Home › Forum › Zeverhoekje › Weetje over Ferrari
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 7 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
3 april 2011 om 22:44
Vandaag te weten gekomen dat er in BRUGGE 8) 8) 8) een bedrijfje is die met onderdelen uit CHINA ❓ ❓ ❓ een deel van de versnellingsbak en sensoren maken voor Ferrari in ITALIE ❗ ❗ ❗
Is misschien al algemeen geweten maar voor mij was het toch de eerste keer dat ik dit hoorde.
Persoon die mij dit vertelde maakt er elke werkdag 3 stuks van. 😕 😕 😕Ne FERRARI met onderdelen uit CHINA, is al ver gekomen.
Gelukkig voor de FERRARI bezitter wordt alles in BRUGGE in elkaar gestoken. 😉 😉 😉
-
MakerDiscussie
-
Oei en ik was aan het rondkijken voor een F430 👿
Over Japan, China en soortgelijke landen : Ik denk dat heel veel zaken uit die richting komen. Als ik de schuif opentrek en de dozen van NOKIA bekijk zie ik staan : made in ROMANIA, een andere in CHINA, nog een ander model in HUNGARY en nog een andere doos in INDIA. En een vertegenwoordigster wist van de week te zeggen er in mei en juni leveringproblemen zullen zijn van bepaalde merken van GSM’s. Dit omdat veel fabrieken rond de kerncentrale in Japan plat liggen? Daar zouden de meeste toeleveranciers zitten van de interne circuits.
Over helpdesks kan veel gezegd worden. Grotere bedrijven (multinationals) en dan vooral elektronicareuzen hebben hun helpdesks al lang in India zitten. Je belt naar een algemeen nummer en je zit met iemand in India te praten die goed of slecht Nederlands kan. Bij mijn neef zijn werk zijn ze stilletjes de ganse boekhouding en administratie naar de Oostbloklanden aan het verhuizen. Verwerking gaat op termijn ginder gebeuren. Hier zal dan nog een enkel een klein filiaal zijn.
ook met diensten hetzelfde! Mijn schoonbroer werkt bij GE in Gent bij een helpdeskservice. Enkele jaren geleden kregen ze daar allemaal hun ontslag: de firma ging naar het oostblok, slechts enkele mensen mochten nog enkele maanden langer blijven voor de opruim van het gebouw (ondertussen een buitenlandse nieuwe manager die een ongeloofelijke bonus kreeg voor dat schitterende bezuinigingsplan dat hij bedacht had)
Ondertussen zijn we enkele jaren verder, en de site in Gent neemt weer volop mensen aan, en mijn schoonbroer is al gepromoveerd… want wat bleek: dat ze de ene klant na de andere aan het verliezen waren. Ook niet moeilijk: als je dus als Belgische klant naar de helpdesk belde voor een PC probleem (de corebusines van die site), kwam je dus uiteindelijk bij iemand in het oostblok terecht, die amper deftig Nederlands sprak, en die zoals gebleken is, soms zelfs gewoon de telefoon dichtgooide als hij je niet echt goed begreep! 😀 🙄 Gevolg: ondertussen alweer een nieuwe hotshotmanager van uit het buitenland, de hele zwik van helpdeskacitiviteiten weer naar hier, en nu maar hopen dat ze de verloren klanten terugkrijgen… 🙄
Je kan er donder op zeggen dat de toeleverancier de rekening van Opel krijgt doorgeschoven.
Meestal betekent dat het failliet van zo’n bedrijf(je).+1
Voorbeeldje bij Opel zijn Ecotec motoren .
De spanrollen werden geleverd door de laagste bieder .
Gevolg was dat alle motoren stukdraaiden bij 40.000km en het Opel miljarden heeft gekost voor de garantiegevallen .
De mensen die weinig kilometers maakten en de motor in de soep draaiden buiten de garantieperiode waren de lul .Anoniem14 april 2011 om 22:33Eigenlijk is dat heel kort door de bocht om te zeggen alles wat uit china (of een oost-europees land of vergelijkbaar lage loonkostland) is brol .
Het feit en probleem is enkele personen hier of in Amerika dachten we kunnen veel meer winst maken als we het zelfde product laten maken ergens anders .Toen kwamen er nog andere die zeiden we gaan het zelfde product maken zolang het maar lijkt alsof het ,het zelfde product maar is; uiterlijk maar voor een fractie van de prijs .Kwaliteit ?,onze zorg niet. Tegen dan zijn we binnen .
