welke benzine

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen welke benzine

• Maker
    Discussie
  • welke benzine doe ik nu best in 3.2l 231pk vroeger toen er nog benzine met lood was deed ik er gewoon super in.

nu doe ik loodvrij met loodvervanger erbij,is dat goed of mag ik gewoon loodvrij tanken?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”targa911″:2h5svf1q]En 911 carrera 3.2 mag 95 hebben maar het beste is toch nog altijd 98 te tanken.

dan moet ik volgens u geen loodvervanger toevoegen om de kleppen te sparen?[/quote]

Neen dat hoeft niet als je 98 gaat tanken.

Luc

In mijn tankklepje zit een sticker met “UNLEADED FUEL ONLY”

Zit er bij jullie nergens een sticker met de aanbevolen benzine in dat klepje ?

En 911 carrera 3.2 mag 95 hebben maar het beste is toch nog altijd 98 te tanken.

dan moet ik volgens u geen loodvervanger toevoegen om de kleppen te sparen?

En 911 carrera 3.2 mag 95 hebben maar het beste is toch nog altijd 98 te tanken.

Luc

WB

Ik zou af en toe een cleaner voor het injectiesysteem bij de benzine voegen, maar voor de rest bollen die 3.2 best met de 98 hoor.

Ik tank steeds 98.

ze hebben tegen mij bij porsche gezegt dat er loodvervanger moet worden bijgedaan om de kleppen niet te verbranden met de tijd.

maar ik ken niemand anders die dit ook doet, toch zou ik voorzichtig zijn als ik van jullie was.

ik tank in mn 2.7 ook loodvrij98

WB

Ik tankte met men 3.2 van ’85 altijd loodvrij 98.

Ik tank in mijn 911S van ’77 Euro 95 zonder loodvervanger.

Is wel een US import dus zowieso loodvrij.

Porsche maakte toen al reklame met het feit dat de “armste” benzine voldoende was.
                          In mijn Manual raden ze wel aan een rijkere benzine te tanken als je er bijvoorbeeld eens mee op circuit gaat rijden…

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.