Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.

Home Forum Zeverhoekje Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.

• Maker
    Discussie

• Wim

Maar ruim 25 auto’s is wat veel om te posten denk ik, ook al zal ik de afbeeldingen vinden op het internet. 😉

Maar mijn eerste 4 op 2 jaar tijd waren deze.

Simca rally 2

Volvo 123 GT

Audi 100 GLS

Audi 100 Coupe

Kleuren kloppen met mijn eigen auto’s uit die periode.

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 295)
      • Thanks! Die van Wim zit wel op een heel ander niveau/budget als die van mij 😀 In tegenstelling tot vele KG’s op het net tegenwoordig, is dit wel een eerlijke en correcte classic zonder dat hij vol plamuur zit. Hij heeft wel enkele mindere plekjes die je zo niet ziet, maar om die te perfectioneren is er veel moeite nodig voor kleine veranderingen. En alles wat ik aanpas, doe ik met het oog op een eventuele verkoop. Als het veel meer kost om de aanpassing te doen dan wat het zou opbrengen bij een verkoop, laat ik het zo omdat ik nog niet over het grote budget beschik en er nog wat op wil verdienen op termijn 😀

XXX

Hey Ruben, da’s een héél nette Karmann die je daar hebt.
          Ik heb die van Wim IRL gezien, dat gaat wel wat worden als die 😯 ooit 😯 klaar is

Wim

Ook een droom van mij een Karmann Ghia, nu alleen nog af en rijdend krijgen. :relaxman:

Bij mij zijn het momenteel de Volvo V40 van het werk (waar ik nog geen foto van heb) en mijn Karmann Ghia:

Hopelijk kan ik snel een mooie 964 aan de collectie toevoegen 🙂

roy

mijn dagelijkse vervoer :

mijn andere wagen voor als het goed weer is 😉 :

en men 911 natuurlijk :

De hele lijst is wa lang dus bij deze de huidige wagens:

De a3 van de zoon:

image_2013-11-06.jpg

De mini: bij gebrek aan een foto, een gelijkaardige van ‘t internet:

image_2013-11-06-2.jpg

En dan onze nr 1 :

image_2013-11-06-3.jpg

@python: Goesting wel. Maar heb onvoldoende plaats om extra wagens te stallen. Maar wie weet, ooit komt het er misschien nog wel eens van.

Vraagje aan de mod’s: waarom zijn sommige bijlages gewoon te bekijken in een bericht en andere enkel in een (klikbaar) miniatuurtje?
                    Ik had e foto’s opgeladen bij Imageshack maar het inplakken van die links bleek precies niet te werken.

@ patrickvb
                      Nooit geen zin gehad om jezelf terug een fiatje of kadett aan te schaffen ?

BMWE90.jpg

TriumphSpitfire1500.jpg

Attachments:
                        • BMW318dTouring.jpg

@Wes: mooi speelgoed als dd. Veilige kilometers gewenst.

Eventjes mijn geheugen op scherp gezet, en tot volgende reconstructie gekomen.

Mijn eerste auto was in feite deze van mijn opa (al bestond dat woord toen nog enkel in de taalboeken 😉 ) Aangezien de brave man zelf niet meer kon sturen, mocht ik de 14 jaar oude fiat 600 gebruiken. Tof wagentje, dat bij vochtig weer al te vaak nukkig was om te starten. Tijdens mijn schoolperiode in het UZ Gent moest ik de auto meermaals van een helling duwen, inspringen en dan starten. Hilarisch, vooral als je beneden aan de helling de motor weer liet afslaan.

Toen ‘Petj’ na een slepende ziekte overleden was, werd de 600 op non-actief gezet. Het volgende vehikel in de rij was een Opel Kadett die mits wat kosten opnieuw in het verkeer werd gebracht.

Eens afgestudeerd werd ik beloond met één van de best verkopende wagentjes van dat moment: een Datsun Cherry. Jammer genoeg was het wagentje blijkbaar niet gemaakt om tijdens de legerdienst 5 landsverdedigers, inclusief bagage, van het thuisfront naar het echte front (lees: Köln) te transporteren. Olieverbruik, en andere ongemakken staken de kop op.

