Wagen uitschrijven winterstalling…nieuwe BIV bij herinschrijving?

Home Forum Porsche Talk Wagen uitschrijven winterstalling…nieuwe BIV bij herinschrijving?

• Maker
    Discussie
  • Er is al veel over geschreven maar wil even duidelijkheid.
    Sinds 01-01-2016 is zoals geweten de BIV vergroend.

Als je nu een wagen, die ingeschreven is geweest vóór 2016, uitschrijft + platen terugstuurd en hem binnen de 6 maanden terug inschrijft op de zelfde eigenaar, moet deze eigenaar dan:

1) geen BIV betalen bij herinschrijving zoals voorheen?
    2) de volledige nieuwe vergroende BIV betalen (alsof het zijn allereerste inschrijving was)?
    3) het verschil betalen tussen de vernieuwde vergroende BIV en de oude BIV die hij indertijd bij eerste inschrijving heeft betaald?

mss iemand ervaring ermee die deze winter zijn wagen heeft uitgeschreven die voor de eerste maal ingeschreven was vóór 2016…?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
    • 01/01/2016 is de ‘vergroende’ verkeersbelasting in voege gekomen.

Bestaande inschrijvingen voor deze datum konden echter aan dezelfde voorwaarden blijven voldoen.

Van welk jaar is de eerste inschrijving van de 968?

Deze regels zijn nieuw voor mij !!!
        (Had beter moeten zoeke opt forum)

@de-koen :
        Heb hem half jaar uitgeschreven .

Had ik nu niet uitgeschreven , moest ik dan gewoon 770€ betalen en kon in het hele jaar gewoon blijven rijden .En nu gewoon weer hetzelfde 770€ voor een heel jaar ?

@deepee

Net de verschillen eens bezien : een 320€ verschil zou het dan maken …

IMG_0788.PNG

IMG_0864.PNG

[quote=”de_koen” post=251946]… een 968 heeft normaal een CO² uitstoot van 245… niet de 297 waarmee men berekend…[/quote]

:think: en heeft minstens euro-norm 2 (mijne 928 van ’89 haalt die norm al met zijn dikke 5L motor). dus loont het de moeite om een attest aan te vragen bij de constructeur en bezwaarschrift in te dienen bij de NV Vlaanderen KwistigMetBelastinggeldVanDeHardwerkendeBurger. die kosten haal je er op één jaar tijd al uit.

+ 52 % voor de CO2 uitstoot.

“ze zijn goed bezig” Binnenkort allemaal met de bakfiets of te voet. Of met een stofzuiger met 4 wielen onder, dat kan voorlopig ook nog. Tot iedereen dan een elektrische wagen heeft en dan kunnen ze de elektriciteitsprijzen verdubbelen :applaus:

@ larsy ; je hebt de wagen 1maand uitgeschreven? Dan val je onder de nieuwe regels van verkeersbelasting… bijna 100% meer!!! geen 50… :mrgreen:

een 968 heeft normaal een CO² uitstoot van 245… niet de 297 waarmee men berekend…

@godspeed:
                Die van 2016
                En die van 2017
                Nu +50% bij op 1 jaar !!!
                Ik begrijp het niet ,
                Als er iets bij komt oké … maar niet zo.
                (Dan komt er iets anders )
                Ben al lid op mobile.de geworden 😀

IMG_0786.JPG

IMG_0784.JPG

[quote=”larsy” post=251889]Als ik de mijne niet op o platen kan zette volgende zomer dan gaat hem weg …. (taks die ik gisteren in de bus heb gekregen is gewoon het DUBBEL tov 2016 ,en da ga ik nie blijven betalen) ..
                  [/quote]

Het dubbel? Hoe kan dat plots? 😮

‘T is de enigste weg bij een herinschrijving he…

@ Rollie….Dacht al dat dat de simpelste weg was.

