We hebben er terug eentje

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 We hebben er terug eentje

• Maker
    Discussie
  • Het vrouwtje heeft vorige week haar theoretisch rijbewijs gehaald en gaat nu beginnen rijden .
    Ik werd opgedragen een wagentje voor haar te vinden rond de 1000€ om te leren rijden .
    Na wat zoeken en kijken kwam ik een leuke 924 tegen die natuurlijk tegen een hoger bedrag te koop stond , maar in zo’n zeldzaam goede staat stond dat ik er eigenlijk zelf op verliefd werd .
    Mijn overredingskracht en goede argumenten (en wat financiele steun) hebben haar kunnen overhalen en na een bezichtiging vandaag hebben de de 924 gekocht . Binnen twee tot drie weken wordt ze door ons afgehaald .
    De 924 is negen dagen ouder dan mijn vriendin zelf , in volledig originele toestand , volledig roestvrij en echte 119.000km .
    De wagen heeft verschillende jaren stilgestaan , maar door de huidige eigenaar volledig in orde gebracht . Nieuwe banden , nieuwe uitlaat , alle riemen en rollementen nieuw , grote smeerbeurt (alles met facturen aantoonbaar) . Zetels gaaf , twee minuscule haarscheurtjes in het dash (verwaarloosbaar dus) en zelfs nog de originele radio in .
    Voorzien van onderhoudsboekje (geen complete historie maar van de laatste jaren wel facturen . Eigenaar is een leraar op het KTA1
    Een paar kleine deukjes (het is ook geen nieuwe hé) maar die zijn misschien uithaalbaar door zo’n builendokter .

Een paar fotootjes heb ik met de GSM gemaakt , de rest volgt later

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
    • Ik weet dat het vroeger verplicht was dat de begeleider (of examinator) de ahndrem moest kunnen bedienen. (dus links niet toegestaan)

Maar sinds je in je leerperiode ook formules hebt waarbij je alleen de baan op mag weet ik het niet of deze regel nog geldt. (of misschien alleen op examen).

RSR schrijft:

Ik wil geen spelbreker zijn maar als ik het goed voor heb moet de wagen waar je leert met rijden en examen gaat afleggen een handrem hebben in het midden en niet links van de bestuurder. Ik zou dit zeker eens navragen als ik u was.

klopt, ik mocht ook niet leren rijden met de 914tjes en de 356 daar de handrem niet centraal in het midden zit. Niet dat de politie dit weet, maar toch.
        Ik zou idd ook opletten ❗

Ik wil geen spelbreker zijn maar als ik het goed voor heb moet de wagen waar je leert met rijden en examen gaat afleggen een handrem hebben in het midden en niet links van de bestuurder. Ik zou dit zeker eens navragen als ik u was.

@ Deepee : zij zomin als de 924 zijn mijn first ride 😈 😉 😆

Diegene die regelmatig mee ergens gaan kennen haar maar al te goed hoor .
            En we zullen idd als ze haar vast rijbewijs heeft regelmatig met de twee wagens naar de evenementen komen .

misschien gewoon een nieuw draadje starten: “my first ride”

Koen, nu nog je vrouw op het forum.

Wat vrouwelijk geweld zou hier geen kwaad kunnen 😆

Anoniem

Mijn aller eerste een Toyota Corolla 1.0
                  In deze prachtige rode/oragne kleur 😀

@Kenny : Wat denk je 😉

@William
                    : Ik heb al iets in mijn gedacht , maar eerst even afwachten 😈

@Luc
                    : Idd , mijn eerste was een corsaatje 1.2LS in ’89

Niet slecht he als eerste wagen om mee te rijden, er zijn er die met minder dan een P moeten beginnen. 8) 8) 8)

Anoniem

Koen ga je nu de 924 voorzien van blauwe velgen en bestikkering 😀
                        Dan passen jullie auto helemaal bij elkaar.

Super Koen, nu kunnen jullie beide meedoen aan ritjes 😉
                          Wat zou de eerste wagen voor de zoon worden binnen een aantal jaar… 💡

Koen wat kan ik hier op zeggen? Gewoon een schitterende keuze 😉 . En ja dat wit blijft voor altijd in. Alleen even snel een “924”-sticker bestellen voor op de poep 😉 . Mag niet ontbreken!

rjf

Mooi ! 8)

Thx allemaal .
                                Ik hou idd de markt al jaar en dag in de gaten en heb al veel zien passeren .
                                Deze viel me echt op en dar het nog niet eens te ver was , was ik voor mezelf aan het denken .
                                Kwam het even goed uit dat ik voor het vrouwtje iets moest zoeken . 😈
                                De wagen is idd erg goed . Meer foto’s volgen zeker in enkele weken .

… en in een retro kleur die nu terug hip is. ik wens je ega er vele veilige in fijne kilometers in.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.