Wonen in Aalst en werken in Hoboken: een dieselstoof was meer dan welkom. Dat werd de toen revolutionaire, of was het aartslelijke, Opel Kadett.

De volgende in de rij was een Fransman met weinig kilometers. Na de gezinsuitbreiding was er nood aan een 2de wagen, liefst niet duur en toch nog goed. (LOL) De Peugeot 305 die door een familielid/garagist de hemel werd ingeprezen, was binnen in in onberispelijke staat, jammer genoeg was het met de niet zichtbare delen van de koets veel slechter gesteld. Door corrosie zakte de wagen bijna letterlijk door zijn voorpootjes. Ondertussen had de Kadett een stevige crash meegemaakt en bleek de herstelling toch niet zo goed als gedacht.
                          Dan maar gekozen voor de Peugeot 405. Mooie comfortabele wagen, ware het niet dat ik na enkele jaren meer olie dan benzine moest bijgieten. Franse wagens: ik had er genoeg van.

Dan maar gekozen voor een Duitse tank: een Mercedes 250D. Robuust, traag, veel te weinig paardjes, maar …. zuinig, betrouwbaar. Om ieder weekend naar wielerwedstrijden te hossen het ideale vervoermiddel.
                          Mijn madam kreeg een Opel Astra van de eerste generatie om zich naar werk, school en wielerbaan te verplaatsen.
                          Na de Mercedes werd overgeschakeld naar een Bayer met wat meer paardjes in het vooronder: eerst een BMW 320D (E46), opgevolgd door een E90. Ondertussen werd de Astra vervangen door een E46 Touring.
                          Voor de fun kwam er eerst een Triumph Spitfire en later ……
                          onze gele Boxster.

fiat600.jpg

OpelKadettB.jpg

OpelKadettE.png

Peugeot305.jpg

Mercedes250D.jpg

Attachments:
                          • DatsunCherry.jpg
                          • Peugeot405.jpg
                          • BMW320dE46.jpg

Thanks. 😉 Of moet ik dômo arigatô zeggen? 🙄 😆

Het is eens iets helemaal anders dan een degelijke Duitser. En ondanks ik geen hardcore fan ben van Subaru of Japanse wagens, spreekt een WRX de petrolhead in mij toch wel aan. :up:

Congrats WES! :up:

[quote=”9ierre” post=147654]lekker, nu 100 pagina’s mbt invoeren :mrgreen:[/quote]

LOL 😆

Ik hoop dat het op 1,2,3 gefixt is om hem hier in te schrijven. Heb geen zin in teveel gezeik. 😕
                                Maar het is een volledig origineel exemplaar (op de afneembare trekhaak na) dus ik voorzie weinig problemen. :up:

python: Thanks. 😉 Samen met Koen rondscheuren. :driver:

verleden, zonder foto’s.
                                  kon kiezen tussen talbot en corsa, is corsa als eerste auto geworden, met een verbruik van 16l was het genieten :respekt:
                                  opvolger was een golf 2 Tdi, eerste in belgie met intercooler, stuurbekrachtiging en airco in Belgie, na 2 dagen niemeer :puke: geplooid rond een 10kv cabine, nieuw carrosserie uit duitsland laten komen en enkele maanden opgebouwd, twee jaar mee getuft en dan eindelijk onze eerste.
                                  325Tds daarna 320d, E290, 320 ci, 356sw 16v, 320cd, dodge Ram, E250D, 406 coupe en momenteel opnieuw 320Cd. tussendoor een hoop rotzooi als bedrijfswagen.
                                  momenteel dus op den hof: dodge Ram, vectra break vant vrouwke, 320cd, deutz werkbeest(vooral werkzaam als vastgeredenaannemers uittrekbeest :salut: , en nen rode grasmaaier. :mrgreen:

Gaaf WES , veel plezier ermee :up:

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 295)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.