Welke nieuwe batterij voor 911SC 1978 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Welke nieuwe batterij voor 911SC 1978 ?

• Maker
    Discussie

• 911dream
    Deelnemer

Hallo,

Mijn batterij heeft het definitief begeven denk ik.
      Als ik hem met een lader laad kom ik maar maximum aan 10V meer.
      Gezien ik ook niet weet hoe oud die is, zal ik maar een nieuwe kopen.

Welke batterij moet ik eigenlijk best plaatsen ?
      Het is een 911 SC uit 1978 en nu zit er eigenlijk een no-name in. Er hangt wel een grote sticker van Touring op en “TS 075” waardoor ik denk een 75Ah. Maar is die eigenlijk wel gepast voor een 911SC (bj ’78) ?

Bedankt voor een reactie.

Groeten,
      911dream

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • hallo,
        de maten zijn hetzelfde,
        70a 570 startampere
        merk STECO(batterij origineel geplaatst in peugeot,citroen,franse makelij)Uw batterij zal waarschijnlijk niet lang meegaan omdat ze al te erg ontladen is geweest.Bij ons worden alle batterijen met een spanning van minder dan 12.2 volt verwijderd en aan een druppellader gelegd.
        groeten

Hallo allen,

Hartelijke dank voor jullie reacties.
          Ik heb eerst geprobeerd de batterij zo op te laden met de lader, maar er leek geen beterschap in te komen.
          Dan maar via de startkabels van de andere wagen gestart. Dan een mooie rit gedaan en dan voor de rest van de dag & avond nog aan de lader gehangen.
          Na meer dan een dagje rust nog eens geprobeerd normaal te starten en dit scheen te lukken.
          Ik weet natuurlijk niet hoelang hij dit zal volhouden.
          ik wacht nog heel even af maar als ik merk dat het een risico wordt om zonder problemen te starten, dan moet er een nieuwe batterij in.

Aan Franky : je prijs is aantrekkelijk maar graag had ik geweten welke batterij je aanbiedt (merk, type, Ah).
          komt die ook overeen met de afmetingen 278x175mm (190hoog) zoals de huidige batterij ?

Groeten,
          911dream

58 euro voor een batterij met 2 jaar waarborg.
            groeten

Hallo,ik zie dat je van w-vlaanderen bent en zal je morgen weten te zeggen hoeveel een batterij kost voor in uw 911.

Ik werk bij EMV in roeselare en wij verkopen batterijen maar ik weet de juiste prijs niet.

groeten.

Als je naar de betere autospeciaalzaak gaat zullen ze je daar normaliter kunnen verderhelpen. Ze hebben daar over t algemeen een dik boek met merken en modellen (zelfs de oudjes) en het type batterij dat er in moet.

Ik was overlaatst ook toe aan een nieuwe en heb ze bij autovak in Kontich gehaald.

Wim

Bosch Silver of Varta Silver 80 AH. 💡

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.