagen geldig maar je mag in die periode je wagen één keer naar huis rijden.

                  Vorig jaar een 993 uit ’95 ingevoerd uit Nederland en COC was nodig voor inschrijving.
                  Ben dus langs D’Ieteren moeten gaan voor een COC (let op, kan alleen op afspraak)

                    De mijne staat op oldtimerplaten omdat hij geen COC had :salut:
                    Carrera4 van ’89

                        welke wagen en welk bouwjaar ?

                        als er een stickertje / typeplaatje inhangt met EU goedkeuring is er geen COC nodig
                        meestal vanaf +/- bwj 98 hebben ze deze

                      10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.