Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

• Maker
    Discussie

• Kris Deboeck
    Deelnemer

Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
      Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 160)
      • [quote=”cabrio wim” post=149935]

Dat de cayman het beter doet komt gewoon door het midden motor concept, is net als de 914.
        Zet die daar maar eens op een bochtig circuit zonder echt lange rechte stukken tegen een 911 of welk gelijk andere model Porsche.
        Dan weet ik zeker dat die 914 de andere Porsches het snot voor de ogen rijdt.
        En dat is het perfect goede concept van een midden motor die de boxster en cayman hebben die dat gekregen hebben van de 914.

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:[/quote]
        Inderdaad kan het bevestigen, heb zo ooit een golf gti het nakijken gegeven en die had ruim meer pk’s. De bochten die je bij een 914 kunt pakken zijn gewoon bangelijk en best verslavend ook :driver:
        Daarom dat ik opteer voor een midden motor of transaxle waar bij gewicht zo goed als 50 50 is want dit vertaald zich in jawel wegligging.

[quote=”DST” post=149957]
          Neen de vraag is: Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit EN ZIET DE VROUW GRAAG[/quote]

Tja, ze is mijn co-piloot he :driver:
          Ik mag me al gelukkig prijzen dat ze de passie een beetje deelt

[quote=”Black_Pearl” post=149941]We zijn ook van het onderwerp aan het afwijken. De vraag was niet: “welke is de beste Porsche?” :P[/quote]

Neen de vraag is: Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit EN ZIET DE VROUW GRAAG

Een beetje een contradictie in termis :relaxman:

[quote=”Igordiver” post=149945]
              Die zou ik zeker is gaan bekijken… ziet er de moeite uit…[/quote]

Eerlijk gezegd, een 928 zou wel 300PK moeten hebben, anders is een 968 m.i. interessanter qua verbruik en onderhoudskost. Ik wil daarmee geen discussie starten rond vermogen en rijplezier, ik wil alleen maar zeggen dat ik alleen een 928 zou overwegen als die ook effectief een groter vermogen heeft dan zijn andere transaxle concurrenten.

[quote=”cab 88″ post=149925]928;
                http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=108353%5B/quote%5D

Die zou ik zeker is gaan bekijken… ziet er de moeite uit…

We zijn ook van het onderwerp aan het afwijken. De vraag was niet: “welke is de beste Porsche?” 😛

Dat vind ik nu eens een gevaarlijke discussie om te starten onder Porsche liefhebbers. Voor je het weet zit je midden in een flame war tussen ME, FE en RE liefhebbers !
                    En ik kan zelf nogal passioneel uit de hoek komen in mijn bewoordingen, dus ik doe bij deze aan zelfcensuur 😉

Wim

Ik vroeg gewoon of hij er al eens in gereden heeft, niet qua prestaties.
                      Gewoon het gevoel en/of de beleving. 💡

Dat de cayman het beter doet komt gewoon door het midden motor concept, is net als de 914.
                      Zet die daar maar eens op een bochtig circuit zonder echt lange rechte stukken tegen een 911 of welk gelijk andere model Porsche.
                      Dan weet ik zeker dat die 914 de andere Porsches het snot voor de ogen rijdt.
                      En dat is het perfect goede concept van een midden motor die de boxster en cayman hebben die dat gekregen hebben van de 914.

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

I rest my case… :engeltje:

klopt Royd. gewone 2L boxer motor van 200 pk. dat maakt het nog erger voor de 370z.

roy

2 l turbo van toyota? is niet gewoon 2l boxer atmosferisch?
                              Of is de getunde versie al uit waarmee STI gaat komen op de markt eral?

toeval bestaat niet zegt men toch altijd … ik heb volgend videoverslag pas nog gezien waar de GT-86, 370Z en de cayman S vergelijkend getest werden.

de 2.0L turbo toyota (subaru) komt beter uit de test dan de 3.7L V6 nissan 370z ?! en totslot moeten ze beide de duimen leggen voor een occasie cayman S

[video width=425 height=344 type=youtube]JUhLXvxlQR4[/video]

Wim

[quote=”WES-RS” post=149906] maar voor wat hij hem verkoopt: een Nissan 370Z… :bounce:[/quote]

Al eens in gereden Wes. 💡

Dan zou je het misschien begrijpen. 😉

ja snorry, bedoelde straight six 😳

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 160)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.