waterpomp upgrade??

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 waterpomp upgrade??

• Maker
    Discussie
  • Mijn waterpomp zit muurvast, dus vervangen. Nu blijkbaar is het oud type waterpomp die op mijn 924S zit niet meer leverbaar en moet ik het nieuwer type monteren. Zover ik begrepen heb moeten er een aantal aanpassingen gebeuren zoals een ander loopwielletje van 46mm en een geleidingsplaatje voor de riem inclusief 2 moeren.

Waar ik nu mee zit en wat ik niet direct kan terug vinden, moet je ook een riemspanner(OEM-94410561108) met veer die ook op de 944 turbo zat plaatsen???? Het nieuw type pomp wordt nu verkocht voor alle 944, 944 turbo en 924S maar de vroege 944 en 924S hadden geen riem spanner met veer. De distributieriem zelf is die ook verschillend met oude pomp en nieuwe, daar ik al een nieuwe riem heb liggen zou het wel spijtig zijn moest ik die ook moeten vervangen??

Iemand deze upgrade al eens gedaan heeft???

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • bedankt voor de reactie, ik had dit ook al gelezen op pelicanparts maar door de website van rose passion was ik beginnen twijfelen van welke onderdelen ik precies nodig had. Ondertussen heb ik ook de informatie via het 944 forum gekregen.

The older style water pump is one of the most troublesome parts on the early 944s. A very common upgrade is to replace it with a later style one, as the earlier ones often leak. In fact, the early ones are no longer available, and if you have an early 944 (pre 1987 models), you need to upgrade to the later style pump. The adapter kit for the early 944s contains:

Belt Guard Rail (944-105-213-01)
        2 Locking Nuts (999-084-092-02)
        46 mm Tension Roller (944-105-241-04)

It is important to note that replacing your water pump also requires you to replace your timing belt too. Core charges apply on all rebuilt pumps. NOTE: Water Pumps DO NOT COME WITH MOUNTING GASKETS. Mounting gaskets listed below.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.