Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Welke benzine?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door Sensa911.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Opgepast voor de vakantiegangers die in Italie passeren. 98 bijna niet te verkrijgen (100 is een natte droom) en benzine (ook diesel) is peperduur. :bounce:
Altijd met alles 98oct en probeer 100 oct te nemen als het er is VEEEEEEL beter (sneller ). :happydance:
kom regelmatig in Terneuzen daar tank ik 100oct en hamster dan wat voor in de Moto te doen :first:ruzie
Daar zou ik nu niet graag posten, sèh.
😕Maar de laatste post is wel goed. Gewoon inkappen wat de fabriek voorschrijft.
:applaus:Maar maakt 98 een auto ook sneller ?
Read all about it:
http://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/Maakt-super-98-een-auto-echt-sneller-4620354Het is niet octaangehalte maar octaanGETAL.
Een hoger octaangetal dan door de fabriek wordt voorgeschreven is niet beter, ook niet slechter, maar wel weggegooid geld.
Het gaat er om hoe een en ander is afgesteld en de compressieverhouding. Een auto die op normale benzine is afgesteld presteert niks beter als je super denkt.
EmjeeBedankt voor jullie feedback. Het antwoord is duidelijke 98 tanken
Zolang er niet met de ontsteking word geknoeid of er is niets mis mee, dan kan een hoger octaangehalte ook volgens mij deugd doen aan de oudjes 🙂
@911_NL: idd ook zuiniger ja 🙂en wat eigenlijk met de oudjes, in mijn geval een 911 2.7 1976 ? ben van plan binnenkort naar duitsland te rijden.
peter
Is een octaan-booster (additief) nuttig ? In Duitsland heb je soms aan de pomp (bv Aral) 100 oct.
[quote=”PVB” post=98434]Een hoger octaangehalte is altijd beter, zorgt voor een goede verbranding en de motor gaat vlotter lopen.[/quote]
En daarmee zuiniger … wat het prijsverschil redelijk compenseert :respect2:
Als er geen 98oct. beschikbaar is kan je gerust op 95oct. rijden. De electronica zorgt ervoor dat dit wordt bijgestuurd zodat de motor niet gaat pingelen. Een hoger octaangehalte is altijd beter, zorgt voor een goede verbranding en de motor gaat vlotter lopen.
En wat met het buitenland:in Italie vind je zelden 98 Ron,wel 95.Volgens mij 98 enkel te vinden in Shellstations.De overige benzinestations in Italie hebben wel Vpower.Ook goed,beter (?) wel duurder dan de 98.
Vorige week in Duitsland :geen 98,wel Vpower100:is dat dan nog beter voor de motor ❓Ik ook altijd 98, en zelfs van recente merkstations. Schoonvader tankte jaar en dag bij hetzelfde stokoude Shell station in zijn dorp. Tot die laatste keer met een nieuwe CLK 230 Kompressor. Na 100 meter motor stil. Verdict: benzinepomp, injectoren, leidingen, filter, tankcleaning,.. op kosten van Shell. Maar je zit er toch mooi mee. Kort daarna is het station gesloten. De tanks zaten tjokvol condens en grondwater. 😥
Zowel met de 968CS als met de WRX enkel 98
Only the best is good enough for my baby’s :first:Pas een maand onze P , en toevallig ook die vraag gesteld bij Porsche garage “rs motors” en die mensen hebben mij zonder enige twijfel 98 Ron aanbevolen.
Mvg, Mario 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.