wat te checken bij een aankoopkeuring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 wat te checken bij een aankoopkeuring

• Maker
    Discussie
  • de potentiele 4s gaat komende week binnen bij Raes Racing in Wommelgem voor een aankoopkeuring. Toen ik hun daarover belde, vroeg Philip wat ik gekeurd wilde hebben. Ik dacht dat ze een standaard-procedure zouden volgen, maar ik kan het dus aansturen. Waar ik aan dacht en heb doorgegeven :

endoscopish bekijken cylinderwanden ,compressiemeting, rubbers ophanging, buizenwerk van radiatoren naar de motor toe, de remmen, uitlezen van het foutgeheugen…

Ruitenwisservloeistof nakijken hoeft niet..dat kan ik zelf wel, maar wat vinden jullie dat er zeker nagekeken moet worden als ie dan toch op de brug staat ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Da’s een goeie..had ik helemaal niet aan gedacht. Iemand een overzicht van waar andere stickers zouden moeten zitten ?

0

De transparante stickertjes in de slagkanten van de deuren zouden er ook moeten hangen…..

0

Compressiemeting en endoscopische verificatie zit niet in de 111 punten check maar bieden ze zeker aan…
          Tegen een kleine meerprijs :engeltje:

0

Goed gesprek met eigenaar kom je reeds veel te weten.
            Hoe de eigenaar ermee rijdt en het belangrijkste denk ik het warm rijden van de wagen.
            Persoonlijk vind ik het grootste nadeel aan de 996 is dat de temperatuurmeter een watertemperatuurmeter en geen olie temperatuurmeter zoals bij de luchtgekoelde motoren.
            Zodat de eigenaar denkt dat als hij op 90 graden is dat je ermee almee in de hoge toeren mag en dat de olie nog bijlange niet warm genoeg is.
            Is maar hetwelk ik ervan denk en bij een goed gesprek kom je gewoon te weten hoe de wagen werd behandeld.Ik kan er totaal naast zitten.

0

111-punten lijst bekeken….80 van die punten kan ik zelf doen 🙂

Vooral motorcompartiment en aandrijving laat ik dan door Raes uitvoeren.
              Porsche zelf doet dus geen compressiemeting, geen endoscopische verificatie van de cyclinderwanden… en dat is nu juist wat ik wel wilde laten doen. Zo zaligmakend vind ik die 111 punten lijst eigenlijk niet…

0

Dat zijn leuke tips..thanks.

Ik ben er bij wanneer ze’m keuren… Philippe zei dat ik dan precies kon aangeven wat ik gecheckt wilde hebben. Vandaar de vraagstelling

Ik heb de wagen al gezien, en heb de lak goed bekeken. Er is al wat spuitwerk verricht, door Van Beurden gedaan… Ik heb met Gunn nog contact gehad, kwestie van zeker te zijn dat die handelaar me geen blaasjes wijsmaakt, en moet zeggen dat de man tot nu toe precies vetelde wat Gunn me had gezegd. Er is wat steen slag aan de zijkant van de wagen, maar verder heel proper.

0

Iets waar je zelf nog kan naar kijken zijn barstjes in lakwerk op rondingen.
                  Denk dan vooral aan de slotplaten van de deuren.
                  Omgeving van scharnieren deuren en kofferklep en motorkap.
                  Scheuren op die plaatsen wijzen op vervormingen door mogelijks ongeval.
                  Ik heb om die reden al veel wagens laten staan. Zeker als de verkoper dan nog steeds zegt ongeval vrij.

0

Dat 111 punten keuring moet je ook niet al te serieus nemen hoor.
                    Mijn 996 GT3 heeft die gehad bij aankoop.
                    Er is toen van alles opgemerkt door de garage in Amsterdam.Echter de oplossingen die erbij stonden waren te doen voor weinig geld.
                    Denk een € 500.
                    Ik heb gekocht en alles opgelost, kost €1700, alles zelf gedaan.
                    De koppelings cilinders waren het duurst terwijl de garage schreef, ontluchten 😕
                    Lekkende schokdemper rechts achter en teveel speling op beide voorste merkte ik iets later en koste mij opnieuw dik € 2000.

Dus let op met die keuringen, ga zelf ook terplaatse en kijk/keur mee 💡

0

bericht verstuurd 🙂 nogmaals : bedankt 🙂

0

Oscar Tango,

Ik heb hier nog een ingescande versie. Als je me mailadres even doorgeeft, bezorg ik je het.

0

hahaha…ok, toch bedankt. In’t italiaans had ik er zowiezo niet veel uit kunnen opmaken. No worries, ik rij straks wel even naar de Porsche dealer hier in de buurt….

Goede reis terug. :up:

0

[quote=”OscarTango” post=188228]Sensa, heb je dat rapport bij de hand ? Is het mogelijk van dat in te scannen ?[/quote]

Oei, ik ben te vroeg gaan slapen en heb je post niet meer gezien … rapport ligt thuis (een goed huisvader had dat inderdaad al ingescand, ik dus nog niet) en vertrek straks, zonder langs thuis te gaan naar Belgie. Als het in rapport in het Nederlands was, zou ik het er nog voor over hebben om over en ‘t weer naar huis te rijden, het op te pikken, in te scannen en door te sturen … maar het is in het Italiaans … 😳

0

het is geen exacte oplijsting maar geeft je wel een goed beeld wat ze checken: klik

0

Sensa, heb je dat rapport bij de hand ? Is het mogelijk van dat in te scannen ?

0

Bij mijn auto hebben ze de 111 punten controle gedaan, zij zijn 3 uur bezig geweest, testrit gedaan…. Ik vraag me af wat ze niet gecontroleerd hebben??

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.