Welke banden- en velgenmaten op 911 SC toegelaten ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Welke banden- en velgenmaten op 911 SC toegelaten ?

• Maker
    Discussie

• 911dream
    Deelnemer

Hello,

Op mijn 911 SC 3.0 (1978) ligt nu :

voor : 185/70 VR 15
      achter : 215/60 VR 15

De wagen is nu nog ingeschreven als oldtimer maar ik ben hem in orde aan het zetten om gewoon in te schrijven.
      Ik zou nu 4 nieuwe banden willen monteren, zodus zou ik al willen in orde zijn voor de keuring.

In mijn “PV van enig voertuig” (= gelijkvormigheidsattest van ingevoerd voertuig) staan volgende banden vermeld :
      voor : 205/50 R 15 – 91V
      achter : 225/55 R 15 – 86V

Bij bandencentrales blijken die bandenmaten niet echt vlot verkrijgbaar.
      Mijn vraag is nu of ik me 100% aan die maten moet houden die vermeld staan.
      Naar het schijnt zou ik zelfs 16″ mogen plaatsen en wettelijk gekeurd worden. Er zou een zekere tolerantie aanvaard worden maar mijn vraag is dan, tot hoever mag ik gaan ?

– Stel dat ik bij mijn huidige 15″ velgen blijf, welke banden zou ik mogen leggen om nog gekeurd te worden ?
      – Mag ik naar 16″ velgen overgaan en welke bandenmaten mogen dan nog ?
      – Speelt de breedte een rol ?
      – Heeft er nog iemand 205/50 R 15 – 91V en 225/55 R 15 – 86V op zijn PV van enig voertuig staan of is dit bij mij echt een uitzondering ?

Welke banden hebben andere 911SC rijders waarmee ze wettelijk gekeurd zijn ?

Alvast bedankt voor een reactie.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.