Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

• Maker
    Discussie

• Kris Deboeck
    Deelnemer

Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
      Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 160)
      • Ik zou je aanraden om eens met de verschillende modellen een toerke te maken of ten minste eens meerijden.
        Er zit hier zowat van elk model wel wat op het forum en zeker zijn er wel een aantal die je hiermee een plezier willen doen.

Uit de wagens die je opnoemt zit toch soms wel een groot verschil in rij beleving ,onderhoudskosten en restwaarden naar de toekomst toe .
        Uiteraard prijst ieder liefhebber hier zijn model P aan wat heel normaal is natuurlijk maar misschien is het gewoon jouw (jullie) ding niet.
        Er is een verschil tussen een model wel mooi vinden of er gek van staan ,in het laatste geval gaat die minder op je teen staan als de tijd komt dat er wat meer budget dan voorzien in kruipt.
        Persoonlijk vind ik bv. een 968 heel anders rijden dan een 928 laat staan een oudere 911 wat weer een totaal andere beleving is.

In jouw (jullie) prijsklassen is er naar mijn beperkte kennis zeker wel wat keuze !
        Uiteraard gaat waarschijnlijk naargelang het model dat je kiest de prijs ook de staat van het voertuig wat bepalen.
        914 , 924 , 944 ,944 Turbo ,911 sc ,928 S4 zijn allen als oldtimer te vinden .
        944S2 ,968 ,928 gts , boxter , 996 , en zo verder zijn nog geen oldtimers maar is best al wel een verzekering aan voordeliger tarief te vinden (vb. ERARD ) opgepast zitten een aantal voorwaarden aan !.

Ieder geval ,wat ik wilde zeggen is ik heb een oude 911SC ver van perfect (is wel een rode 😆 ) maar indien gewenst mag je altijd eens langskomen om een ritje te maken . :driver:

Bij Paul in Erpe(-Mere) kan je deze 968 gaan bekijken.

[quote=”Black_Pearl” post=149751]
            Ik herinner me dat ik dit type Porsche als kind al leuk vond.
            [/quote]
            Ik ook, ik vond die veel mooier dan die lelijke puiten (voor onze Nederlandse vrienden: kikkers), maar the times, they are a changing. Nu is’t 911 all the way, ook al moet je er meer voor aftikken.
            Ik denk dat zowel de 928 als de 968 niet te onderschatten zijn in verbruik en onderhoud. Denk ik. Niet gespeend door enige kennis ter zake, behalve hier rond te lezen op ‘t forum.
            Beste prijs/kwaliteit is imo de Boxster, maar daar die af valt…

Mijn vrouw zei daarstraks: “maar dan moet het wel een rode zijn hé”… lol
              Jouw 928 ziet er alvast erg goed uit!

Ik vind het design van de 928 alvast geslaagd. Ik herinner me dat ik dit type Porsche als kind al leuk vond, alleen wist ik niet dat dit een 928 was.

Kan er iemand cijfers plakken op de gemiddelde jaarlijkse onderhoudskost van een 968 vs 928? Er van uitgaande dat ik het door een garage laat doen, daar ik toch de onderhoudshistoriek ergens officieel wil bijhouden…

… maar weet dat er tussen 968 en 928 een hemelsbreed verschil zit in onderhoudskosten, zeker als je alles door derden moet laten doen.

Zou met uw budget ook eerder naar een 968 of 928 gaan, bijde wagens hier boven beschreven lijken mij top occasies :first: :first: :first:

S2

Net die 928 foto’s nog eens bekeken … topic mag volgens mij dicht 🙂 We have a winner. 😉

Neen, serieus, deze zou ik zeker mee in de overweging nemen mocht ik jou zijn.

Heel knap, oldtimer, van een liefhebber, …

Het is een ’86 928S.Dus nog Original Body maar met het complete S4 onderstel. Grote rS4 remmen, S4 ophanging, S4 bodemplaat, uitlaatlijn… Slechts 1 jaar gemaakt. Het model om te hebben/verzamelen 😉

Is een Franse uit Bordeaux. Heeft daar 6 jaar in een hangar gestaan en had wat aandacht nodig.
                      Roestvrij en nooit ongeval gehad. 101000km…

Ondertussen hebben we e al wel wat tijd en centjes ingestoken om hem in orde te zetten. Bijna klaar nu. Alle elektrische zaken in orde (zwak punt bij een 928, noga problemen met massa contacten ezno.
                      Massacontacten proper gemaakt, zekeringskast opgekuist, allemaal nieuwe zekeringen en bijna allemaal nieuwe relais…
                      Heeft airo, ABS, cruise control…
                      Granat rot metallic met zwart leder onterieur

O ja, het is een manuele!

Hier staan enkele foto’s
                      https://porscheforum.be/forum/11-928/120963-nieuwe-928-op-het-forum?start=12

Maar je mag ook gerust eens komen kijken naar de 928 Gezien je er nog nooit eentje van dichtbij hebt gezien of mee gereden… Moet zeker niet met aankoop-interesse zijn hé

Zoals Blindstra reeds schreef, ik zou ook voor een 996 eerste generatie gaan. Is momenteel echt wel zeer scherp in prijs en naar de toekomst toe volgens mij een winner. :first:

lol, en de twee bovenstaande berichten waren niet overbodig? 😛

Goed, ik zal er op letten niet meer (overbodig) te quoten

Idd 😀

jan

dit was dus onnodig quoten, kijk eens naar vraag van CabrioWim in een ander draadje

[quote=”stefx911″ post=149636]Heb binnenkort een zeer zuivere 928S te koop met weinig km’s. Absoluut roest- en ongevalvrij… als je eens eentje van dichtbij wil zien altijd welkom2013-12-20ersoonlijk vindt ik dat een machtig machien…[/quote]

Klinkt alvast interessant… kan je mss wat meer info geven? Mag ook via PB als je dat liever hebt.

Heb binnenkort een zeer zuivere 928S te koop met weinig km’s. Absoluut roest- en ongevalvrij… als je eens eentje van dichtbij wil zien altijd welkom2013-12-20ersoonlijk vindt ik dat een machtig machien…

[quote=”WES-RS” post=149611]

Dan zou ik gaan voor een zeer goede 968.
                                    Die heeft moderne looks, goede prestaties, en door zijn zeldzaamheid is het een geweldig hebbeding! 😉
                                    Als je dan ook nog even een CS op de kop kunt tikken die een achterbank heeft en geen circuitverleden, dan zit je helemaal goed!
                                    Moet wel te vinden zijn… :engeltje:[/quote]

:first: :first: :first: :first:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 160)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.