Wat zagen we vroeger ? Veel bedrijven gingen naar het oostblok ,Roemenie ,Bulgarije enz .Op een gegeven moment beseffen die mensen ook ,iets klopt hier niet .
Ik heb geen glazen bol en zeker de wijsheid niet in pacht maar vroeg of laat komt alles terug ,gaan wij dit nog meemaken ?
Net zoals ik nu hoor en lees de dieselrijders zijn het kwaad van Belgie en Europa ?
Kan iemand nog enige logica ontwaren ?
25 jaar gelden schakelde mijn vader over op lpg ,een van de minst schadelijke uitstoten ,ooit gepromoot ?Neen nog een bijkomende taks omdat het te goedkoop was .
Noem een kat een kat ,zoals allen hier op het forum die met een P rijden betalen we onze verkeersbelasting ,taksen op benzine ,btw op onderhoud ,taksen op verzekering ,biv ,kosten voor het afleveren van de plaat enz .Het zal gaan ZEKER.
Er zijn nog heel wat andere bedenkingen maar die laat ik aan jullie over .
Gelukkig hebben we onze PORSCHE en onze liefde voor de Porsche en het Forum nog .Stel je voor een taks op het forum .Anoniem14 april 2011 om 09:54Ik heb voor mijn werk 2 maanden in China geweest.
Zij kunnen ook zeer goede kwaliteitsproducten maken.
Maar wij vragen om goedkope spullen dus maken ze die voor ons in opdracht van westerse bedrijven.
Wie fopt er wie uiteindelijk ❓Pascal4s schrijft:
En inderdaad, er zullen veel componenten (vooral dan de elektronica denk ik) uit onze Porschekes uit China komen.
En die zouden ze beter in Japan kunnen laten maken. 💡 😉
Er komen inderdaad massa’s onderdelen uit China. Ook erg veel grote (en zelfs ook goede) merkproducten (vb. Apple, …)
Het is zo dat wanneer het toestel in elkaar gezet wordt in vb. België, men ‘made in Belgium’ op het toestel mag zetten … ook al komen de onderdelen uit China.
Wat Japan betreft, daar wordt topkwaliteit gemaakt!
En inderdaad, er zullen veel componenten (vooral dan de electronika denk ik) uit onze Porschekes uit China komen.Chinese onderdelen of niet, toch is er een groot verschil in perceptie van beide merken hoor.
Onlangs stond hier een rode F360 (al 2 modellen oud) geparkeerd aan Hotel Amigo, direct ne man of 10 daar rond, fotos nemen etc. Vandaag stond er een zwarte 997 Turbo S geen kat die omkeek …
idd, enen waar ik vroeger vaak me op circuit zat werkt (e) daar!
Anoniem6 april 2011 om 19:28porsche914orange schrijft:
JP, wie is dat juist??
Cederic,
E40 – afrit 7b Loppem.
Volg richting Loppem.
Aan eerste rotonde 2de afslag nemen.
De kantoren van Hoerbiger bevinden zich in het eerste gebouw rechts.Zijn ook steeds opzoek naar goede mechaniekers!!!
Oa Maseratie komt er ook langs om versnellingsbakken te testen…
Ik denk dat ongeveer 55% van onze porsches uit china komt. Moest trouwens al wat rond ons bestaat en uit china komt, wegvallen, denk ik niet dat we nog veel werkende dingen zouden overhebben, en veel kleren zouden we ook al niet meer dragen.Is ook normaal, als we alle opties en snufjes moesten betalen aan de prijs die het kost om het hier te maken, zouden we ons meer dan de helft van onze luxe niet eens kunnen veroorloven.
911-lover schrijft:
Ik ben zeker dat je niet wilt weten welke stukken in welke wagens dan ook komen uit de lage loonlanden en Azië.
Het draait allemaal om de laagste prijsen winsten .Inderdaad, zeer veel mechanische en electronische componenten woorden daar gemaakt en dan onder een merknaam hier bij ons gemoteerd, zelf in onze porsches.
Het is zo dat de productie van verschillende micakleuren van alle autoproducenten nu onderbrolken is want een van de ingredienten voor de verven kwamen uit een nu verwoeste fabriek in japan.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.