Welke nieuwe daily

Home Forum Zeverhoekje Welke nieuwe daily

• Maker
    Discussie
  • ik had voorgenomen niet meer voor een baas te werken maar kreeg een aantrekkelijk jobvoorstel met een bedrijfswagen in de loonvoorwaarden. met de leuke auto’s die ik al heb zou ik kiezen voor een kleine 4 zitter met een zo laag mogelijke VVAA. omdat wss een diesel dan het voordeligst wordt zal het weer een flinke aanpassing zijn.

welke keuze zouden jullie maken in het huidige segment van de compacte middenklassers en denk dan aan V40, A klasse, 2 reeks active tourer, A3, civic, focus clipper, astra tourer … ???
    ik verneem graag jullie ervaringen (goede en minder goede)

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 115)
    • [quote=”deepee” post=196371]een plug in hybride is denk ik nog te beperkt om echt als dagelijkse auto in te zetten. want stel je moet voor je werk dan toch eens naar dusseldorf en je wil via zuffenhausen terug naar huis, dan sta je daar mooi met je i3. [/quote]

Ik hoop dat ik niet te zeikig overkom, maar technisch gezien is een i3 geen hybride, maar wel een plug-in… De benzinemotor is een range extender en drijft de auto niet zelf aan, maar maakt stroom. De i8 is een wel hybride plug-in, zowel de verbrandings- als de elektrische motoren kunnen voor de aandrijving instaan…

Wanneer is dat hier eigenlijk beslist? Het duurt al ruim 24u! :happy:

heb ik die mail gemist waarin stond dat we niet meer kunnen parkeren zonder sensoren/camera’s?

De auto is uitgerust met vier camera’s en tonen zo een volledig beeld of het opgenomen is met een 360° camera boven de auto.
          Je ziet dus op het scherm van bovenuit alles wat zich in één meter rond de auto bevind.
          bovendien heeft ie een vijfde camera die de snelheidsborden herkent en de afstand tot de voorligger registreerd

Wat is in godsnaam helicopterview?

Il heb zelf pas een Qashqai benzine aangeschaft…ik weet het…de naam is misschien verschrikkelijk, maar dat rijdt verschrikkelijk goed.
              Ik heb het benzinemotortje, de 1200 cc maar, maar je waant j in een 2 liter, zo scherp is dat turbomotortje.
              Heb ‘m geen 22 betaald en meer dan alles zit erin, incluus helicoptervieuw en selfparking

een plug in hybride is denk ik nog te beperkt om echt als dagelijkse auto in te zetten. want stel je moet voor je werk dan toch eens naar dusseldorf en je wil via zuffenhausen terug naar huis, dan sta je daar mooi met je i3.
                met een mondeo hybride heb ik al gereden en het is geen straf wanneer de elektromotoren een extra duwtje geven bij plankgas.
                en dus toch positieve dingen over de V40

Als ik jou was zou ik toch even kijken of je kan testrijden met een Volvo V40 D4. Mijn collega rijdt nu 2 jaar met een D2 en is daar zeer tevreden over. Zou goed kunnen dat ik komende zomer de Golf inruil voor zo’n V40 …

Als het alleen maar is om 25km naar het werk te rijden en wetende wat je nog allemaal aan andere 4-wielers hebt staan, zou ik gerust een bmw i3 of iets dergelijks durven nemen…..

Okee, dus een Golf is voor vrouwen en kappers, in tegenstelling tot een A3? Als er ooit één model geweest is dat gender neutraal is, dan de Golf… Arbeider, student of doktersvrouw, iedereen rijdt daar mee.

omdat ik geen haren knip en rechtstaand kan plassen :mrgreen: .

Waarom geen Golf?

Ik ben van mijn Mercedes A180 zeer tevreden, nu al 80k km op 18 maanden. Nog geen enkel probleem gehad.

Uitvoering met exclusief AMG-Pakket,AMG styling kit, sportophanging en 18″ AMG velgen.

A1.jpg

A2.jpg

@ harley G: ik had hem er zelf ook al bij staan in m’n beginpost en de GLA heb ik in de configurator al eens nader bekeken en geen blauwe gekozen 😉
                              @ 911cabrioG50: een x-type (zeg maar duur samenraapsel van mondeo onderdelen) is idd een na-oorlogs model dat hoogdringend aan opvolging toe is/was.

Deepee, ik wist nog dat je betaald werd om hele dagen met Ford rond te sjezen…;). Vandaar dat ik hem erbij gestoken had.
                                Kijk toch maar eens voor de mercedes 😉

was dat voor of na den tweede wereldoorlog :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 115)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.