Welke nieuwe daily

Home Forum Zeverhoekje Welke nieuwe daily

  • Maker
    Discussie
  • ik had voorgenomen niet meer voor een baas te werken maar kreeg een aantrekkelijk jobvoorstel met een bedrijfswagen in de loonvoorwaarden. met de leuke auto’s die ik al heb zou ik kiezen voor een kleine 4 zitter met een zo laag mogelijke VVAA. omdat wss een diesel dan het voordeligst wordt zal het weer een flinke aanpassing zijn.

    welke keuze zouden jullie maken in het huidige segment van de compacte middenklassers en denk dan aan V40, A klasse, 2 reeks active tourer, A3, civic, focus clipper, astra tourer … ???
    ik verneem graag jullie ervaringen (goede en minder goede)

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 115)
    • 190 pk – 88g CO2 dus VAA no issue, bovendien geen 300 extra overbodige kilo’s aan boord ….

      What’s there not to like ?

      Link

        Ga maar voor die V40, dan kan je mij laten weten of hij je bevalt tegen dat ik moet kiezen deze zomer ;).

          dan ken je me echt nog niet zo goed Mush; ik zou het nu begod echt niet weten, al heb ik een enorme voorkeur voor hybride owv VVAA.
          daarom schreef ik eerder al een V40 met een eTron krachtbron is op het eerste zicht “a marriage made in heaven”

            [quote=”deepee” post=196773]in mijn perceptie zit tussen deze modellen zo’n 15 jaar tijdsverschil qua design, techniek, imago, …[/quote]
            En welke is dan 15 jaar oud?

            Zo zie je: different strokes for different folks :up:
            Zo’n cockpit die eruit ziet als een jet, daar loop ik dan weer hard van weg. De cockpit die iedereen “dood” vindt, nl. die van de 996 vond ik toppie. Als ze gewoon “gewoon” doen is het voor mij meer dan voldoende. Ik zag laatst (ik dacht) een nieuwe Peugeot rijden en die had 2 blauw verlichte ringen rond zijn klokken. Splinternieuw model dus ik denk dat ‘t redelijk standaard komt op die auto’s, en ik dacht bij mezelf “moest iemand dat doen op zijn 10 jaar oude Corsa’tje, hij zou uitgelachen worden”.

            Maar meestal deepee… Als ik zo’n vraag stel (zoals in je openingspost) weet ik al 90% wat het gaat worden maar wil ik om één of andere reden bevestiging 😈
            Dus, wat is je favoriet eigenlijk? :engeltje:

              kan er niet aan doen maar persoonlijk vind ik de golf de mooiste en zeker de variant versie :happydance:

              al die snufjes op Franse en andere niet-Duitse merken, been there, done that dus voor mij een no go :hail:
              met alle Audi’s en een VW die ik tot nu heb gehad moest ik enkel in de garage zijn wanneer ik op onderhoud moest gaan, met de andere daarentegen :bounce:

                in mijn perceptie zit tussen deze modellen zo’n 15 jaar tijdsverschil qua design, techniek, imago, …

                [quote=”youyou” post=196768]heb met een ds5Hybrid testrit gedaan en dat is precies de cockpit van een jet, rijdt zalig …[/quote]

                  heb met een ds5Hybrid testrit gedaan en dat is precies de cockpit van een jet, rijdt zalig, maar om terug te komen op de e-golf, hier een linkje
                  http://ww2.autoscout24.be/nl-be/test/vw-e-golf/noch-gti-noch-tdi-maar-wel-in-alles-een-golf/44275/439137#top

                  kan hem best pruimen, ook het interieur

                    Ik rij sinds vandaag een DS4 vervangwagen, 1100km op de teller. Snufjes zijn wel tof, massagezetels bvb. Maar qua rijden plakt hij toch niet echt aan de weg. Je zit ook veel hoger dan ik had verwacht.
                    Ik vind het wel een mooie auto.

                    Verder nog niet veel mee gereden nu, het is wel al zeker een zeer grote verbetering ten opzichte van de 308 vervangwagen van vorige week (de mini is net weer 2 keer gesleept op 7 dagen tijd).

                      ik hoop vooral dat de wagen kwalitatief OK zit…..
                      Ik heb al verschillende merken gehad: VW, Skoda, Opel, Porsche :relaxman: , Hyundai….en van die hyundai was ik alles behalve tevreden :what:

                      Die C4 vind ik de leukste wagen in het segment waarin ik hoef te zoeken….en dan nog boordevol opties en een zeer aantrekkelijke prijs.

                        @Stijn : Citroen gaat duidelijk in de goede richting tegenwoordig vind ik. Leuke DS modellen. En die Cactus is een zalig bakske om naar te kijken.

                          Appelen met appelen vergelijken hé

                          T5 = GTI

                          Volkswagen_Golf_7_GTI_003.jpg

                          GPS in VW hebben ze 2 versies. De grote, duurdere is niet slecht.

                            Allez, ik geef het toe: de V40 is mooier dan de Golf. Wel appelen met appelen vergelijken natuurlijk. Grote velgen zijn een visuele must op dat soort modellen. Dus voor mij de Volvo V40 of de Mercedes A.

                              [quote=”cabrio wim” post=196686]Begrenzing na de koop eraf laten halen. :mrgreen:[/quote]

                              Zou ik niet doen Wim … tenzij de leasemaatschappij akkoord is om dan ook de verzekering te verwittigen en deze akkoord is om nog te blijven dekking geven. Kans op slagen 0.00%. Een leasemaatschappij die zichzelf een beetje respecteert, geeft je nooit de toelating. En ze hebben nog gelijk ook.

                              Maar doe je het toch, rij je volgens mij onverzekerd rond want als die slimme jongens en meisjes in maatpak van de verzekering er achterkomen, hebben zij een grijns van jewelste op hun gezicht en zullen je vertellen dat ze jammer genoeg niet kunnen tussenkomen : verzwaring van het risico niet aangemeld.

                              Gevolg 1 : hun bonus op het einde van het jaar groter
                              Gevolg 2 : jouw spaarrekening per kerende een pak kleiner
                              Gevolg 3 : verwezen worden naar de sofa om aldaar te slapen

                              Dus ook voor de niet lease-rijders : altijd verzekering verwittigen als je zoiets wil doen.

                              De belastingcontroleur zou je met een prive auto nog om de tuin kunnen leiden denk ik.

                              Tot zover de goede raad van Tanta Sensa :mrgreen: (maar waarschijnlijk overbodig want dat wisten jullie al laaang niet? :happy: )

                                Beiden ongeveer juist ….

                                Is onze one-off special T5 op basis R-design, Heico en een eigen “touch” bodykit in contrastkleur sapphire black

                                Meer info en fotos : Link

                                Nu aan promoprijs 36750€

                                285 pk, heel directe sturing en uitstekende baanligging. Bijna net zo leuk als de polestar V60 die ongeveer dubbele kost.

                                  de witte is idd R-design en hij is mooi, je hebt ook de cross country en die is een paar centimeters hoger.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 115)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.