wat kost een boite 915 revisie?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 wat kost een boite 915 revisie?

  • Maker
    Discussie
  • hallo, allereerst, ik heb al eens gezocht op het forum, maar geen duidelijk antwoord gevonden op mijn vraag.

    ben sinds kort de trotse bezitter van een 2.7 met 915 boite, nu van de ene dag op de andere kraakt de versnellingsbak verschikkelijk bij het inschakelen van de achteruit versnelling! moet de boite nu gereviseerd worden? merk tevens dat hij koud beter schakeld dan warm, kan dit?

    Welk buget moet ik voorzien voor zo een revisie? alle tips welkom, jeansprint

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Dat is graag gedaan

        dank voor het advies luc, ga na de feestdagen de koppeling en bak eens laten nakijken! laat wel iets weten! thx folks en prettige feesten! jan

          [quote=”carrera 3.0″:3f56qkjd][quote=”Boxster”:3f56qkjd]:lol: 😆 En bij ons een brievenbus pfffff[/quote]

          … en bij ons een discotheek ! 😆

          Maar vind je dat niet wat voorbarig om nu al een ganse revisie te (laten) doen voor enkel de achteruitversnelling die soms wat kraakt ? 🙄

          Persoonlijk vind ik dat een beetje onnodige grote kosten doen, toch als versnelling 1 t/m 5 het perfect doen. Check olieniveau eens in bak…

          Ik heb dit fenomeen ook af en toe met mijne 29 jaar oude C 3.0. En als ik voel dat ie niet direct wil aangrijpen in achteruit, dat laat ik in neutraal de koppeling enkele keren opkomen en probleem is opgelost.

          Voor een ruil 915 bak betaal je, volgens mij, minimum 1200 euro zonder werk. Maar daar zal onze specialist Luc je meer kunnen over vertellen.[/quote]

          Klopt als een bus, het kan soms iets meer of minder zijn. Het probleem met de 915 bak is dat de lager plaat op de plaats waar de lagers zitten uitslijt.

            [quote=”jeansprint”:82natt9v]ja, het is enkel de achteruit die kraakt, heb hem juist eens gestart in de garage en toen lukte het zonder problemen, als een “warm mes door zoete boter”, heb soms wel de indruk dat de koppeling niet goed is afgesteld m.a.w. als je de ontkoppeliongspedaal indrukt en loslaat is de porsche meteen weg, is dit de reden misschien? bedankt jan[/quote]

            Ja zo te zien heb je dus een probleem met je koppeling, dit kan de afstelling zijn maar deze kan ook versleten zijn. Ik zelf denk aan het eerste. Trouwens op je achteruit zitten rechte sincros en geen schuine, kom anders gerust eens langs en dan zal ik deze zaak eens bezien voor u.

            Luc

              [quote=”Boxster”:jfdrdowh]:lol: 😆 En bij ons een brievenbus pfffff[/quote]

              … en bij ons een discotheek ! 😆

              Maar vind je dat niet wat voorbarig om nu al een ganse revisie te (laten) doen voor enkel de achteruitversnelling die soms wat kraakt ? 🙄

              Persoonlijk vind ik dat een beetje onnodige grote kosten doen, toch als versnelling 1 t/m 5 het perfect doen. Check olieniveau eens in bak…

              Ik heb dit fenomeen ook af en toe met mijne 29 jaar oude C 3.0. En als ik voel dat ie niet direct wil aangrijpen in achteruit, dat laat ik in neutraal de koppeling enkele keren opkomen en probleem is opgelost.

              Voor een ruil 915 bak betaal je, volgens mij, minimum 1200 euro zonder werk. Maar daar zal onze specialist Luc je meer kunnen over vertellen.

                😆 😆 En bij ons een brievenbus pfffff

                  dat is de versnellingsbak 😉

                    hoi jongens
                    even een vraag tussendoor wat is een boite ( sorry ik ben een olander en zie dit meer staan )

                    grt lou

                      ja, het is enkel de achteruit die kraakt, heb hem juist eens gestart in de garage en toen lukte het zonder problemen, als een “warm mes door zoete boter”, heb soms wel de indruk dat de koppeling niet goed is afgesteld m.a.w. als je de ontkoppeliongspedaal indrukt en loslaat is de porsche meteen weg, is dit de reden misschien? bedankt jan

                        Enkel de achteruit die kraakt ?

                          Je kan misschien ook eens informeren bij de Luc (RSR)

                            kom van een g50 boite en raak niet echt gewend aan de 915! hij kraakt ook bij volledige stilstand! het lijkt me ook logisch om ineens alle syncromeschen te vervangen, welk budget moet ik hier voor voorzien?

                            ps: heb je ook een mailtje gestuurd, thx………

                              Normaal schakelt een 915 beter als hij warm staat 😕

                              Ik denk dat je de synchromesch(en) zal moeten vervangen.
                              Die kan je dan best wel allemaal ineens vervangen als de boite toch open moet…

                              Kraakt de achteruit ook als je volledig stilstaat ?

                              Bij mij kraakt de achteruit enkel als ik nog een beetje vooruit bol. Als ik eerst helemaal echt stilsta niet.

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.