Als je Porsche wil rijden moet je er voor betalen

Herinschrijving op naam titularis ( jezelf dus): naar verzekeraar ,die vult (roos) aanvraag om inschrijving in met vignet verzekeringsmaatschappij,dit SAMEN met het vorige inschrijvingsbewijs op jou naam naar DIV sturen of binnenbrengen , je ontvangt je nummerplaat en dan naar keuring

Volgens de nieuwe wetgeving mag je het voertuig aanbieden met:
                            1. de oude platen (indien nog in bezit) met bijhorend inschrijvngsbewijs
                            2. nummerplaten van een ander voertuig mits dat ingeschreven staat op de naam van de toekomstige eigenaar (bv de platen van je dd)
                            3. handelaarsplaten

Verzekering op de hoogte brengen en indien mogelijk attest van verzekering vragen dat de ‘nieuwe’ wagen verzekerd de baan op kan

Zo mag je het voertuig aanbieden, probleem is dat je met een voertuig de baan op bent die nog niet op jouw naam ingeschreven staat, geen geldige keuring heeft en dus technisch gezien niet in orde is met de wetgeving voor het gebruik op de openbare weg….
                            Het risico is dat Nonkel Agent die je tegenhoud, mogelijks kan beboeten wegens niet in orde met inschrijving…. al zijn de meeste wel begripvol als je kan aantonen dat je op weg bent van garage of je thuis naar keuringsstation ZONDER omwegen, dwz de meest directe weg van en naar het keuringsstation.

meer info: http://www.aibv.be/index.php?option=com_content&view=category&id=18&Itemid=172&lang=nl

Hopelijk ben je hier mee geholpen. Je kan natuurlijk altijd info gaan vragen in een keuringsstation, die mensen zijn meestal ook heel hulpvaardig…

Ik zou de 993 terug willen inschrijven, alleen is de TC nu wel verlopen.
                              Vermits ik dus geen platen heb… Hoe moet ik nu naar de TC geraken?
                              Eerst rose formulier vragen aan verzekering, wachten op plaat en dan naar TC orgie anders?

EDIT MOD: onnodige quote gewist.

Dus eigenlijk is die kmheffing nog niet zo slecht…we betalen dan met onze vervuilendere auto meer per km maar als je dan niet teveel kms rijdt kom je wellicht goedkoper uit…liever zo en door de week met de fiets of ne “groene daily” erlangs….

Belgistan is een land van jaloezietaksen…taksen op bezit daar zijn ze zot van…

[quote=”PatrickVdb” post=248140]Heb hetzelfde aan de hand gehad, vorige 996 uitgeschreven in Nov. 2015 en terug ingeschreven in Apr. 2016 verkeersbelasting ging van 1250 naar 1950 Euro. Had een klacht ingediend daar zelfde wagen, zelfde bestuurder, maar neen hoor, nieuwe taks betalen! Werd gestraft omdat ik 4 maanden geen CO2 uitstoot….Onnozel land met onnozele ministers zoals Mr Weyts, leg een normaal denkende mens ook maar eens uit waarom een auto met uitstoot van 300g CO2/km die 5000 KM per jaar rijdt en dus met een jaar uitstoot van 1.500KG zit en daar ongeveer 2000 Euro voor moet betalen waar ene zogezegde groene auto met 100g CO2/km die er 30.000KM per jaar rijdt slechts 150 Euro moet betalen waar zijn CO2 uitstoot over het ganse jaar 3.000KG is… onbegrijpelijk deze groene auto zou dan eigenlijk 4000 Euro moeten betalen…… Idioten zijn het. Eerlijk en correct zou zijn dat iedereen hetzelfde betaald per gr uitstoot, in deze tijd moet het toch perfect mogelijk zijn om het aantal KM per jaar te weten te komen.[/quote]

Logica en Politiek in dezelfde gedachtengang gebruiken…gewaagd, heel gewaagd…. :respekt:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.